اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد؟


  • ۲ دی ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 6 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 520

گاهی اوقات فردی که متقاضی طلاق است؛ زن می‌باشد. به همین دلیل باید به این نکته مهم توجه داشت که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد در واقع هنگامی که زن متقاضی طلاق  باشد؛ مراحل طلاق به سختی طی می‌شود و به همین دلیل باید با قواعد و مقررات آن آشنایی داشته باشید. در این مطلب تمامی موارد مربوط به طلاق از طرف زن را بررسی می‌شود.

منظور از طلاق از طرف زن چیست؟

گاهی اوقات اختلافات بین زن و مرد به حدی می‌رسد که ادامه زندگی غیرممکن می‌شود. ممکن است که  زن از رفتارهای مرد به حدی از تنفر و انزجار برسد که جدایی و طلاق را ترجیح می‌دهد. در این صورت به این نوع از طلاق، طلاق از طرف زن گفته می‌شود. این تنفر و جدایی بیشتر در مورد زمانی است که زن از رفتارهای مرد در سختی است. البته طلاق از طرف زن صرفا مختص زمان تنفر نیست بلکه گاهی اوقات زن و مرد با یکدیگر توافق می‌کنند که زن حق طلاق داشته باشد که حتما باید به صورت نوشته شده در عقد نامه بیاید و در دفتر اسناد رسمی به صورت رسمی به ثبت برسد. هنگامی که زن حق طلاق داشته دارد باید مدارک خاصی را جمع آوری کند و همچنین برای انجام طلاق مدت زمان خاصی باید طی شود.

برای انجام مراحل طلاق از طرف زن در کرج باید مدت زمانی که برای طلاق طی می‌شود؛ بررسی گردد. به عبارتی دیگر سوال اصلی این است که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد که نیاز به بررسی دارد.

اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد؟

در صورتی که زن با داشتن حق طلاق درخواست جدایی از همسرش را بدهد باید مراحلی را طی کند که این مراحل بر مدت زمان طلاق می‌افزاید. گاهی اوقات اگر این مراحل را انجام ندهید و تاخیر در انجام هر کدام از مراحل طلاق داشته باشید؛ طبیعتا مدت زمان انجام طلاق هم بیشتر است. به طور کلی زمان دقیقی برای طلاق نمی‌توان بیان کرد به این خاطر که زن و مرد باید در جلسات مشاوره شرکت کنند و گاهی اوقات همین باعث می‌شود که مدت طلاق بیشتر باشد. گاهی اوقات ۶ ماه و گاهی اوقات بیشتر از این زمان طول می‌کشد که زن و مرد بتوانند از یکدیگر جدا شوند. توصیه می‌شود که برای انجام طلاق و صدور زودتر حکم طلاق حتما از وکیل متخصص در کرج مشاوره بگیرید و اگر سوال دارید که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد این وکیل به شما کمک می‌کند.

اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد؟

انجام مراحل طلاق از طرف زن

انجام مراحل طلاق اهمیت زیادی دارد و بهتر است که زودتر تمامی مراحل را انجام دهید تا صدور حکم طلاق زیاد طول نکشد. به عبارتی دیگر زن اگر خواهان طلاق در مدت زمان کوتاهی است؛ باید این مراحل را بدون هیچ فوت وقتی انجام دهد:

  • در اولین مرحله نیاز است که ثبت درخواست طلاق در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام شود. احتمالا در این مرحله با این پرسش که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد مواجه خواهید شد.
  • برای این که حکم طلاق صادر شود نیاز به حضور در جلسات مشاوره است. حضور در تمامی این جلسات ضروری است اما وکیل زن می‌تواند دراین جلسات حضور پیدا کند. معمولا شرکت در این جلسات زمانبر است و یکی از دلایل اصلی طول کشیدن طلاق از سمت زن است.
  • بعد از انجام این مراحل در تاریخی که برای شما به صورت پیامکی ارسال می‌شود، باید در دادگاه حضور پیدا کنید و در صورتی که قاضی حکم طلاق را صادر کرد، در مرحله آخر به دفتر طلاق مراجعه و طلاق را ثبت کنید. بنابراین بعد از طی این مراحل شاید بتوانید به این سوال که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد پاسخ بدهید.

مدارک مورد نیاز برای انجام طلاق

  • به همراه داشتن و تهیه مدارکی که انجام مراحل طلاق را آسان‌تر کند مورد نیاز زن است. به عبارتی دیگر قبل از این که زن درخواست جدایی را تقدیم دادگاه کند باید مدارکی را تهیه کند. سعی کنید این مدارک را داشته باشید تا بعد از طی تمامی مراحل و تحویل تمامی مدارک بتوانید در انتها این سوال را که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد پاسخ بدهید.

این مدارک شامل موارد زیر است:

  • تهیه مدارک شناسایی زن و مرد نیاز است. در صورتی که مدارک شناسایی مرد نباشد، زن می‌تواند کپی مدارک خود را تحویل بدهد.
  • وجود سند ازدواج و کپی آن ضروری است. در صورتی که زن سند ازدواج را ندارد باید رونوشت آن را از دفتر ازدواجی که قبلا در آن ازدواج را ثبت کرده‌اند؛ تهیه کنند.
  • اگر زن مدارکی دارد که نشان دهنده حق طلاق باشد؛ باید حتما اصل این مدارک را به همراه داشته باشد. این مدرک همان سند رسمی وکالت در طلاق است. گاهی اوقات زن به دلیل این که در سختی و مشقت است این حق را دارد که از مرد طلاق بگیرد. در این صورت باید مدارکی که نشان دهنده این سختی و مشقت است را هم به همراه داشته باشد.

حق طلاق در مدت زمان کوتاه با گروه وکلای کرج وکیل

برای انجام مراحل طلاق در کوتاه‌ترین مدت بهتر است که از وکلای با تجربه در زمینه طلاق مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. به عبارتی دیگر اطلاع از قوانین طلاق در تمامی مراحل جدایی نیاز است و به همین دلیل باید از وکلای متخصص این حوزه مشاوره دریافت کرد. همچنین بهتر است که برای انجام مراحل طلاق حتما ، تهیه مدارک مورد نیاز و تنظیم دادخواست وکیل طلاق را به صورت حضوری ببینید و قوانین مورد نیاز را یادداشت کنید.

حق طلاق در مدت زمان کوتاه با گروه وکلای کرج وکیل

یکی از وکلای طلاق که تخصص و تجربه زیادی دارد، گروه وکلای کرج وکیل است که تجربه زیادی دارد و بهتر است که قبل از انجام مراحل طلاق به صورت مشاوره رایگان حقوقی با وکیل متخصص طلاق در کرج وکیل مشورت نمایید و پس از انجام مشورت‌های لازم دادخواست را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانید.

جمع بندی

اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد از سوالات مهمی است که باید به آن پاسخ داده شود. وجود حق طلاق برای زن باعث می‌شود که مدت زمان صدور طلاق بیشتر باشد به این خاطر که به طور طبیعی طلاق با مرد است و اگر زن درخواست طلاق بدهد باید ابتدا مدارکی را به قاضی نشان دهد. تهیه مدارک مورد نیاز و انجام مراحل به درستی باعث کاهش زمان مورد نیاز برای صدور طلاق می‌شود که به همین دلیل باید تمامی مراحل به درستی انجام شود.

سوالات متداول

آیا وجود سندی که نشان دهنده وکالت در طلاق باشد، ضروری است؟ بله، داشتن حق طلاق و سندی که نشان دهنده این حق باشد، برای انجام مراحل طلاق مهم است و بدون وجود وکالت در طلاق امکان طلاق از طرف زن وجود نخواهد داشت.

آیا وجود وکیل برای طلاق از طرف زن ضروری است؟ بله، برای انجام مراحل طلاق نیاز به وجود وکیل در تمامی مراحل طلاق است. زن در مواردی که از طرف مرد وکالت دارد، باید حتما وکیل بگیرد.

امتیاز به این مطلب
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692