طلاق در صورت خیانت مرد و آشنایی با نحوه اثبات آن


  • ۲ دی ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 6 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 760

گاهی اوقات زن به دلیل این که مرد به او خیانت کرده است از دادگاه تقاضای طلاق می‌کند. طلاق در صورت خیانت مرد از مواردی است که زن با استناد به آن دادگاه را به صدور حکم طلاق راضی می‌کند. این نوع طلاق نکاتی دارد که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

منظور از طلاق از مرد خیانت کار چیست؟

همان طور که قبلا بیان کردیم طلاق فقط از طرف مرد آن هم با دلایل قانع کننده در نزد قاضی اتفاق می‌افتد. در صورتی که زن قصد طلاق داشته باشد یا باید به صورت توافقی از مرد جدا شود و یا این که با وجود شرایط مقرر در قانون از شوهرش جدا شود. زن برای این که بتواند در دادگاه طلاق بگیرد لازم است که ثابت کند در عسر و حرج است.

علاوه بر سختی و مشقتی که زن در آن وجود دارد؛ اگر مرد به همسرش خیانت کند و در دادگاه ثابت شود که زن به واسطه این عمل مرد در سختی قرار گرفته است، حکم طلاق صادر می‌شود. در این صورت در قانون به این طلاق، طلاق در صورت خیانت مرد گفته می‌شود که نیاز است. برای این که دادگاه حکم طلاق در صورت خیانت مرد را بدهد نیاز است که شرایطی به وجود بیاید که در ادامه بیان می‌کنیم.

در چه مواردی طلاق به دلیل خیانت مرد امکان پذیر است؟

اثبات خیانت مرد در برخی موارد بسیار سخت است به این خاطر که ممکن است که هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای اثبات این عمل وجود نداشته باشد. طلاق در صورت خیانت مرد زمانی قابل اثبات است که واقعا شرایط و مدارک نشان دهند که مرد خیانت کرده است. در موارد زیر زن می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق داشته باشد.

  • ممکن است مرد رابطه نامشروع با فرد دیگری برقرار کرده باشد و با این رابطه به همسرش خیانت کند. در این صورت زن باید خیانت را به دادگاه ثابت کند.
  • اگر مرد ازدواج موقت کرده باشد و صیغه نامه داشته باشد، زن با استناد به صیغه نامه به راحتی می‌تواند خیانت مرد را ثابت کند. اما اگر زن نتواند صیغه نامه را پیدا کند می‌تواند از دادگاه بخواهد که به دفتر ازدواجی که صیغه نامه در آنجا ثبت شده است رجوع شود.

این حالت فقط برای زمانی است که مرد به صورت رسمی یک صیغه نامه تنظیم کرده است. اگر صیغه نامه تنظیم نشده باشد نیاز است که زن به روش‌های دیگر مانند اقرار مرد، خیانت او را ثابت کند. در این موارد معمولا مرد به این خاطر که از مجازات کیفری دور بماند اقرار می‌کند که ازدواج موقت کرده است.

سایر موارد خیانت مرد به زن

همان طور که بیان شد رابطه نامشروع و ازدواج موقت دو موردی است که نشان دهنده خیانت مرد است. اما گاهی مرد با ازدواج دائمی، به همسر اولش خیانت می‌کند. در این صورت زن می‌تواند به راحتی خیانت مرد را به اثبات برساند به این خاطر که این ازدواج در شناسنامه مرد ثبت می‌شود.

در تمامی این موارد باید توجه داشته باشید که تنها در صورتی امکان طلاق وجود دارد که زن رضایت به ازدواج مجدد مرد را نداده باشد و در سند ازدواج بخش مربوط به ازدواج مجدد مرد جزو یکی از شرایط طلاق زن ذکر شده باشد و همچنین توسط هر دو طرف امضا شده باشد. بنابراین طلاق در صورت خیانت مرد با توجه به مواردی که بیان شد باید توسط زن قابل اثبات باشد.

نحوه اثبات طلاق در صورت خیانت مرد

نحوه اثبات طلاق در صورت خیانت مرد

برای این که دادگاه به زن حکم طلاق را بدهد نیاز است که خیانت مرد در دادگاه توسط زن ثابت شود. معمولا اثبات این طلاق برای زن کار سختی خواهد بود به این خاطر که جمع آوری مدارک و ادله برای او سخت است. اگر زن قصد دارد در دادگاه‌های کرج خیانت مرد را اثبات کند بهتر است از وکیلی که در این زمینه تخصص دارد استفاده کند. برای مثال وکلای کرج وکیل می‌تواند در تهیه مدارک و ادله به شما کمک زیادی نماید.

برای اثبات خیانت مرد لازم است که از طرق زیر اقدام شود:

  • اقرار مرد: به این معنا که مرد در دادگاه و در نزد قاضی بیان کند که به همسرش خیانت کرده است. معمولا مرد برای این که مجازات نشود بیان می‌کند با زن دوم ازدواج موقت و یا دائم کرده است. اگر مرد در دادگاه اقرار نکرد نیاز است که زن مدارک دیگری اماده کند.
  • ادله و مدارکی مانند عقد نامه و صیغه نامه: اگر ازدواج مرد به صورت رسمی در دفاتر ازدواج ثبت شده باشد، حتما یک مدرکی مانند عقد نامه و یا صیغه نامه برای او صادر شده است. در این صورت زن می‌تواند با استناد به این مدارک از دادگاه تقاضای طلاق کند.
  • وجود شاهد: گاهی اوقات امکان اثبات خیانت مرد به برای زن با استفاده از مدارک و اسناد مختلف امکان پذیر نیست. نیاز است در این موارد ۴ شاهد مرد در دادگاه حضور پیدا کند.
  • موارد دیگر مانند سوگند نیز وجود دارد که معمولا کمتر در رابطه با اثبات خیانت مرد استفاده می‌شود. طلاق در صورت خیانت مرد با توجه به تمامی مواردی که بیان شد اگر اثبات شود؛ امکان پذیر است.

طلاق در صورت خیانت مرد با کرج وکیل

برای اثبات خیانت و درخواست طلاق از دادگاه نیاز است که خیانت در دادگاه کرج توسط زن اثبات شود. گاهی اوقات زن به تنهایی سعی می‌کند که مراحل طلاق را انجام دهد و مدارک را به تنهایی جمع آوری می‌کند اما زمان زیادی را برای جمع آوری مدارک صرف می‌کند. بهتر است برای اثبات خیانت از یک وکیل طلاق مورد اعتماد استفاده کند تا وکیل بتواند در تمامی مراحل به او کمک کند.

کرج وکیل با مشاوره رایگان حقوقی در کرج می‌تواند به شما راهنمایی بدهد و در انجام تمامی مراحل جمع آوری مدارک و اثبات خیانت مرد در کنار شما باشد. می‌توانید با وکلای کرج وکیل تماس بگیرید.

طلاق در صورت خیانت مرد با کرج وکیل

جمع بندی

طلاق در صورت خیانت مرد در زمانی که زن به واسطه این عمل مرد در سختی و مشقت قرار گرفته است امکان پذیر است. مرد از طریق ازدواج موقت، رابطه نامشروع و یا ازدواج دائم می‌تواند به همسرش خیانت کند و البته اثبات این خیانت با زن است.

در صورتی که زن در سند ازدواج ذکر کرده باشد مرد اجازه ازدواج ندارد و یا طلاق به دلیل خیانت مرد را امضا کرده باشد؛ مستحق این است که از دادگاه تقاضای طلاق کند.

سوالات پایانی

آیا طلاق در صورت خیانت زن هم وجود دارد؟

بله مرد در صورتی که بخواهد می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق داشته باشد.

کرج وکیل چگونه می‌تواند در روند طلاق کمک می‌کند؟

کرج وکیل از وکیل متخصص طلاق تشکیل شده است که سالها در زمینه طلاق پرونده داشته است و اکنون متخصص این زمینه است. شما می‌توانید با وکیل طلاق در کرج وکیل مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

4/5 - (2 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692