مشاوره در طلاق توافقی و نحوه انجام آن توسط کرج وکیل


  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 415

هنگام طلاق به خصوص طلاق به صورت توافقی نیاز به طی چند مرحله توسط زوجین است. یکی از مهمترین مراحلی که در این رابطه وجود دارد مرحله مراجعه به مشاوره قبل از انجام طلاق است. مشاوره در طلاق توافقی به قدری اهمیت دارد که قضات دادگاه بدون نظر مشاوران خانواده حکم طلاق را صادر نخواهند کرد. به همین دلیل در این بخش درباره مشاوره قبل از طلاق و همچنین نحوه ثبت نام در جلسات مشاوره توضیحات بیشتری می‌دهیم.

مشاوره در طلاق توافقی و نحوه انجام آن چگونه است؟

برای انجام طلاق به صورت توافقی نیاز به به ثبت نام در سایت‌های خاصی است که یکی از مهمترین این سایت‌ها مشاوره برای طلاق است که ثبت نام و دریافت نوبت در این سایت اجباری است. زوجین قبل از هر اقدامی ابتدا باید در سامانه تصمیم ثبت نام و نزدیک ترین نوبتی را که می‌توانند در جلسات شرکت کنند، انتخاب نمایند.

برای ثبت درخواست در این سامانه نیاز است که وارد این سامانه شوید و   سپس شهر مورد نظر را پیدا کنید. بعد از این که مشخصات زوج و زوجه را وارد کردید نیاز است که مرکز مشاوره نزدیک خود را مشخص نمایید. در مرحله بعد باید بایستی تاریخ و ساعت مناسب را انتخاب و سپس گزینه تایید اطلاعات را فشار دهید. در پایان کار به شما کد پیگیری داده می‌شود که در هنگام مراجعه به مراکز مشاوره نیاز است آن را ارائه دهید. توصیه می‌شود زوجه برای دانستن حقوقش به وکیل خانم در کرج مراجعه کند.

عدم شرکت در جلسات مشاوره در طلاق توافقی

اگر قصد دارید طلاق به صورت توافقی دریافت کنید نیاز است که زن و شوهر هر دو جلسات مشاوره شرکت داشته باشند. برخی سوال می‌پرسند که آیا شرکت در این جلسات ضروی است؟ بله شرکت در تمامی جلسات مشاوره ضروری است و باید زن و مرد هر دو در تمامی جلسات شرکت داشته باشند. در پایان جلسات یک گواهی با نام گواهی عدم انصراف از طلاق به زوجین داده می‌شود که ارائه این گواهی در روز صدور حکم طلاق ضروری است. اگر زوج و زوجه در جلسات به طور کامل شرکت نکنند امکان دریافت این گواهی وجود ندارد. قبل از انجام مشاوره در خصوص طلاق می‌توانید از مشاوره رایگان حقوقی در حضور وکلای با تجربه نیز استفاده نمایید.

 هزینه مشاوره در طلاق توافقی

هزینه مشاوره در طلاق توافقی چقدر است؟

نرخ ثابت برای طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳ مبلغی معادل ۷۰ هزارتومان برای هر جلسه است که هر یک از زوجین می‌توانند با توافق یکدیگر پرداخت کنند. این مبلغ هر ساله افزایش می‌یابد به همین دلیل قبل از مراجعه به جلسات مشاوره در طلاق توافقی ابتدا سعی کنید که نرخ جلسات مشاوره را چک کنید. توجه کنید که مشاوره تنها هزینه در مراحل طلاق نیست بلکه زوجین باید هزینه‌های دیگری نیز پرداخت کنند. از جمله این که هزینه‌های دادرسی و تهیه مدارک به خصوص در مواقعی که خانم عقد نامه را ندارد باید مبلغی به دفتر خانه پرداخت کند تا رونوشت عقد نامه را تهیه کند.

چه مواردی در مشاوره در طلاق توافقی بیان می‌شود؟

زوجین ابتدا تمامی مشکلات خود را بیان می‌کنند و مشاور به حرف هر دو طرف گوش می‌دهد. وظیفه مشاور این است که به تمامی صحبت‌های زوجین گوش کند و سپس مشکل هر دو را بررسی کند. معمولا در این جلسات مشاوره راهکار مناسبی برای حل مشکلات زوجین داده می‌شود. جلسات مشاوره فرصتی است که به زوجین این فرصت را می‌دهد که هر کدام از آن‌ها مشکلات خود را در حضور یک فرد متخصص بیان کند و سپس با راهکاری که مشاوره به آن‌ها می‌دهد شاید امکان انصراف از طلاق وجود داشته باشد.

اگر مشاوره تشخیص دهد که زوجین نمی‌توانند با یکدیگر توافق داشه باشند نیاز است که درباره حقوق مالی یکدیگر در حضور مشاوره توافق داشته باشند. این حقوق شامل مهریه در طلاق توافقی، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت و سایر موارد دیگر می‌شود.

مشاوره در طلاق توافقی چند جلسه است؟

مشاوره در طلاق توافقی چند جلسه است؟

معمولا جلسات مشاوره ۴۵ روز زمان می‌برد و نیاز است که زوجین در حداقل سه جلسه شرکت داشته باشند. حداکثر جلسات مشاوره ۵ جلسه است که با توجه به نظر مشاور ممکن است جلسات از این مقدار کم و زیاد شود. اگر زوجین تمامی جلسات را شرکت کنند گواهی عدم انصراف از طلاق برای آن‌ها صادر خواهد شد و در صورتی که جلسات مورد نیاز را شرکت نکرده باشند امکان صدور گواهی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

بعد از گذشت این ۴۵ روز و هنگامی که گواهی عدم انصراف از طلاق را دریافت کردید باید حتما در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درخواست طلاق خود را ثبت کنید. به این منظور نیاز است که ورقه توافقات خود را نیز به همراه داشته باشید.

جمع بندی

انجام طلاق توافقی نیاز به انجام جلسات مشاوره دارد به همین منظور باید در سامانه مخصوصی ثبت نام انجام دهید. شرکت در جلسات مشاوره برای زوجین مزایای زیادی دارد و از جمله این که باعث می‌شود که در خصوص توافقات طلاق توافقی به تصمیم مشترک بهتری برسند. اگر قصد دارید در تمامی جلسات مشاوره خودتان حضور داشته باشید می‌توانید در روز مقرر در جلسه شرکت کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شاغل هستید یا قصد ندارید شرکت در جلسات مشاوره را ادامه دهید می‌توانید از وکیل مناسب خانواده مشاوره دریافت کنید. به همین منظور می‌توانید با وکلای گروه کرج وکیل مشورت داشته باشید و مراحل طلاق توافقی را از با مشورت وکلای کرج وکیل انجام دهید.

سوالات پایانی

مدت زمان انجام طلاق به صورت توافقی بدون وکیل چقدر است؟

مدت زمان مورد نیاز برای انجام این نوع از طلاق بستگی به آمادگی مدارک و شرکت در جلسات مشاوره در سر وقت آن‌ها دارد اما به طور کلی حداقل ۳ ماه زمان می‌برد.

مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟

با توافق زن و شوهر تکلیف مهریه معلوم می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692