وکیل ارث در کرج و نحوه کمک کردن وکیل در پرونده ارث


  • 4 آبان 1402
  • بدون نظر
  • 6 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 594

هنگامی که صحبت از ارث و ترکه می‌شود نا خود آگاه ذهن‌ها به سمت قوانین ارث کشیده می‌شود. به همین دلیل استفاده از وکیل ارث در کرج یکی از بهترین روش‌ها برای اطلاع از قوانین ارث است. در این مقاله بهترین وکیل ارثی و ویژگی‌های او معرفی می‌شود.

کدام دسته از وکلا در زمینه ارث فعالیت می‌کنند؟

بهتر است برای پاسخ به این سوال ابتدا وکیل را معرفی کنیم. بسیاری از افراد در دانشکده‌های حقوق تحصیلات خود را به اتمام می‌رساند. همه این افراد بعد از این که تحصیلات دانشگاهی را تمام کردند؛ وکیل نمی‌شوند. بلکه نیاز است که آزمون خاصی را که برای وکیل شدن برگذار می‌شود، شرکت نمایند و پس از قبولی در این آزمون، شغل خود را به عنوان وکیل شروع می‌کنند. در این میان وکیل ارث شخصی است که به طور کاملا تخصصی قوانین ارث را ،از همان زمانی که کار وکالت خود را شروع کرده است، بررسی و مطالعه کرده است و به همین دلیل از او با نام وکیل ارث یاد می‌شود.

این دسته از وکلا می‌توانسته‌اند که در سایر مطالب و شاخه‌های حقوقی هم فعالیت داشته باشند، اما فعالیت در زمینه ارث را به صورت کاملا اختصاصی شروع کرده‌اند. این دسته از وکلا بیشتر از وکلای دیگر با پرونده‌های ارثی آشنا هستند و به قوانین ارث مسلط هستند.

ویژگی وکیل ارث در کرج چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که باید در خصوص وکلای ارث و میراث بدانید آگاهی به این موضوع است که این وکلا به این خاطر که دارای ویژگی زیر هستند، مهم‌اند:

  • آگاهی و تسلط به قوانین و مقررات ارث به گونه‌ای که به راحتی می‌توانند، قوانین مهم را با توجه به نوع پرونده ارثی تفسیر می‌کنند.
  • این دسته از وکلا با وصیت در ارث، تقسیم ترکه و نحوه تحریر ترکه آشنایی کامل دارند.
  • تجزیه و تحلیل قوانین و مقررات مربوط به ارث و نحوه استفاده از آن‌ها در پرونده‌های مربوط به ارث، از مهمترین ویژگی یک وکیل ارث در کرج است.
  • نحوه استفاده از نکات مهم پرونده‌های قبلی در پرونده‌های جدید.

ویژگی وکیل ارث در کرج

وکیل ارث در کرج به چه دعاوی رسیدگی می‌کند؟

فردی که وکیل ارث است باید بتواند تمامی دعاوی مربوط به ارث را با توجه به قوانین و مقررات مربوط به ارث پیش ببرد:

انحصار وراث و نحوه دریافت گواهی انحصار وراثت

گواهی انحصار وراثت برای تعیین ورثه و مشخص کردن سهم الارث این افراد است که لازم است که توسط یکی از وراث درخواست صدور گواهی انحصار وراثت انجام شود. درخواست صدور گواهی انحصار وراثت در کرج می‌تواند توسط وکیل ارث انجام شود. همچنین اگر در خصوص رد و یا قبول وصیت اختلافی وجود داشته باشد، وکیل امور ارثی به شما کمک می‌کند.

وصیت متوفی و نحوه اعتبار وصیت او

در صورتی که متوفی وصیتی داشته باشد، باید از معتبر بودن وصیت او، اطمینان حاصل کرد. وصیت می‌تواند در نزد وکیل متوفی هم تنظیم شود.

دعوای مربوط به سهم‌الارث همسرمتوفی

پس از این که سهم الارث تمامی ورثه مشخص می‌شود، نیاز است که ارثیه همسر متوفی هم به او داده شود. به عبارتی دیگر اگر ورثه حاضر نشوند، ارثیه همسر متوفی را به او بدهند، او می‌تواند از وکیل ارثی بخواهید که در این دعاوی ارثی به او مشورت و راهنمایی بدهد.

اثبات و رد نسب و دعاوی مربوط به آن

همه شما اطلاع دارید که ارث به افرادی نسبی تعلق می‌گیرد، گاهی اوقات ممکن است که فردی ادعای ارثیه داشته باشد. در این صورت باید نسب این فرد با متوفی مشخص شود. وکیل ارث در این زمینه می‌تواند قوانین مربوط به موکل را به صورت روشن و شفاف توضیح دهد.

اعتراض به نحوه تقسیم ارث

گاهی اوقات بعد از این که ورثه سهم ارثیه خود را دریافت کردند، از نحوه تقسیم ارث راضی نباشند. در این صورت برای اعتراض می‌توانند به دادگاه مراجعه کنند اما یک وکیل ارثی پیشنهاد می‌دهد که قبل از مراجعه به دادگاه حتما مشورت‌های لازم را دریافت نمایید و بهتر است با توافق این مسائل و مشکلات را برطرف کنید.

ارث به چه معناست؟

پس از آشنایی با معنای وکیل ارث و میراث در کرج نیاز است که با ارث و قوانین مربوط به آن هم آشنایی اندکی پیدا کنید. ارث در واقع مقدار مالی است که از فرد متوفی برای وارثان به جا می‌ماند. ورثه موظف هستند بعد از پرداخت مالیات بر ارث و تهیه گواهی انحصار وراثت، ارث را به صورت قانونی بین خودشان تقسیم کنند. در واقع بر طبق قانون سهم الارث هر کدام از ورثه در برگه انحصار وراثت آورده می‌شود.

ارث دارای طبقاتی است که باید تقسیم ترکه متوفی بر اساس این طبقات باشد. به همین دلیل مباحث مربوط به ارث با سایر مسائل حقوقی متفاوت است. برای اطلاع از نحوه تقسیم ارث در هر طبقه باید یک محاسبه ریاضی انجام شود که برای این منظور وکیل ارثی کمک فراوانی می‌تواند نماید.

وکیل ارث در کرج و در گروه وکلای کرج وکیل

وکیل ارث در کرج و در گروه وکلای کرج وکیل

با توجه به تمامی مطالبی که بیان شد؛ بهتر است که از گروه وکلای کرج وکیل با یک وکیل ارثی مناسب مشورت کنید. وجود یک وکیل ارث این امکان را به شما می‌دهد که در سریع ترین زمان ممکن تمامی مشکلات ارثی برطرف نمایید و همچنین بتوانید قوانین و مقررات مربوط به ارث را در پرونده‌های ارثی استفاده نمایید. گروه وکلای کرج وکیل نه تنها خدمات مشاوره حقوقی رایگان در زمینه ارث ارائه می‌دهد، بلکه شما می‌توانید از تجربیات بهترین وکلای ارث استفاده نمایید.

جمع بندی

وکیل ارث فردی است که تحصیلات حقوقی دارد و در آزمون ورودی وکالت نمره قبولی را دریافت کرده است. از ویژگی‌های او می‌توان به تسلط کامل به قوانین و مقررات ارث اشاره کرد که توانایی استدلال او را بالا می‌برد و به همین دلیل در اکثر پرونده‌های مربوط به ارث موفق عمل می‌کند و تجربه بالایی هم دارد.

سوالات پایانی

در چه صورت نوه می‌تواند از پدر بزرگ ارث ببرد؟

در طبقه‌های ارث باید به این امر مهم توجه داشته باشید که هر طبقه دارای درجه است و در صورتی نوه می‌تواند از پدربزرگ ارث ببرد که درجه‌های قبلی او وجود نداشته باشند.

آیا امکان دریافت گواهی انحصار وراثت بدون حضور وکیل وجود دارد؟

بله در صورتی که فردی بخواهد گواهی انحصار وراثت دریافت کند می‌تواند بدون حضور وکیل مراحل را طی کند اما وکیل به این خاطر که با تمامی مراحل آشنایی دارد می‌تواند کمک بیشتری به موکل برای دریافت گواهی نماید.

5/5 - (3 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692