وکیل ثبت اسناد و املاک با سابقه بالا


  • 1 خرداد 1403
  • بدون نظر
  • 7 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 108

اگر ملکی دارید که قصد دارید آن را در به ثبت برسانید باید از وکیل ثبت اسناد و املاک مشاوره حقوقی لازم را دریافت کنید. این وکیل در حوزه تخصص خود یعنی موضوعات ثبتی با استفاده از قوانین و مقررات به موکلانش خدمات ثبتی را ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با تخصص این وکیل و وظایف او این مقاله را مطالعه نمایید.

منظور از وکیل ثبت اسناد و املاک کیست؟

معمولا مسائل ثبتی در طیف گسترده‌ای انجام می‌شود. این دسته از وکلا نه تنها در امور ثبت ملک بلکه در حوزه اسناد هم تخصص دارند. در واقع آیین نامه‌های مربوط به ملک و حوزه ثبتی بسیار پیچیده هستند که نیاز به حضور یک وکیل رسمی دادگستری برای انجام امور ثبت است. گاهی اوقات از این وکلا با نام وکیل ثبتی هم یاد می‌شود. بر اساس قانون ثبت تمامی اسناد و املاک در اداره ثبت باید انجام شود. گاهی اوقات ممکن است که در حوزه ثبت مشکلاتی برای مالک به وجود آید که همین امر نیاز به مشورت با وکیل ثبتی را افزایش می‌دهد.

افرادی که در این زمینه به عنوان وکیل یا وکیل ملکی در کرج فعالیت دارند؛ افرادی هستند که تحصیلات حقوقی دارند و تخصص خود را حوزه ثبت اسناد و املاک انتخاب کرده‌اند. توجه به این نکته مهم است که مراجعه به این دسته از وکلا به این خاطر که تخصص و تجربه کافی دارند؛ به قوانین و مقررات حوزه تخصصی خود اشراف کامل دارند.

وکیل ثبت اسناد و املاک چه وظایفی دارد؟

این دسته از وکلا  با توجه به تخصص خود قادرند در زمینه‌های متفاوت مربوط به ثبت مشاوره دهند. وظایف این وکلا متفاوت است و می‌توانند در امور تنظیم سند و املاک، قراردادهای خرید ملک و پیش خرید ملک، اسناد مربوط به رهن ملک، موارد مربوط به تقسیم و افراز ملک، دریافت سند ملک و …. کمک نماید.

دادن مشاوره در زمینه ملک و اسناد یکی دیگر از وظایف این وکلاست. این دسته از وکلا به این خاطر که به صورت تخصصی در زمینه ثبت اسناد فعالیت دارند؛ باید اولین انتخاب موکیلن برای دعاوی ثبتی باشند. به عبارتی دیگر هنگامی که امور ثبت ملک با مشکلات فراوانی روبه رو است این وکیل وظیفه دارد پرونده را به درستی به راه حل مناسب برساند. از مهمترین وظایف او شامل موارد زیر است:

  • دفاع از موکل هنگامی که پرونده مربوط به ثبت اسناد و املاک او با مشکل مواجه شده است.
  • حل و فصل مشکلات مربوط به پرونده در صورتی که اختلافاتی در پرونده ثبت وجود داشته باشد. در این صورت وکیل می‌تواند مراتب اعتراض خود را در مورد امور عملیات ثبت، سند معاوض، حقوق املاک و ….اعلام کند.

وکیل ثبت اسناد و املاک چه وظایفی دارد؟

در کدام یک از دعاوی باید از وکیل ثبت اسناد و املاک کمک بگیریم؟

اگر شما پرونده‌ای دارید که برای رسیدگی به آن باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنید می‌توانید از این وکلا بخواهید که روند پرونده را تا رسیدن به نتیجه جلو ببرد. همچنین توجه به این نکته ضروری است که انواع دعاوی ثبت مانند ثبت و اصلاح و ابطال و اعتراض به اسناد توسط همین وکیل انجام می‌شود. از آنجایی که این دسته از وکلا به قوانین ملکی هم اشراف کامل دارند، مشورت با آن‌ها قبل از این که ملکی را خریداری کنید سودمند خواهد بود.

به طور کلی وکیل می‌تواند در این دعاوی به شما کمک فراوانی نماید:

  • باطل کردن سند: معمولا باطل کردن سند باید به صورت رسمی و از دادگاه صالح در کرج حکم ازابطال گرفت در غیر این صورت ابطال سند به صورت غیر رسمی قانونی نخواهد بود.
  • اعتراض نسبت به ملک ثبت شده: اگر اعتراضی درباره ملک ثبت شده دارید و ادعای شما این است که ملک متعلق به شما بوده است؛ باید اعتراض خود را با کمک وکیل جلو ببرید.
  • در خصوص ملک مشاع و نحوه افراز ملک بهترین کار این است که از این وکیل مشورت بخواهید.
  • دعاوی مربوط به ثبت علائم تجاری و تنظیم اسناد رسمی و ثبت حق و حقوق تاجران

نه تنها این دعاوی بلکه سایر دعاوی مربوط به اسناد و املاک هم در تخصص وکلای این حوزه است. برای سوالات بیشتر توصیه می‌شود با گروه وکلای کرج وکیل تماس بگیرید.

کدام مرجع به دعاوی مربوط به ثبت اسناد و املاک رسیدگی می‌کند؟

برای پاسخ به این سوال نیاز است که ابتدا سازمان ثبت اسناد و املاک را بیشتر بشناسید. این سازمان در واقع یک ارگان و سازمان دولتی محسوب می‌شود و عملکرد مستقلی نسبت به سایر سازمان‌ها دارد. البته این نکته را باید یاد آور شد که ای سازمان زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند. وظایف این سازمان ثبت املاک، اجرای اسناد رسمی و ثبت شرکت‌ها و ثبت اختراعات و علائم است. همچنین ایجاد دفاتر رسمی اسناد و دفاتر ازدواج و طلاق نیز از دیگر وظایف این سازمان است.

تمامی امور مربوط به ثبت اسناد و املاک و دعاوی مرتبط با وزارت دادگستری است و  باید درخواست خود را به دادگستری و محاکم مربوط به آن ارسال کنید. برای این منظور وکیل ثبت اسناد و املاک بدون نیاز به حضور شما در ادارات و ارگان‌های مربوطه پرونده را انجام می‌دهد.

اگر هنوز درباره مشورت با این دسته از وکلا شک دارید؛ بنابراین باید بدانید که مهمترین مزیت مراجعه به این وکلا جلوگیری از خطا و اشتباه در امور حقوقی و قانونی است. در بسیاری از مواقع موکل سعی می‌کند با خواندن قوانین و مقررات به تنهایی مراحل ثبتی مربوط به املاک و اسناد را انجام می‌دهد.

انواع دعاوی املاک و اسناد

انواع دعاوی املاک و اسناد

املاک و اسناد حوزه گسترده‌ای دارد که به همین دلیل بخش املاک می‌تواند شامل تقسیم مال مشاع و دعاوی افراز، ابطال اسناد و مبایعه نامه ملک، دعاوی مربط به سایر قراردادهای ملک و دعاوی مربوط به خلع ید و الزام به تحویل ملک باشد. در حوزه اسناد هم دعاوی مربوط به توقیف عملیات اجرایی سند، مزایده ثبتی و ابطال آن، ابطال اجراییه ثبت و دعاوی مربوط به آن و سایر موارد بررسی می‌شود.

جمع بندی

اگر شما در حوزه مربوط به ثبت اسناد و املاک تخصصی ندارید و ملکی دارید که نیاز به ثبت دارد یا با دعوای خاصی روبه رو شده است یا این که سندی را باید باطل کنید؛ بهترین راه این است که ابتدا با وکیل ثبت اسناد و املاک مشورت لازم را بنمایید. این دسته از وکلا با توضیح قوانین و بخشنامه‌ها راهنمایی زیادی  می‌کند به گونه‌ای که از استرس و فشار مشکلات حقوقی رهایی پیدا می‌کنید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید یا این که با عبارت قانونی خاصی در زمینه ثبت ملک و اسناد آشنایی ندارید بهتر است با استفاده از مشاوره رایگان حقوقی با وکیل متخصص در حوزه ثبت اسناد و املاک در دفتر وکالت در عظیمیه با گروه وکلای کرج وکیل در تماس باشید. بعد از مشورت با این وکیل با  برخی از اصلاحات آشنایی بیشتری پیدا می‌کنید.

سوالات متداول

هزینه وکیل با تجربه در زمینه ثبت اسناد و املاک چقدر است؟ برای این که از هزینه دقیق اطلاع پیدا کنید ابتدا باید درباره نوع پرونده و نوع دعوا با وکیل مشورت کنید. بیان یک هزینه کلی هنگامی که اطاعات کامل و دقیقی از پرونده در دسترس نیست؛ باعث ایجاد برخی از سوء تفاهمات می‌شود.

چگونه بهترین وکیل حوزه ثبت اسناد و املاک پیدا کنیم؟ برای آشنایی بیشتر با وکیل تخصص و تجربه او و همچنین پرسش از موکلان سابق او کمک زیادی به شما می‌نماید. همچنین به دفتر وکالت او مراجعه کنید و از نزدیک میزان تخصص او را بسنجید. راه ساده‌تر این است که با وکیل ثبتی کرج وکیل مشاوره داشته باشید.

امتیاز به این مطلب
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09426001202 09376848721 09108460692