وکیل طلاق فوری در کرج و آشنایی با بهترین گروه وکلای کرج وکیل


  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳
  • بدون نظر
  • 8 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 1765

روند طلاق توافقی به صورت خلاصه با داشتن وکیل

  • بدون نیاز به حضور زوجین در دادگاه.
  • اختصاص ۲ وکیل در پرونده برای هر یک از زوجین.
  • هزینه طلاق توافقی برای هر نفر ۲ میلیون تومان می باشد.
  • ثبت قطعی طلاق بین ۴ تا ۳۰ روز بسته به مورد پرونده
  • با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با وکلای طلاق توافقی درمیان بگذارید. »»» ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱

گاهی اوقات پیش می‌آید که شرایط زندگی به حدی سخت می‌شود که زوجین تصمیم می‌گیرند که خیلی سریع و با کمک وکیل طلاق در کرج از یکدیگر جدا شوند تا از مشکلات بیشتر جلوگیری شود. با این که طلاق و جدایی آخرین راه حلی است که ممکن است برای زن و شوهر وجود داشته باشد؛ اما گاهی اوقات با داشتن یک وکیل مناسب تمامی استرس‌ها و تصمیم‌های عجولانه به درستی و بر اساس قانون از بین می‌رود. به همین دلیل در این مقاله ما به بررسی طلاق به صورت فوری و معرفی وکیل خوب طلاق در کرج می‌پردازیم.

نشانه‌های حرفه‌ای بودن وکیل طلاق در کرج

گاهی اوقات ممکن است که جدایی و طلاق برای هر دو زن و شوهر بهتر از زندگی زیر یک سقف باشد. در این صورت زن و مرد برای آرامش روح و روان یکدیگر می‌توانند از یک وکیل مناسب برای انجام امور طلاق بهره ببرند. مشاوره با یک فرد حرفه‌ای در امور طلاق اولین کار ضروری بعد از تصمیم به جدایی است. وکیل مورد نظر شما باید ویژگی‌هایی داشته باشد.

  • وکیل باید حتما تحصیلات حقوقی خود را تمام کرده باشد.
  • باید در امور طلاق با تمامی قوانین و مقررات و بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های جدید آشنا باشد.
  • نیاز است که در کنار موکل و متعهد به کارش باشد و اصول اخلاقی مانند رازداری را حفظ کند.

چه نوع طلاقی، طلاق فوری در کرج نامیده می‌شود؟ 

احتمالا واژه طلاق فوری را بسیار شنیده باشید و برایتان این پرسش به وجود آمده باشد که آیا امکان طلاق گرفتن به صورت فوری و سریع وجود دارد؟ منظور از طلاق سریع این است که زن و شوهر با تصمیم یکدیگر که از ادامه زندگی خودداری کنند و با توافق یکدیگر با مراجعه به دادگاه از هم جدا شوند. این نوع طلاق، توافقی است و همانطور که می‌دانید طلاقی که به صورت توافقی باشد سریع‌تر از دیگر انواع طلاق انجام می‌شود.

وجود برخی از مشکلات  در زندگی و عدم سازش بین  مرد و زن باعث این تصمیم می‌شود که آن‌ها هر چه زودتر طلاق را به صورت فوری انجام دهند تا بیشتر آسیبی به طرفین وارد نشود. این طلاق دارای قواعد و قانونی است که لازم است توسط زن و شوهر رعایت شود تا قاضی حکم به جدایی بدهد. گاهی اوقات برای این که زن از همسرش جدا شود با استفاده از وکالت در طلاق می‌تواند فوری و سریع از دادگاه تقاضای طلاق کند. بنابراین طلاق فوری به دو صورت است:

  • جدایی به صورت توافقی باشد
  • یک وکالت نامه در طلاق  یا حق طلاق برای زن وجود داشته باشد.

چگونه می‌توان به صورت فوری طلاق گرفت؟

طلاق فوری با کمک وکیل طلاق در کرج 

برای این که زن و شوهر بتوانند به صورت فوری از یکدیگر جدا شوند؛ نیاز است که مراحلی را طی کنند و مدارکی نیز توسط طرفین آماده شود. اگر هر دو نفر به طلاق توافق کرده باشند نیاز است که حتما مراحل زیر را برای انجام طلاق انجام دهند:

وکیل طلاق در کرج و توافق زن و شوهر برای انجام طلاق

ابتدا لازم است که زن و شوهر توافق کنند. منظور از توافق این نیست که تنها بر سر طلاق به نتیجه و توافق یکسان برسند بلکه لازم است که درباره سایر حقوق مالی زن هم توافق صورت بگیرد. این حقوق همان مهریه، نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت است. حتی در رابطه با حضانت فرزندان هم نیاز به توافق است.

مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

پس از انجام توافق باید زن و شوهر دادخواست خودشان را مبنی بر طلاق توافقی در کرج در دفاتر خدمات ثبت کنند. البته دفاتر خدمات قبل از انجام هرکاری آن‌ها را به مشاوره ارجاع می‌دهد و سپس درخواست آن‌ها را برای طلاق ثبت می‌کند.

مراجعه به سایت تصمیم برای انجام خدمات مشاوره

باید زوجین در سایتی به نام تصمیم برای انجام مشاوره اجباری شرکت کنند و اگر مشکلات آن‌ها برطرف نشد. مرکز مشاوره به آن‌ها یک گواهی به نام گواهی عدم امکان سازش می‌دهد که این گواهی همراه با برگه توافق و دادخواست باید در دفاتر خدمات ثبت شود.

رفتن به دادگاه و انجام مراحل طلاق

پس از این که این مراحل انجام شد نیاز است که حتما به دادگاه مراجعه شود  و مدارک مربوطه را تحویل قاضی دادگاه در کرج بدهید. قاضی بعد از بررسی مدارک دستور طلاق را صادر می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای انجام طلاق توسط وکیل طلاق در کرج

برای انجام  طلاق به صورت سریع نیاز است که ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه و سپس بر اساس مدارکی که تهیه کرده‌اید دادخواست خود را ثبت کنید. بهتر است تهیه این مدارک در ابتدا صورت بگیرد تا زن و مرد دچار اتلاف وقت نشوند. در صورتی که هر یک از زوجین نمی‌توانند مراحل طلاق را خودشان انجام دهند بهتر است این مدارک را در اختیار وکیل قرار دهند تا او بتواند مراحل طلاق را انجام دهد. این مدارک شامل موارد زیر است:

تهیه گواهیها مورد نیاز توسط وکیل طلاق در کرج

منظور از گواهی‌های مورد نیاز همان گواهی عدم امکان سازش از مرکز مشاوره است. گاهی اوقات برخی از دادگاه‌ها ارائه گواهی عدم بارداری را هم اجباری می‌کنند در اینصورت می‌توانید این آزمایش را در آزمایشگاهی که مورد تایید دادگاه هست، انجام بدهید.  اگر زوجین در دوران عقد هستند نیاز است که حتما زن گواهی بکارت هم ارائه کند. وجود گواهی بکارت برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه ضروری است. زن برای دریافت گواهی بکارت باید به مراکزی که مورد تایید دادگاه است؛ مراجعه کند.

مدارک شناسایی

منظور وجود کارت ملی و شناسنامه‌های زن و شوهر به همراه کپی آن‌هاست.

توافق نامه و سند ازدواج

توافق نامه در واقع همان متنی است که زن و شوهر برای طلاق فوری به صورت توافقی با یکدیگر تنظیم کرده‌اند. در این توافقنامه باید تمامی توافقات به صورت کاملا شفاف بیان شده باشد و این که حتما تکلیف حقوق مالی زن روشن شده باشد. علاوه بر آن باید حتما سند ازدواج وجود داشته باشد و اگر آن را ندارید می‌توانید رونوشت این سند را دریافت کنید.

وکالت نامه در طلاق

وکالت نامه زمانی مورد نیاز است که طلاق به صورت وکالتی باشد و زن حق طلاق داشته باشد. در این نوع طلاق باید یک نفر به عنوان وکیل دادگستری حضور داشته باشد.

ثبت طلاق فوری در کرج چقدر طول می‌کشد؟

ثبت طلاق با کمک وکیل طلاق در کرج

برای این که طلاق به صورت رسمی انجام شود باید در دفاتر ثبت طلاق به ثبت برسد. ثبت طلاق‌هایی که با توافقات زوجین است و تکلیف حقوق هر طرف قبل از مراجعه به دادگاه مشخص می‌شود؛ بسیار  سریع و در مدت دو ماه طول می‌کشد. گاهی اوقات ممکن است شعبه رسیدگی کننده در کرج شلوغ باشد که در این صورت ممکن است مدت زمان بیشتری نیاز باشد تا حکم طلاق صادر شود. با اینحال عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است ثبت طلاق را طولانی کند  مانند عدم تکمیل بودن مدارک، عدم آشنایی زوجین با مراحل طلاق و…

سایر نکات مربوط به طلاق با کمک وکیل طلاق در کرج

اگر قصد دارید که به صورت سریع و فوری جدا شوید باید نکاتی را در نظر داشته باشید که این نکات در ادامه بیان شده است:

  • زن می‌تواند مهریه خود را درخواست کند و الزاما نیازی به بخشیدن مهریه نیست. بلکه توجه داشته باشید که توافق طرفین ممکن است به پرداخت همه یا بخشی از مهریه باشد.
  • یکی از نکات مثبت در مورد طلاق به صورت فوری این است که حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی از زوجین سلب می‌شود. به همین دلیل طلاقی که به صورت توافقی است؛ به عنوان طلاق سریع شناخته می‌شود.
  • هزینه طلاق درکرج متفاوت است و یک قیمت به صورت کلی نمی‌توان بیان کرد. اگر از وکیل برای انجام مراحل طلاق استفاده می‌کنید نیاز است که حتما هزینه وکیل را هم در نظر بگیرید. وجود وکیل برای هر دو طرف توصیه می‌شود به این خاطر که وکیل در کرج وکیل با مراحل دادرسی آشنایی بیشتری دارد.
  • اگر زن و شوهر در مدت سه ماه برای ثبت طلاق به دفاتر طلاق مراجعه نکنند، حکم دادگاه منقضی می‌شود و دیگر امکان استفاده از این حکم وجود ندارد. در این صورت باید تمامی مراحل را ابتدا ابتدا طی کرد.

جمع بندی

امروزه بیشتر طلاق‌ها به صورت فوری و توافقی انجام می‌شود.  اگر زوجین زودتر به توافق برسند و زودتر مراحل طلاق را در دادگاه به ثبت برسانند؛ زودتر حکم طلاق آن‌ها صادر می‌شود. برای انجام مراحل این طلاق نیاز است که گواهی عدم امکان سازش را دریافت کنید. علاوه بر توافق گاهی اوقات زن حق طلاق دارد که با استفاده از آن می‌تواند به دادگاه مراجعه و طلاق خود را بگیرد.

انجام مراحل جدایی و طلاق با پیچیدگی زیادی همراه است و به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما با وکیل متخصص این هزینه که همان وکیل طلاق در کرج است؛ مشورت کنید.  کرج وکیل از وکیل متخصص طلاق تشکیل شده است که به شما مراحل طلاق را چه به صورت فوری و چه به صورت عادی را توضیح می‌دهد تا بدون هیچ اتلاف وقت و سرمایه، مراحل را جلو ببرید. همچنین مشاوره رایگان تلفنی در کرج وکیل برای افرادی که دسترسی به دفتر را ندارند بسیار کمک کننده است.

سوالات متداول

آیا امکان دارد در طلاق فوری حضانت فرزند با مادر باشد؟

بله، در صورتی که بین پدر و مادر توافق وجود داشته باشد امکان اعطای حضانت با مادر وجود دارد.

اگر در رابطه با نحوه پرداخت مهریه توافق وجود نداشته باشد باز هم امکان ثبت طلاق فوری است؟

خیر نیاز است که حتما بین زن و شوهر توافق شکل گرفته باشد و به صورت کتبی نوشته شود در غیر این صورت امکان جدایی به صورت سریع نخواهد بود.

4.6/5 - (8 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692