مشاوره حقوقی در تهران و کرج با بهترین وکلا خبره [۱۴۰۳]


  • 16 تیر 1403
  • بدون نظر
  • 31 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 5087

به ندرت پیش می‌آید که شخصی با مشاوره حقوقی در تهران و کرج آشنایی نداشته باشد. این نوع از مشاوره‌های حقوقی برای زمانی که مشکلات حقوقی باعث دردسرهای زیادی برای شما شده است؛ بسیار مفید است و توصیه می‌شود. به همین دلیل نیاز است که هر فردی برای مسائل قانونی و حقوقی حتما به یک وکیل متخصص برای دریافت مشاوره و راهنمایی حقوقی مراجعه کنند. حتی گاهی اوقات قضات و افرادی که در دادگاه مشغول به فعالیت هستند این نوع از مشاوره را پیشنهاد می‌دهند. بنابراین این مقاله را برای این نوع از مشاوره اختصاص دادیم.

علت اهمیت مشاوره حقوقی در تهران و کرج

هنگامی که صحبت از مشاوره و راهنمایی حقوقی می‌شود، بسیاری از افراد به این فکر می‌کنند که چرا باید به مشاور مراجع کنند. این دسته از افراد مراجعه به مشاوره را امری کم اهمیت جلوه می‌دهند و بدون توصیه و راهنمایی وکیل بی گدار به آب می‌زنند. علت شکست این اشخاص در بسیاری از موارد همین عدم ناآشنایی آن‌ها با قوانین و مقررات است که با یک مشاوره ساده می‌شد از شکست و ضررهای حقوقی و مالی جلوگیری کرد. بنابراین مشاوره مزیت‌های زیر را خواهد داشت:

  • آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات
  • شناخت نحوه طرح دعوا و مسائل شکلی
  • دریافت اطلاعات اولیه و کلی در خصوص مدارک مورد نیاز
  • جلوگیری از اتلاف وقت اضافی در ارگان‌هایی که نیازی به حضور در آن را ندارید.
  • صرفه جویی در هزینه
  • کم شدن استرس و آسودگی خاطر

خدمات مشاوره حقوقی در تهران و کرج شامل چه مواردی می‌شود؟

در طیف‌های وسیعی امکان دریافت مشاوره از وکلای متخصص وجود دارد. کافی است که اطلاعات پرونده خود را برای موکلان توضیح دهید و سپس با خیالی آسوده به صحبت‌های وکیل و راهنمایی‌های او گوش دهید و حتی می‌توانید نکات مهم را یادداشت کنید. اما به طور جزئی‌تر برخی از خدمات قابل دریافت در جلسه مشاوره و راهنمایی حقوقی مواردی است که در ادامه بیان خواهد شد.

چک و موارد قانونی چک برگشتی

موضوع چک همیشه در مسائل مالی باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات حقوقی می‌شود. به خصوص افرادی که فعالیت تجاری و بازاری دارند، این نوع از مشکلات در میان آن‌ها بسیار شایع است. در بسیاری از اوقات افرادی که چک از فرد دیگری قبول می‌کنند؛ نمی‌دانند که امکان طرح دعوای کیفری از دارنده چک کرد. شکایت باعث می‌شود به پرونده چک سریعتر رسیدگی شود. در چنین مواردی حضور یک فرد متخصص در زمینه چک کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد.

مشاوره حقوقی کلاهبرداری

کلاهبرداری موضوعی است که بیشتر در زمینه ملک به وجود می‌آید. به این صورت که فردی یک ملک را به چند نفر می‌فروشد. کلاهبرداران افرادی هستند که به سادگی قانون را دور می‌زنند و با کمک همدستانشان به راحتی فردی را فریب دهند تا بتوانند مال او را ببرند. کلاهبرداری می‌تواند به روش‌های متفاوت انجام شود و حتی کلاهبرداری در فضای اینترنتی هم امکان پذیر است. افرادی که مشاوره و راهنمایی وکیل را ندارند و از قوانین ناآشنا هستند به راحتی در دام کلاهبرداران می‌افتند. در چنین مواردی قبل از معامله با وکیل خود صحبت کنید و از او راهنمایی حقوقی دریافت کنید تا از مشکلات حقوقی دور بمانید. حتی اگر به هر دلیلی از شما کلاهبرداری شد؛ بهتر است با کمک مشاوره‌های حقوقی قدم به قدم برای طرح دعوا جلو روید.

امور و مسائل ملکی  با کمک مشاوره حقوقی در تهران و کرج

مشکلات ملک فقط شامل خرید و فروش آن نمی‌شود. گاهی اوقات شما برای دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ثبت و بازسازی ملک، باید از فردی آگاه به مسائل ملکی، مشاوره دریافت کنید. البته که دریافت راهنمایی حقوقی فقط شامل مسائل ثبتی نمی‌شود بلکه در خصوص مسائل ملک مشاع، امور مربوط به افراز و تقسیم و سایر موارد ملک هم امکان دریافت راهنمایی قانونی وجود دارد.

مشاوره حقوقی در تهران و کرج در زمینه مهریه

بعد از ازدواج، زن مالک مهریه خواهد بود و در هر زمانی که بخواهد می‌تواند آن را مطالبه نماید. اما گاهی اوقات شوهر مهریه زن را نمی‌پردازد و به همین دلیل او مجبور می‌شود که از طریق مراجع قانونی اقدام به دریافت مهریه کند. قطعا دریافت مشاوره و راهنمایی حقوقی مناسب مزایایی برای زن در مراحل اولیه مطالبه مهریه دارد و بهترین راه این است که او بدون مشاوره و راهنمایی یک وکیل سراغ دریافت مهریه نرود به این دلیل که با ضررهای جبران ناپذیری روبه رو خواهد شد.

دریافت نفقه با راهنمایی وکیل

تعهدات مالی که مرد بر همسرش دارد فقط شامل مهریه نمی‌شود؛ بلکه مرد باید نفقه هم به همسرش پرداخت کند. حال در صورتی که نفقه پرداخت نشود؛ زن حق دارد از همسرش شکایت کند یا این که دادخواست پرداخت نفقه تنظیم کند. شکایت از همسر یا تنظیم دادخواست نفقه بهتر است با راهنمایی وکلای خبره انجام شود به این خاطر که در بیشتر موارد شوهر بهانه‌هایی مانند عدم تمکین را پیش می‌کشد که همین باعث می‌شود نفقه به زن نرسد.

حضانت فرزند با کمک مشاوره حقوقی در تهران و کرج

هنگامی که صحبت از حضانت از فرزند می‌شود؛ بسیاری گمان می‌کنند که پدر در هر حالی صلاحیت نگهداری از کودکان را دارد. این تفکر باعث شده است که برخی از مادران هیچ اقدام قانونی برای گرفتن حضانت کودکانشان انجام ندهند به این خاطر که فکر می‌کنند قانون از آن‌ها حمایت نخواهد کرد. به همین دلیل در چنین مواردی بهترین راه حل این است که حتما با کمک مشاوران حقوقی مراحل دریافت حضانت را پیش ببرند. مشاوران حقوقی بهترین راه حل را پیش پای مادران قرار می‌دهد.

طلاق و نحوه دریافت مشاوره مناسب حقوقی در زمینه طلاق

زوج‌هایی که ادامه زندگی مشترک برای آن‌ها غیرممکن است می‌توانند با راهنمایی و مشورت وکیل طلاق در کرج با جدیدترین بخشنامه‌هایی که در این زمینه وجود دارد؛ آشنایی پیدا کنند. از طرفی آن دسته از اشخاصی که به دنبال طلاق فوری هستند؛ ابتدا باید مشاوره مناسب حقوقی از متخصصین دریافت کنند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان حکم طلاق را از دادگاه دریافت کنند. به همین منظور مشاوره رایگان حقوقی به این دسته از زوج‌ها توصیه می‌شود. البته که طلاق انواعی دارد و سخت‌ترین نوع آن مربوط به طلاق از جانب زن است. اگر زن بدون مشورت و راهنمایی اقدام به طرح پرونده در دادگاه نماید؛ قطعا به دلیل ناآشنایی با قوانین و مقررات ممکن است که پرونده او رد شود. به همین دلیل مشورت و راهنمایی حقوقی بهترین گزینه و راحت‌ترین راه برای این دسته از اشخاص است.

خدمات مشاوره حقوقی در تهران و کرج

کدام یک از انواع مشاوره حقوقی بهتر است؟

با توجه به این که روش‌های متفاوتی برای انجام مشاوره‌های حقوقی وجود دارد؛ موکلین و افرادی که مشکلات حقوقی دارند؛ می‌توانند بهترین روش را انتخاب و با وکیل مورد نظرشان در کرج وکیل تماس بگیرند. وکلایی که مشاوره و راهنمایی قانونی و حقوقی ارائه می‌دهند معمولا سه روش دارند که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد و بهتر است که موکلان خودشان روش و نوع مشاوره را با توجه به شرایطی که دارند؛ انتخاب کنند. در این جا به صورت جداگانه همه انواع روش‌های دریافت مشاوره مناسب حقوقی را بیان کرده‌ایم.

تماس با وکیل به صورت تلفنی و مشاوره حقوقی در تهران و کرج

شاید رایج‌ترین روش برای دریافت مشاوره‌ و راهنمایی حقوقی؛ تلفن زدن با شماره تماس وکیل باشد. مشاوره به این روش زمانی مهم است که شما نمی‌توانید به صورت آنلاین یا اینترنتی با وکیل صحبت داشته باشید. بنابراین با داشتن شماره تماس وکیل در هر زمانی که بخواهید می‌توانید با او تماس بگیرید و همین امر باعث سهولت در دریافت مشاوره می‌شود.

مشاوره‌های آنلاین و اینترنتی

در روش آنلاین می‌توانید با کمک واتساپ به صورت آنلاین با وکیل گفتگو کنید. این روش به این صورت است که باید حتما دو طرف در ساعت و زمان مشخصی آنلاین باشند و می‌توانند با تماس یا ویس چت با یکدیگر گفتگو داشته باشند. البته اگر موکل بخواهد می‌تواند تماس تصویری با وکیل برقرار کند. بسیاری از افراد این نوع از مشاوره را ترجیح می‌دهند به این خاطر که راحت‌تر از سایر روش‌های دیگر است.

حضور در دفتر وکیل

برای مشاوره‌های حضوری باید در دفتر وکیل در ساعت مشخصی حضور داشته باشید تا بتوانید با او گفتگو داشته باشید. این روش نسبت به سایر روش‌ها از محبوبیت کمتری برخوردار است به این خاطر که زمان زیادی برای رفتن به دفتر وکیل باید صرف شود.

آیا دانشجویان حقوق می‌توانند مشاوره حقوقی در تهران و کرج بدهند؟

دانشجویان حقوق به این دلیل که هنوز تحصیلات حقوقی خود را تمام نکرده‌اند مهارت کمتری در خدمات مشاوره و راهنمایی حقوقی دارند. این دسته از دانشجویان به تمامی قوانین و مقررات اشراف کامل و کلی ندارند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای مشاوره نیستند. به همین دلیل سعی کنید از وکیل یا فردی که تحصیلات حقوقی خود را به پایان رسانده است؛ برای مشاوره کمک بگیرید.

مشاوره حقوقی در تهران و کرج برای مهاجرت

افراد زیادی هستند که برای کار و تحصیل، مهاجرت به کشور دیگری را انتخاب می‌کنند. علاوه بر آن، بسیاری از افراد برای این که بتوانند اقامت کشور دیگری را به دست آورند از سرمایه گذاری استفاده می‌کنند که تا بتوانند یک مهاجرت موفق‌تری داشته باشند. در هر کدام از این روش‌ها برخی از اشخاص به تنهایی اقدام به انجام امور مهاجرتی می‌کنند؛ اما گاهی اوقات با شکست مواجه خواهند شد به این خاطر که قوانین و مقررات مهاجرت بسیاری پیچیده و زمان‌بر است و امکان طی مراحل مهاجرت به تنهایی امکان پذیر نیست. بنابراین بهترین راه این است از وکیل مناسب راهنمایی دریافت کنید. البته مهاجرت به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که در ادامه این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

تحصیل در کشور دیگر با مشاوره حقوقی در تهران و کرج

شاید راحت‌ترین روش مهاجرتی، تحصیل در کشور دیگر باشد. البته هنگامی که از راحتی مهاجرت به این روش صحبت می‌کنیم منظور ما این است که شاید نیاز به هزینه کمتری داشته باشد. از طرفی برخی از کشورها به دانشجویان زودتر از دیگر افراد ویزا می‌دهند که همین امر باعث می‌شود بسیاری از افراد به صورت دانشجویی به کشور دیگری مهاجرت داشته باشند. البته این در خصوص مهاجرت به کانادا کمی متفاوت است.

وکیل می‌تواند با دادن مشاوره به شما در تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز و گواهی‌های مربوطه کمک کند. این امر باعث می‌شود که سر وقت بتوانید به ددلاین‌های دانشگاه‌های مورد نظر خودتان برسید و زمانی را از دست ندهید. البته دانشجویانی که قصد دارند در آمریکا یا کانادا تحصیل کنند باید شرایط خاص دیگری را هم رعایت کنند که در جلسه مشاوره وکیل این شرایط را به شما توضیح خواهد داد.

مشاوره حقوقی در تهران و کرج و تقاضای کار در کشور دیگر

درخواست کار در کشور دیگر و پیدا کردن کارفرما امری است که زمان زیادی می‌برد. در این روش فردی که قصد دارد در کشور دیگری کار کند باید حتما توانایی‌ها و مهارت‌های مرتبط خود را به گونه‌ای به تصویر بکشد که کارفرما او را قبول کند. معمولا سفارت‌ها زمانی ویزای کار به دیگر اشخاص می‌دهد که واقعا کارفرمای خارجی ثابت کند که شخص دیگری از شهروندان همان کشور نتوانسته است پیدا کند که چنین مهارتی داشته باشد.

جلب اعتماد کارفرما و قطعا در مرحله اول سخت خواهد بود بنابراین باید اسناد و مدارک مناسب را با راهنمایی و مشورت وکیل تهیه کنید. وکیل مهاجرتی در خصوص این روش مهاجرتی بیان کرده است که خوبی این روش به این خاطر است که در بسیاری از مواقع هزینه‌های شما با کارفرما است و نیازی نیست که مبلغی را به عنوان تمکن داشته باشید.

در کنار این روش‌های، می‌توانید به روش جستوجوی کار و سرمایه گذاری هم مهاجرت داشته باشید البته باید با راهنمایی وکیل باشد. خوبی مشاوره با وکیل مهاجرت در کرج این است که به صورت رایگان مشاوره مناسب دریافت می‌کنید. با این کار شما سود بیشتری می‎برید.

نحوه دریافت مشاوره حقوقی در تهران و کرج در کلاهبرداری اینترنتی

اینترنت فضای مناسبی برای بسیاری از جرایم از جمله کلاهبرداری است. بسیاری از افراد هنگامی که از آن‌ها کلاهبرداری اینترنتی می‌شود ناآگاهانه دست به انجام کارهایی می‌زنند که پیگیری قانونی و قضایی را با مشکل مواجه خواهد کرد. روش بهتر این است که اگر از شما در فضای اینترنت کلاهبرداری شد؛ حتما با کمک یک وکیل و راهنمایی‌های مراحل شکایت از کلاهبرداران را پیگیری کنید. البته اگر قصد دارید که اموال شما زودتر به دستتان برسد و کلاهبرداران زودتر دستگیر شوند؛ تنها راه استفاده از مشاوره قانونی و حقوقی است.

مشاورانی که به صورت تخصصی در زمینه کلاهبرداری‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند؛ از قوانین فضای مجازی و نحوه طرح شکایت از کلاهبرداران آگاهی دارند و با کمک این دسته از وکلا در کمترین زمان امکان رسیدن به حقوقتان وجود دارد.

فواید مشاوره حقوقی در تهران و کرج

به طور کلی دریافت مشاوره از وکلا مزیت‌های زیادی دارد که به دلیل همین مزیت‌ها برخی از موکلین مشاوره و راهنمایی حقوقی را ترجیح می‌دهند. فواید مشاوره به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • آشنایی با قوانین و مقررات و مسائل حقوقی
  • آگاهی با نحوه طرح دعوا در دادگاه
  • تنظیم اسناد و قراردادهای مهم با کمترین ریسک حقوقی
  • نوشتن لایحه با مشاوره و راهنمایی یک متخصص

در کنار مزایایی که در بالا مطرح شد؛ اگر از گروه وکلای کرج وکیل مشاوره دریافت کنید از فواید زیر به صورت اختصاصی بهره‌مند خواهید شد که شامل موارد زیر است:

  • بهره مندی از مشاوره رایگان
  • امکان دریافت مشاوره به صورت آنلاین و غیر آنلاین
  • استفاده از تجربیات وکیل متخصص با توجه به نوع پرونده‌ای که دارید.
  • بهره مندی از راهنمایی‌های وکیل قبل از طرح دعوا و در مراحل طرح دعوا

ویژگی مشاوره حقوقی در تهران و کرج

با توجه به این که نیاز است تخصص افرادی که مشاوره می‌دهند؛ حقوق باشد؛ بنابراین واضح است که افرادی غیر از حقوق خواندگان مشاوران خوبی برای شما نخواهند بود. برخی از افراد عادت دارند که از خانواده و دوستانشان مشاوره‌های حقوقی خود را دریافت کنند که این کار اشتباه است. حتی در برخی از موارد امکان دریافت مشاوره از دانشجوهای حقوق هم وجود ندارد به این خاطر که این افراد به تمامی قوانین و مقررات به خوبی تسلط پیدا نکرده‌اند. به همین دلیل در ادامه تمامی ویژگی‌هایی را که یک مشاور حقوقی خوب در کرج وکیل دارد را بیان می‌کنیم.

  • تحصیلات حقوقی دارند.
  • وکلای پایه یک دادگستری هستند.
  • به صورت تخصص حوزه‌ خاصی را بررسی می‌کنند. به عنوان مثال وکیل خانواده فقط در امور خانواده به شما مشاوره می‌دهد.
  • متعهد و رازدار هستند. بنابراین می‌توانید مشکل حقوقی خود را با دقت تعریف کنید تا بهترین مشاوره را دریافت کنید.
  • منظم و با انضباط هستند. به طور کلی افراد با انضابط قابل اعتماد‌تر هستند.
  • دفتر وکالت تخصصی در تهران و کرج دارند که شما هر وقت خواستید می‌توانید به آن‌ها به صورت حضوری مراجعه کنید.

مشاوره حقوقی در تهران و کرج قبل از اقامه دعوا

منظور از دریافت مشاوره قبل از اقامه دعوا این است که یا هنوز مشکل حقوقی به وجود نیامده است، یا مشکل حقوقی به وجود آمده است ولی شما هنوز طرح دعوا نکرده‌اید. بهتر است که با یک مثال ساده بیان کنیم تا بتوان درک مناسبی در خصوص مشاوره قبل از طرح دعوا داشت.

فرض کنید که شما مبلغی پول دارید و قصد دارید با آن ملک مورد نظرتان را خریداری نمایید. خرید ملک ریسک‌هایی برای شما دارد که بهتر است ابتدا از ریسک‌های حقوقی آگاهی پیدا کنید و با اطلاع قانونی وارد معامله شوید. در صورتی که بدون اطلاع از قوانین وارد معامله شوید در آینده ممکن است ضررهای زیادی ‌کنید. با این حال در صورتی که قبل از معامله از مشاوره‌های قانونی و حقوقی استفاده نکرده باشید و حال دچار مسائل حقوقی شوید؛ باز هم باید قبل از این که دعوایی را در دادگاه مطرح کنید؛ باید به مشاوره مراجعه کنید.

در این مورد مشاوره به شما راهنمایی‌های لازم را در خصوص نحوه طرح دعوا در دادگاه می‌دهد و از طرفی با کمک مشاوره‌های حقوقی می‌توانید با نحوه تنظیم دادخواست و شکوائیه آشنا شوید.

اقامه دعوا و مراجعه به مشاوره حقوقی در تهران و کرج

با در نظر گرفتن مواردی که در بالا بیان کردیم؛ در زمان دیگری نیز امکان دریافت راهنمایی حقوقی از وکیل وجود دارد و آن مربوط به زمانی است که دعوای خود را در دادگاه مطرح کرده‌اید. فرض کنید که شما ملکی را خریداری کرده‌اید ولی مالک این ملک را هم زمان به چند نفر دیگر هم فروخته است. در این جا شما ممکن است طرح دعوا در دادگاه را انجام داده باشید اما برای تنظیم لایحه و دفاعیه مناسب نیاز دارید که بیشتر با قوانین و مقررات آشنایی داشته باشید. بهترین راه این است که با کمک مشاوره وکیل، قوانین و مقرراتی را که می‌توانید به آن‌ها استناد کنید را پیدا نمایید.

دعاوی مربوط به خانواده و دریافت مشاوره از وکلای خبره خانواده

مسائل خانواده فقط شامل مهریه و طلاق نمی‌شود. بلکه موارد دیگری مانند اثبات نسب، اثبات زوجیت، مشاوره  قانونی قبل از ازدواج، نامزدی و برهم زدن آن، سرپرستی کودکان بی‌سرپرست، امور مربوط به تمکین زن از شوهر، فسخ نکاح، تغییر جنسیت، ازدواج دوباره مرد و … هم جزو دعاوی خانوادگی هستند.

هر کدام از این دعاوی باید توسط خود فرد یا نماینده قانونی و وکیل او در دادگاه مطرح شود. بنابراین مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که تا چه حد به قوانین هر کدام از این موارد تسلط دارید و آیا می‌توانید مراحل قانونی را بدون راهنمایی وکلا انجام دهید یا خیر؟ به هر حال قبل از این که دعوا را در دادگاه مطرح کنید؛ سعی کنید حتی یک بار هم که شده با یک وکیل متخصص حوزه خانواده در خصوص نوع دعوا صحبت کنید و راهنمایی‌های مورد نیاز را از او دریافت کنید.

دریافت مشاوره حقوقی در تهران و کرج در خصوص نحوه اخذ وکالت در طلاق

حق طلاق که از آن به عنوان وکالت در طلاق هم یاد می‌شود؛ موضوعی است که باید توسط زن مطرح شود. در صورتی زن قصد داشته باشد این حق را دریافت کند اما نمی‌داند چگونه آن را با همسرش مطرح کند یا این که نمی‌داند چه مراحلی را طی کند، باید از وکیل مناسبی بخواهد که روش حقوقی مناسب را به او توضیح دهد. قطعا گرفتن این نوع وکالت از همسر کار سختی خواهد بود و باید به آرامی شوهر را قانع کرد که وکالت به زنش دهد.

داشتن وکالت در زمینه طلاق مزایای زیادی برای زن دارد و مشاوره مناسب حقوقی ضمن توضیح این مزایا به شما، راهنمایی مناسبی هم در خصوص نحوه اخذ این وکالت را می‌دهد.

نحوه طرح دعوای جرایم با کمک مشاوره حقوقی در تهران و کرج

جرایمی که در جامعه به دو صورت اتفاق می‌افتند؛ یا علیه اموال شما اتفاق می‌افتند یا علیه خود شما واقع می‌شوند. جرایم علیه اموال در مواقعی اتفاق می‌افتد که مال شما توسط فردی دزدیده شده است یا این که از شما کلاهبرداری شده است و شما دیگر اموالتان را از دست داده‌اید. البته سرقت و کلاهبرداری فقط دو نمونه از این جرایم هستند.

برخی از جرایم علیه خود شما ممکن است واقع شود. برای مثال اگر شما مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اید؛ می‌توانید اعلام جرم نمایید. همچنین قتل و سقط جنین نمونه‌های دیگری از این جرایم هستند. در هر دو صورت با کمک یک مشاوره مناسب حقوقی می‌توانید مراحل طرح شکایت کیفری را به درستی انجام دهید و نگران ضایع شدن حقوقتان نباشید. وکلایی که به شما مشاوره می‌دهند تمامی مراحل را برایتان توضیح می‌دهند که همین امر باعث می‌شود که موفقیت بیشتری در پرونده کسب کنید.

مهارت‌های مورد نیاز مشاوران در مشاوره حقوقی در تهران و کرج

با توجه به این که مشاوره حقوقی اهمیت زیادی دارد نیاز است که افرادی که به عنوان مشاور توصیه‌های حقوقی به دیگران ارائه می‌کنند مهارت‌هایی داشته باشند. در وصورتی که مشاور شما این مهارت‌ها را ندارد از ادامه مشاوره با او خودداری کنید و سعی نمایید یک فرد متخصص مانند یک وکیل حرفه‌ای را به عنوان راهنمای حقوقی خودتان انتخاب کنید.

  • توانایی تحلیل اطلاعات و استدلال حقوقی برای رسیدن به یک پاسخ حقوقی
  • برقراری ارتباط خوب و سازنده با موکل و داشتن فن بیان مناسب
  • داشتن تجربه و دانش مناسب در امور مربوط به پرونده شما
  • آشنا بودن با مسائل روز و مختلف مربوط به کشور

امکان استفاده از مشاوره حقوقی درتهران و کرج در جرایم پزشکی

مشاوره در زمینه پزشکی کمتر از دیگر زمینه‌ها شناخته شده است. مشاوران و وکلایی که در این زمینه به موکلان خودشان مشاوره می‌دهند باید با قوانین و مقررات مربوط به پزشکی آشنایی داشته باشند. در صورتی که بیماری در اثر خطای پزشکی جان خود را از دست بدهد، خانواده او باید با کمک یک وکیل و مشاور پزشکی شکایت از پزشک و حتی بیمارستان را انجام دهند به این خاطر که اثبات جرایم پزشکی به خودی خود بسیار سخت است و هر کسی نمی‌تواند به تنهایی این جرایم را اثبات کند.

حقوقدانانی که در امور پزشکی مشاوره و راهنمایی حقوقی می‌دهند؛ باید با مفاهیم حقوق کیفری هم آشنایی داشته باشند و بتوانند مسئولیت پزشک را با کمک مواد قانونی اثبات کنند. به همین خاطر گفته می‌شود که خانواده‌هایی که از پزشکان شکایت دارند؛ با مشاوره یک وکیل متخصص پزشکی امور شکایت را انجام دهند تا به نتیجه مطلوبی برسند. برای شکایت‌های پزشکی بهتر است که حتما با وکیل متخصص پزشکی در گروه وکلای کرج وکیل مشاوره داشته باشید و سپس از او نحوه طرح دعوا را بپرسید و اقدام کنید.

آیا امکان دریافت مشاوره حقوقی در تهران و کرج در مورد جرایم سایبری وجود دارد؟

وکیل سایبری شخصی است که در مورد جرایمی که در بستر اینترنت اتفاق می‌افتد؛ به قربانیان مشاوره می‌دهد. جرایم سایبری می‌تواند شامل فیشینگ، باج خواهی به صورت آنلاین، عدم توجه به قوانین کپی رایت، تقلب، هک کردن، جاسوسی و… باشد. هنگامی که ما با هک مواجه می‌شویم برای این که سارق یا هکر را از حساب کاربریمان خارج کنیم؛ فریب وعده‌های دروغی او را می‌خوریم. در بیشتر اوقات اکثر ما فکر می‌کنیم که امکان شکایت از کلاهبرداران و هکرهای فضای مجازی وجود ندارد و به همین دلیل از شکایت منصرف می‌شویم.

تمام این مسائل زمانی پیش می‌آید  که یک مشاور مناسب حقوقی در کنار ما نیست. در واقع با مشورت و راهنمایی یک وکیل سایبری می‌توانیم به راحتی هکرها را شناسایی کنیم ولی متاسفانه قدرت استفاده از مشاوره و راهنمایی حقوقی را نادیده می‌گیریم و ترجیح می‌دهیم که موضوع را فراموش کنیم. بنابراین توصیه می‌شود حتما با کمک مشاوران حقوقی جلوی ارتکاب جرایم بیشتر در فضای سایبری را بگیرید.

سرمایه گذاری در کشور دیگر با کمک مشاور مناسب حقوقی

برخی از سرمایه گذاران برای این که کار خود را توسعه دهند یا برای دریافت اقامت در کشورهای دیگر سعی می‌کنند سرمایه و پول خود را در این کشورها قرار دهند. سرمایه گذاری کردن کمی پیچیده است و بدون کمک مشاور مناسب حقوقی امکان موفقیت شما اندک است. معمولا مقدار سرمایه‌ای که باید داشته باشید در کشورهای متفاوت، متغیر است و باید با توجه به مبلغی که دارید یک کشور مناسب را انتخاب کنید که هم بشود به راحتی سرمایه گذاری کنید و هم اگر قصد دریافت اقامت را دارید؛ بتوانید به راحتی اقامت دریافت کنید.

آن دسته از مشاورانی که به صورت تخصصی در مورد سرمایه گذاری در دیگر کشورها اطلاعاتی ارائه می‌دهند نه تنها با قوانین سرمایه گذاری کشور مبدا اطلاعات مناسب ارائه می‌کنند؛ بلکه اگر کشور مقصد هم قوانین محدود کننده‌ای دارند؛ با نشان دادن این قوانین، به صورت قانونی زمینه‌های سرمایه گذاری را در کشور دیگر برای شما فراهم خواهند کرد.

آیا امکان ثبت شرکت با کمک مشاوره حقوقی در تهران و کرج وجود دارد؟

بله در صورتی که قصد داشته باشید شرکت به ثبت برسانید یا تغییراتی در شرکت‌ خود به وجود آورید باید در خصوص نحوه ثبت یا تغییرات شرکت اطلاعات قانونی مناسب داشته باشید. مشاوره‌های حقوقی در خصوص ثبت شرکت به این صورت است که به شما درباره نحوه تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسات ثبت و تغییرات شرکت، اطلاعات مفیدی می‌دهد.

تنظیم صورتجلسه برای ثبت شرکت باید با دقت کافی انجام شود و در صورتی که مراحل تنظیم صورتجلسه را به درستی تنظیم نکنید؛ مجبور می‌شوید از ابتدا تمامی مراحل را تکرار کنید. به همین دلیل برای تنظیم یک صورتجلسه مناسب از وکیل مناسب ثبت شرکت در کرج وکیل مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین نحوه شرکت خود را به ثبت برسانید.

نه تنها صورتجلسه ثبت بلکه برای تغییرات شرکت مانند تغییر نام و تغییر موضوع هم باید صورتجلسه مناسبی توسط شما تهیه و تنظیم شود. وکلایی که به صورت تخصصی در زمینه ثبت شرکت فعالیت دارند از مهم بودن صورتجلسات آگاه‌اند و شما با راهنمایی آن‌ها می‌توانید یک صورتجلسه مناسب تنظیم کنید.

مشاوره حقوقی در تهران و کرج در مورد مشارکت در ساخت ساختمان

مشارکت در ساخت یک نوع قرارداد است که امروزه شهرت زیادی پیدا کرده است. این نوع از مشارکت به این صورت که شخصی زمینی دارد و می‌خواهد آن را برای ساخت یک بنای تجاری اختصاص دهد و فرد دیگری پول و سرمایه دارد و این دو با همکاری یکدیگر این بنای تجاری را می‌سازند. بعد از این که بنای تجاری ساخته شد؛ هر کدام از طرفین به صورت مساوی سود می‌برند.

علت اصلی این که باید از مشاوره مناسب حقوقی در قراردادهای مشارکت در ساخت استفاده کرد؛ این است که باید در تنظیم مشارکت در ساخت بتوان شروط قراردادی را به صورت واضح و روشن بیان کرد. با این حال ضمانت اجراهای مناسب قانونی نباید از قلم بیافتد و از ضمانت‌هایی که مشاور و راهنمای حقوقی به شما بیان می‌کند در قرار داد استفاده کنید. وجود ضمانت اجرا در قرارداد پایبندی هر دو طرف معامله را برای بیشتر می‌کند و از طرفی باعث می‌شود که پیمانکار یا سرمایه گذار ساختمان تجاری را سر موعد تحویل دهد. بنابراین مشاوره مناسب قانونی به شما در خصوص نحوه تنظیم بند ضمانت اجرا نکات ارزشمندی می‌گوید که باید رعایت کنید.

طی مراحل انحصار وراثت با کمک مشاوره حقوقی در تهران و کرج

بعد از این که فردی فوت کرد؛ باید برای امور اداری و پیگیری امور مربوط به او؛ یک گواهی انحصار وراثت داشته باشید. در واقع بدون این گواهی امکان برداشت کردن از حساب‌های بانکی یا فروش اموال متوفی وجود ندارد. حتی اگر شخص متوفی وصیت کرده باشد که به عنوان مثال پسر یا دختر بزرگترش از اموالش برداشت کند؛ باز هم به وصیت او ترتیب اثر داده نمی‌شود تا زمانی که گواهی انحصار وراثت تهیه شود.

مشاوره‌ و راهنمایی حقوقی مربوط به سهم‌الارث و تهیه انحصار وراثت برای زمانی است که شما اصلا نمی‌دانید چگونه مراحل انحصار وراثت را چگونه انجام دهید و از طرفی زمانی که تقسیم ارث بدون حضور یکی از وراث امکان پذیر نباشد؛ باید از مشاور مناسب راه حل حقوقی را بپرسید. مشاور به خوبی از مراحل آگاه است و تا زمان دریافت گواهی حصر ورثه و تقسیم ارث با کمک قواعد قانونی به شما مشاوره مناسب می‌دهد.

امکان دریافت مشاوره حقوقی در تهران و کرج برای ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان زیادی وجود دارند که در خارج از کشور زندگی می‌کنند اما مسائل حقوقی آن‌ها باید در داخل کشور انجام شود. این مسائل می‌تواند مربوط به طلاق، امور اداری مربوط به ایران، اموال موجود در ایران و… باشد. در صورتی که این امور در داخل ایران انجام نشود؛ جنبه قانونی به خود نمی‌گیرد و مشکلات زیادی را برای این دسته از ایرانیان به وجود می‌آورد.

مشاوره از وکلای مناسب این امکان را برای این دسته از اشخاص فراهم می‌کند که بدون دغدغه بتوانند امور حقوقی خود را پیگیری کنند. البته در صورتی که این اشخاص نخواهند به ایران بیایند؛ می‌توانند با کمک مشاوران حقوقی یک وکیل مناسب برای خود انتخاب کنند تا وکیل بتواند امور حقوقی آن‌ها را پیگیری کند. بنابراین هیچ گاه نباید از اهمیت مشاوره و راهنمایی وکیل غافل شد.

مشاوره حقوقی رایگان در تهران و کرج

مشاوره حقوقی رایگان در تهران و کرج

دریافت مشاوره و راهنمایی حقوقی از وکلایی که در کرج وکیل فعالیت دارند به صورت رایگان است و نیازی نیست که شما هزینه‌ای پرداخت کنید. رایگان بودن مشاوره حقوقی به معنای کم اهمیت بودن آن نیست بلکه باید مانند مشاوره‌های پولی به آن‌ها اهمیت داد. در این روش فقط نیاز است که با شماره تماس وکیل تماس بگیرید و سوال حقوقی خودتان را بپرسید یا اگر مشکل حقوقی دارید می‌توانید با توضیح دادن پرونده راه چاره را از او جستوجو کنید.

در صورتی که قصد داشته باشید که با وکیل به صورت حضوری دیدار داشته باشید؛ می‌توانید پس از گفتگو با او در دفتر وکالت او حضور پیدا کنید و ادامه مشاوره را به صورت حضوری از او دریافت کنید.

مراجعه به مشاوره حقوقی یا وکیل؟

تفاوتی که مشاوره و راهنمایی حقوقی با مراجعه به وکیل دارد در این است که در مشاوره‌های حقوقی شما خودتان امور حقوقی را پیگیری می‌کند ولی از وکیل نحوه طی مراحل را می‌پرسید یا این که در خصوص نحوه جمع‌آوری مدارک از او سوال می‌کنید و او شما را راهنمایی می‌کند اما در دادگاه در کنارتان نیست و باید به تنهایی از خود دفاع کنید.

اما وکیل شخصی است که در تمامی مراحل در کنار شما حضور دارد و حتی پرونده حقوقی را به تنهایی و بدون این که نیازی به حضور شما باشد؛ انجام می‌دهد. بنابراین شما نیازی به مراجعه به دادگاه ندارید و وکیل به تنهایی این کار را انجام خواهد داد.

اگر مشکل حقوقی شما بسیار پیچیده و بزرگ است بهتر است که بعد از این که از وکیل مشاوره حقوقی دریافت کردید؛ حتما وکالت پرونده را به او بسپارید تا او از جانب شما در دادگاه حضور پیدا کند. اما اگر مشکل شما بسیار ساده است و با یک مشاوره ساده حقوقی حل می‌شود؛ بهتر است که مشاوره دریافت کنید و خودتان امور کارها را به دست بگیرید. البته به این نکته توجه داشته باشید که پیچیده یا ساده بودن پرونده حقوقی در جلسه‌های مشاوره به شما گفته می‌شود.

مشاوره حقوقی می‌تواند شغل جداگانه باشد؟

مراکزی وجود دارد که تنها خدمات مشاوره‌های حقوقی با دریافت مبالغی ارائه می‌دهند. بنابراین بله مشاوره و راهنمایی حقوقی شغل جداگانه‌ای است که توسط برخی از افراد حقوق خوانده ارائه می‌شود. البته که وکلا هم مشاوره‌های قانونی و حقوقی ارائه می‌دهند.

البته این نکته را دقت کنید که اگر قصد دارید از فردی غیر وکیل مشاوره و راهنمایی دریافت کنید باید این که او چقدر در زمینه سوال شما متخصص است؛ توجه داشته باشید. تخصص تنها کافی نیست بلکه داشتن تجربه هم اهمیت زیادی دارد و باید توجه کنید که مشاوران متخصص و باتجربه را انتخاب کنید تا بتوانید مسائل حقوقی خود را در به درستی انجام دهید.

وظایف وکیل در مشاوره حقوقی در تهران و کرج

تفاوتی نمی‌کند که شما از یک  مشاور حقوقی، مسائل حقوقی خودتان را بپرسید یا از یک وکیل؛ بلکه باید به وظایفی که او دارد توجه زیادی کنید و در صورتی که این وظایف را به درستی انجام ندهد؛ به او وظایفش را باید یادآوری کنید. به طور کلی وظایف او شامل موارد زیر است:

  • تحلیل درست مسائل حقوقی و بیان نتیجه به موکل
  • نشان دادن قانون و بخشنامه‌های موجود و توضیح آن‌ها
  • تنظیم قرارداد مشاوره
  • اگر وکیل حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کند باید مقدار آن را در قرارداد بنویسد.

امکان تنظیم لایحه مناسب به کمک مشاوره حقوقی درتهران و کرج

افرادی که در روز دادگاه وکیل ندارند و خودشان امور حقوقی خود را پیگیری کرده‌اند؛ در روز دادگاه باید یک لایحه مناسب و قوی تنظیم کنند تا قاضی قانع شود که حق با اوست. تنظیم لایحه باید با استدلال و نتیجه گیری حقوقی همراه باشد و باید از مواد قانونی در آن استفاده کنید. در صورتی که مواد قانونی را نمی‌دانید یا این که متوجه مفهوم آن‌ها نمی‌شوید بهتر است که با کمک تماس با یک وکیل و دریافت مشاوره مناسبی، معنا و مفهوم این قوانین و مواد قانونی را از او بپرسید.

راه دیگر این است که در خصوص نحوه تنظیم لایحه مناسب ابتدا با یک وکیل خوب در کرج وکیل تماس بگیرید و بعد از توضیح پرونده از او بخواهید در خصوص نحوه تنظیم لایحه مناسب شما را راهنمایی کند. یک دفتر یادداشت مناسب در کنار خودتان داشته باشید تا نکاتی را که وکیل می‌گوید یادداشت و آن‌ها را در لایحه ذکر کنید.

دفتر وکالت مناسب برای مشاوره حقوقی در تهران و کرج

آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند به صورت حضوری به وکیل مراجعه کنند؛ بهتر است دفتر وکالت مناسبی را انتخاب کنند که وکلای متخصص و حرفه‌ای به موکلین مشاوره می‌دهد. برای انتخاب دفتر وکالت مناسب جهت مشاوره‌های حضوری باید دقت داشته باشید که تا چه حد وکیلی که در آن مشغول فعالیت است؛ تخصص و تجربه دارد. همچنین دفتری را برای مشاوره انتخاب کنید که وکیل مناسب برای مشکل حقوقی شما داشته باشد. برای مثال برخی از دفاتر فقط به صورت تخصصی امور کیفری انجام می‌دهد؛ بنابراین اگر مسئله حقوقی شما مربوط به امور خانواده باشد؛ قطعا نمی‌توانید از وکلای کیفری مشاوره مناسبی دریافت کنید.

از طرفی دیگر محیط دفتر بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین دفتری را انتخاب کنید که مطمئن باشد و شما می‌توانید به صورت جداگانه با وکیل مشاوره داشته باشید. از مراجعه در دفاتری که اتاق جداگانه برای مشاوره و صحبت با وکیل ندارد؛ پرهیز کنید به این خاطر که حریم خصوصی شما رعایت نمی‌شود. بنابراین با در در نظر گرفتن این نکات می‌توانید یک دفتر وکالت مناسب برای مشاوره انتخاب کنید.

وکیل آنلاین تهران کرج را انتخاب کنم یا وکیل حضوری؟

مشاوره آنلاین و حضوری به شما توضیح داده شود اما مزایایی که برای وکیل آنلاین وجود دارد این است که این اشخاص همیشه در دسترس هستند و در هر جایی شما می‌توانید به صورت آنلاین و فقط با کمک یک گوشی هوشمند؛ با وکیل تماس برقرار کنید. در واقع برای افرادی که در منطقه‌های دورتری از مرکز شهر اقامت دارند؛ بهتر است که با وکیل آنلاین تماس داشته باشید و اگر در مرکز شهر هستید و مشکلی با رفت و آمد ندارید؛ مراجعه حضوری بهتر است.

افرادی که به هر دلیل در خارج از تهران و کرج هستند یا آن دسته از افرادی که در مسافرت هستند اما دغدغه اصلی آن‌ها مسائل و مشکلات حقوقی است؛ می‌توانند با کمک وکیل به صورت آنلاین این دغدغه‌ها را برطرف نمایند. بنابراین مناسب‌ترین انتخاب برای این دسته از افراد مشاوره به صورت آنلاین است.

آیا الزاما مشاور حقوقی باید وکیل پایه یک دادگستری باشد؟

نیازی نیست که مشاوران حقوقی حتما گواهی پایه یک دادگستری داشته باشند؛ همین که در مورد مسائل حقوقی شما متخصص و با تجربه باشد؛ کافی است. وکیل پایه یک دادگستری در کرج و تهران مشاوران خوبی هستند که در تمامی انواع دعاوی تخصص و مهارت کافی دارند و به همین دلیل بسیاری از موکلان برای پرسیدن سوال حقوقی این دسته از وکلا را نسبت به سایر وکلا ترجیح می‌دهند. از طرفی وکلای پایه یک به این دلیل که بدون محدودیت در تمامی انواع دعاوی می‌توانند مشاوره دهند، شهرت بسیار مناسبی نسبت به سایر وکلا دارند.

به طور کلی توصیه ما این است که فرد متخصصی را برای مسائل و مشکلات حقوقی خودتان انتخاب کنید. فردی که بتواند شما را به درستی راهنمایی و هدایت کند و قبلا تجربه خوبی کسب کرده باشد. این فرد می‌تواند یکی از وکلای متخصص در گروه وکلای کرج وکیل باشد.

داشتن پروانه وکالت برای مشاوره حقوقی در تهران و کرج لازم است؟

مشاوره می‌تواند توسط فردی که حقوق خوانده انجام شود و نیازی نیست که او حتما پروانه وکالت داشته باشد. البته در صورتی این شخص می‌تواند مشاوره دهد که با مسائل روز حقوقی آشنا باشد و قوانین و مقررات را خوبی استدلال کند. بنابراین داشتن پروانه حقوقی الزامی نیست اما بهتر است که اشخاصی که پروانه وکالت دارند؛ مشاوره دریافت کنید.

علت اصلی این است که اشخاصی که پروانه وکالت دارند؛ به صورت عملی در چندین پرونده مشابه فعالیت داشته‌اند که همین امر باعث می‌شود تجربه آن‌ها بیشتر باشد و با قواعد ماهوی و شکلی آشنایی دارند.

جمع بندی

استفاده از مشاوران حقوقی در تهران و کرج در کنار مزایای زیادی که دارد؛ قبل و بعد از اقامه دعوا برای موکلان مفید خواهد بود. موکلان می‌توانند در زمینه‌های زیادی مشاوره مناسب حقوقی دریافت کنند و نوع و روش مشاوره را خودشان انتخاب کنند. افرادی که در تهران و کرج حضور دارند می‌توانند از وکیل مناسب آنلاین درخواست وقت مشاوره را داشته باشند و بعد از آن می‌توانید در بستر واتساپ با وکیل به صورت آنلاین گفتگوی خود را شروع کنید.

توصیه می‌شود برای مشاوره مناسب و حقوقی از وکلای مناسب در کرج وکیل حتما راهنمایی بخواهید. در گروه وکلای کرج وکیل وکلای متخصص با تخصص‌های متفاوت مشغول فعالیت هستند که می‌توانند شما را در زمینه‌های متفاوت حقوقی راهنمایی کنند.

سوالات متداول

آیا باید برای مشاوره خوب حقوقی هزینه پرداخت کرد؟ مشاوره خوب حقوقی می‌تواند به صورت کامل و جامع تمامی سوالات متقاضیان و موکلین را پاسخ دهد و در عین حال رایگان انجام شود.

شیوه دریافت مشاوره مناسب حقوقی چگونه است؟ برای دریافت مشاوره این نوع مشاوره بهترین راه این است که به کرج وکیل مراجعه کنید یا با شماره تماس وکیل متخصص تماس بگیرید.

آیا امکان استفاده از مشاوره در پرونده‌های قتل هم وجود دارد؟ بله از آن‌ جایی که پای مرگ و زندگی یک شخص در میان است؛ بنابراین به صورت اجباری شما باید حتما به مشاوره مراجعه کنید و راهنمایی حقوقی دریافت کنید.

4.8/5 - (25 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی(۲۰ خط ویژه) 09426001201 09108460692