وکیل ثبتی و آشنایی با وظایف آن در گروه وکلای کرج وکیل


  • ۳ آبان ۱۴۰۱
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 1967

وکیل ثبتی در کرج ،از وکالت های کاربردی و مورد نیاز جهت مسائل حقوقی ثبتی است .لازم به ذکر می باشد، مسائل و چالش های حقوقی باید با درجه اهمیت بالا قرارگیرد، تمام کاربران قبل از هر اقدامی در خصوص این گونه مسائل ضروری است، تا با وکیل و مشاور حقوقی مشورت نمایند،در غیر این صورت ممکن است بهای سنگینی را پرداخت نمایند.این موضوع مختص به شرایط خاصی نبوده و امور و دعاوی ثبتی فقط یکی از این بخش هاست ،که به جهت پیچیدگی های فراوان باید اهمیت بیشتری به آن داد.

امور ثبتی، از مسائلی است که با مواد قانونی زیادی روبرو خواهد شد،به کارگیری مواد قانونی جهت احقاق حقوق در مواقعی پیچیده میشود،این پیچیدگی های امور ثبتی در بعضی از مواقع به قدری زیاد است، که حتی وکلایی که بدلیل نداشتن تجربه کافی درزمینه امورثبتی قادرنیستند در این گونه پرونده‌ها به خوبی عمل کنند.

بنابراین برای حل چالش ها در زمینه امور ثبتی ،باید از یک وکیل متخصص امور ثبتی در کرج بهره برد، تا از چالش‌های این گونه دعاوی  گذر نماید.

اکنون با تشریح نکات و شرح وظایف وکیل ،تلاش میکنیم تا شما را با این نوع ازوکالت آشنا نماییم، باکرج وکیل همراه باشید.

وکیل امور ثبتی کیست ؟

در کشور ما برای انجام امورات ثبتی دفتر ثبت اسناد و مدارک فعال میباشد. به جهت اینکه مراحل ثبت برای هر موردی نیاز به طی کردن مراحل مختلف وزیادی دارد،به همین دلیل قوانین مختلفی هم برای آن تبیین شده است .

وکیل ثبتی در کرج کسی است که در این خصوص به صورت کامل به قوانین و موارد مربوط به دعاوی و امور ثبتی آگاه بوده، کاربران با اعطای حق وکالت به او، زمینه لازم را جهت انجام امورات و دعاوی ثبتی خود مهیا مینمایند،وکیل متخصص امور ثبتی با داشتن حق وکالت از طرف موکل خود می تواند ،به عنوان نماینده او در دفتر اسناد رسمی حضور یافته و امورات مربوط به کار موکلش را با جدیت وآگاهی به قوانین دنبال نماید.

البته اختیارات وکیل ثبتی با توجه به متن وکالت نامه تنظیم می گردد، که بسته به نوع وکالتنامه و مفاد آن ممکن است ،وظایف و اختیارات مختلفی برای وکیل در نظر گرفته باشد.از رسیدگی به امور مربوط به اداره ثبت و شرکت در دعاوی ثبتی در دادگاه و مواردی دیگر،از جمله اختیاراتی می باشد که در انواع وکالت نامه امور ثبتی درج، و در اختیار وکیل پایه یک دادگستری در کرج قرار میگیرد.

وظایف وکیل ثبتی چیست؟

همانطور که در بند قبل اشاره گردید، حدود اختیارات و وظایف وکیل متخصص امور ثبتی ،با عنایت به نوع وکالت نامه تنظیم شده و مفاد آن تعیین می گردد.برای تعریف وظایف وکیل ثبتی باید متناسب با نوع وکالت نامه به گفتگو بپردازیم.

وکیل ثبتی چه وظایفی را میتواند برای موکلین خود انجام دهد؟

  • مهمترین وظیفه وکیل متخصص امور ثبتی، دادن مشاوره در خصوص مشکلات حقوقی مربوط به ثبت اسناد و مدارک است، لذا با مراجعه به وکیل امور ثبتی و طرح مشکلات پیش روی لازم است، دروهله اول ،ازمشورت‌های وکیل متخصص بهره گیرد.مشاورین کرج وکیل ،آماده شنیدن چالش های حقوقی ثبتی شما میباشند.
  • حل چالشهای مربوط به انواع دعاوی ثبت، از وظایف اصلی وکیل متخصص امور ثبتی می باشد که میتوانید کمک بگیرید.
  • مراجعه به دفاتر ثبت اسناد و انجام کارهای مرتبط به ثبت ملک، وکیل ملکی و…. از دیگر وظایفی است که می توانید از خدمات وکیل امور ثبتی استفاده نمایید‌.
  • جهت تنظیم سند رسمی ملک خود می‌توانید ،از این خدمات استفاده نمایید البته استفاده از این خدمات مستلزم ،اختیار دادن به وکیل خواهد بود.
  • برای امورهایی مانند، ثبت شرکتها، ثبت علائم تجاری و ثبت برند ،میتوان از خدمات وکیل بهره مند شد .بسیاری از وظایفی که در بالا ذکر شده،شایدبه نظر ساده میاید، ولی ممکن است با چالش ها و قوانین پیچیده زیادی مواجه شد.

چنانچه بدون در نظر گرفتن شرایط حاکم و قوانین مربوطه، مبادرت به چنین مسائلی نمایید،احتمال بدتر شدن شرایط در دعاوی ثبتی هم وجود دارد.

خدمات وکیل و بهره‌گیری از مشاوران برای این گونه اموراز اهمیت بسیاری برخوردار است و هر یک از این مواردی که آورده شد ،امکان دارد حاوی جزئیاتی باشند ،که جهت خروج از این چالش ها حتما نیاز به وکیل متخصص امور ثبتی می باشد.

چرا به وکیل متخصص امور ثبتی نیاز داریم؟

برای مسائل مختلف، نیاز به خدمات وکیل ثبتی می باشد، تمام امور مربوط به شناسنامه، از جمله تغییر نام خانوادگی و تغییر سایر مشخصات درج شده در شناسنامه ، رفع ممنوع الخروج بودن افراد حقیقی و کلیه امورات مربوط به ثبت اختراع، اصطلاح انواع سند های مالکیت ملکی و..‌‌.اعتراض به کلیه امور اجراییه و ابطالیه مربوط به اسناد لازم الاجرا و موارد دیگر که برای پیشبرد اهداف خود ،نیاز به خدمات وکیل امور ثبتی میباشد.

نحوه و مراجع رسیدگی به دعاوی ثبتی در قانون

سازمان ثبت اسناد و مدارک رسمی کشور زیر نظر وزارت دادگستری فعالیت می نماید، به همین جهت برای بررسی و رسیدگی به شکایات و دعاوی ثبتی ،باید از طریق وزارت دادگستری اقدام گردد ،کاربران می توانند با ثبت شکایات خود در دادگاه عمومی محاکمه دادگستری ،اقدام به تشکیل پرونده و احقاق حقوق خودنمایند.

سوالات متداول

انواع دعاوی ثبتی کدام ها هستند؟

در انواع دعاوی ثبتی گوناگون، می توان از وکیل امور ثبتی استفاده نمود. مانند دعاوی ثبت املاک و دعاوی ثبت اسناد ودعاوی مربوط به اجرای اسناد سرمی لازم الاجرا ودیگر موارد دعاوی ثبتی .

نحوه رسیدگی به دعاوی ثبتی به چه صورت است؟

رسیدگی به دعاوی ثبتی با پیچیدگی‌های قانونی و حقوقی فراوانی همراه میباشد ،که اگر از وکیل ثبتی استفاده نگردد امکان حل همه چالش‌ها نمیباشد.

تفاوت وکیل امور ثبتی با سایر انواع وکالت در چیست؟

وکیل متخصص امور ثبتی با علم و آگاهی و داشتن تجربه زیاد ،در خصوص حل دعاوی ثبتی ،بهترین روش ها را برای رسیدن به نتیجه مطلوب بکار میگیرد.

هزینه استفاده از خدمات وکیل ثبتی چقدر است؟

با توجه به زیان های زیادی که ممکن است ،دراین گونه دعاوی برای طرفین به وجود آید، هزینه استفاده از وکیل ثبتی خیلی قابل توجه نمی باشد واهمیت چندانی نخواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی(۲۰ خط ویژه) 09426001201 09108460692