وکیل پایه یک دادگستری در کرج وکیل با و اهمیت مشاوره در پرونده


  • ۵ شهریور ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 10 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 1842

وکیل پایه یک دادگستری در کرج وکیل با و اهمیت مشاوره در پرونده

  • تشکیل جلسه با وکیل متخصص موضوع شما
  • مشاوره حقوقی تخصصی با وکلای مجرب کرج وکیل
  • امکان تقسیط حق الوکاله
  • ثبت قطعی دادخواست در کمترین زمان ممکن
  • با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با بهترین وکلای متخصص درمیان بگذارید. »»»  ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱

در جامعه امروزی حتی اگر کلیه اتفاقات محور زندگی یک فرد را مثبت در نظرداشته باشیم.باز هم نمی‌توانیم احتمال درگیری با یک پرونده حقوقی را در طول مدت عمریک شخص صفر در نظر بگیریم. اولین قدم هنگام برخورد با این مسائل انتخاب یک وکیل مناسب می باشد ،که این انتخاب مناسب می‌تواند تعیین کننده آینده کاری، مالی و در بعضی مواقع جانی نیز باشد. همانطور که انتخاب یک جراح حاذق در دنیای پزشکی بسیار با اهمیت است، به همان صورت انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری در کرج نیز بسیار مهم می باشد.امروزه با گسترش مشاغل  وگسترش دنیای دیجیتال و موضوعات جدید در جامعه دیگر مانند گذشته مسائل حقوقی تنها به موضوعات مشخص محدود نمیباشد. در نتیجه برای حل این موضوعات جدید در جامعه کنونی نسبت به گذشته نیاز بیشتری به وکیل احساس می‌شود.

وکیل کیست و وکالت به چه معناست؟

وکیل شخصی است با درجه ای از علم حقوق که به موجب یک قرارداد وکالت ،در یک مسئله حقوقی از حق شخص دیگری که موکل نامیده می شود ،در دادگاه دفاع کند و یا یک کار خاصی را از طرف موکلش انجام دهد.

در حالت کلی دو نوع وکالت وجود دارد

  1. وکالت مطلق: در این نوع وکالت وکیل میتواند بدون محدودیت در کلیه امور مربوط به موکل خود تصمیم گیری نماید.
  2. وکالت مقید: در این نوع وکالت موکل برای وکیل خود شرایط خاصی را در نظر می گیرد و اختیارات وکیل در چهارچوب خاصی قرار می گیرد به این صورت که انجام کاری خارج از آن برای وکیل ممکن نباشد.

اکثر دانشجویان رشته حقوق پس از آن که درس خود را به پایان رساندند به امید آنکه بتوانند به عنوان یک وکیل مشغول به کار شوند، رشته حقوق را برمی‌گزینند. اما باید در نظر داشته باشند که رسیدن به این جایگاه ساده نخواهد بود و باید با شرکت در آزمون وکلا و کسب نمره قبولی مورد نظر به عنوان کارآموز وکالت کار خود را آغاز نمایند.

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

یک دانشجوی رشته حقوق پس از پایان تحصیل خود در دانشگاه میتواند فقط سالی یک بار در آزمون وکلا شرکت کند .پس از قبولی در این آزمون باید دوره کارآموزی وکالت خود را که ۱۸ ماه تا ۲ سال زمان می برد، طی کند و پس از آن طی آزمون دیگری به نام آزمون اختبار که به صورت کتبی و شفاهی می باشد، انتخاب شده و شرایط دریافت درجه وکیل پایه یک دادگستری در کرج را به دست آورد.

همانطور که میدانید رسیدن به درجه وکیل پایه یک دادگستری بسیار سخت و طولانی می باشد. اما این موضوع میتواند این اطمینان خاطر  را به شما بدهد که شخصی که توانسته است تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد ،حتماً از دانش بالایی برخوردار می باشد .وکیل میتواند در تمامی مسائل حقوقی و کیفری وارد شده و دامنه وکیل پایه یک دادگستری منوط به حوزه خاصی نمی باشد و میتواند در امور حقوقی ،ملکی، ثبتی و خانواده و غیره به وکالت بپردازد.

وظایف وکیل پایه یک دادگستری در کرج چیست؟

همانطور که گفتیم انتخاب یک وکیل مناسب و باتجربه مانند انتخاب یک پزشک جراح بسیار مهم می باشد.در قسمت های پیشین این مقاله اشاره کردیم، برای رسیدن به درجه وکیل پایه یک دادگستری در کرج ،حتماً آن شخص دارای دانش و اطلاعات کافی در این حوزه می باشد .اما صرف رسیدن به این درجه، نمی‌تواند دلیل محکمی برای موفقیت یک وکیل در شرایط واقعی در دادگاه باشد. یک وکیل برای موفقیت به فاکتورهای دیگری نیز نیاز خواهد داشت که هنگام انتخاب، او را از سایر وکلا متمایز کند.

وکیل پایه یک دادگستری در کرج چه ویژگی هایی دارد؟

تجربه و مهارت از مهم ترین ویژگی های یک وکیل پایه یک دادگستری در کرج می باشد. همچنین سابقه او در پرونده های مشابه و درصد موفقیت آن وکیل، در آن پرونده ها بسیار حائز اهمیت می باشد. یک وکیل خوب علاوه بر تجربه و مهارت باید بتواند با موکل خود ارتباط خوب و موثری برقرار کنند. یک وکیل کارکشته و دلسوز تمام انرژی و توان خود را برای مسئله حقوقی موکل خود به کار می‌گیرد، به طوری که احساس کند این مسئله حقوقی مشکل شخصی زندگی خودش می باشد.

یک وکیل خوب باید برای موکل خود مانند صندوق اسرار باشد و مشکلات مربوطه به موکل را از پرونده خارج نکند .بهتر است قبل از انتخاب وکیل، سابقه کاری او و پرونده‌هایی که در حل آنها شرکت داشته است ؛مورد بررسی قرار دهید و صرفاً بر اساس تبلیغات در فضای مجازی به صورت نا آگاهانه وکیل پایه یک دادگستری انتخاب نکنید.

از دیگر مسائل بسیار مهم هنگام انتخاب وکیل میزان حق الوکاله می باشد .درست است که پیروزی در دادگاه برای برخی از موکلین میتواند حکم مرگ و زندگی را داشته باشد .اما میزان حق الوکاله از چهارچوب خاصی تبعیت می کند و پرداخت هزینه های بالا تضمین موفقیت شما در آن پرونده نیست .در بسیاری از پرونده ها وکلا با حق الوکاله بسیار پایین توانسته اند به پیروزی در دادگاه دست پیدا کنند.

وکیل پایه یک دادگستری در چه زمینه هایی می تواند خدمات ارائه دهد؟

وکیل پایه یک دادگستری میتواند به پذیرش پرونده های حقوقی در زمینه های مختلف بپردازد و برای حل آنها به دادگاه برود. اما بهتر است برای هر زمینه از وکیلی استفاده شود که تجربه بشتری در آن زمینه خاص دارد.

وکیل امور ملکی

یکی از رایج ترین دعاوی حقوقی، مسائل مربوط به زمین و ملک می باشد. بهتر است،اینگونه پرونده‌ها به وکیل پایه یک دادگستری متخصص در زمینه املاک واگذار شود وکیل امور ملکی در کرج از تجربه کافی در امور مرتبط با املاک برخوردار می باشد.

وکیل مسائل خانواده

شاید بدانید که دادگاه خانواده از شلوغ ترین دادگاه ها ی کشور می باشد. وکیل پایه یک دادگستری در مسائل خانواده ؛باید به طلاق توافقی در کرج ،مطالبه نفقه، مسائل مربوط به حضانت فرزند و … تجربه و اشراف کافی داشته باشد. یک وکیل دلسوز در حوزه مسائل خانواده ابتدا تمام تلاش خود را برای نگه داشتن بنیان خانواده به کار می گیرد و در صورت عدم موفقیت در این زمینه مسائل و تصمیمات زوجین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وکیل امور مالیاتی

یکی از اصلی ترین دغدغه های هر شغلی مسئله مالیات  و پرداخت آن می باشد .استفاده از یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص در این زمینه میتواند این دغدغه ها را برای صاحبان مشاغل به حداقل برساند. چراکه مسائل کوچکی در زمینه مالیاتی وجود دارد که عدم رعایت آنها موجب جریمه های سنگین توسط سازمان مالیاتی کشور میشود. بنابر این مشاوره با وکیل جرایم مالیاتی در کرج در اولیت قرار دارد.

وکیل امور مهاجرتی

آشنایی به مسائل حقوقی کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید و اقدامات مورد نیاز قبل از مهاجرت به آن کشور ؛یکی از مسائل مهم برای کسانیست که اقدام به مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند.در نتیجه مشاوره حقوقی از یک وکیل متخصص در امور مهاجرت امری مهم می باشد.

وکیل شرکت ها و سازمان ها

وجود یک وکیل ثابت در ادارات ،امری بسیار مهم می باشد. همانطور که میدانید در یک اداره و یا شرکت احتمال بروز مشکلات حقوقی وجود خواهد داشت در نتیجه وجود یک  وکیل پایه یک دادگستری که در حوزه های بانکی ،مالیات ،چک، ثبت شرکت و… تخصص و تجربه دارد ،برای شرکت و یا سازمان امری مهم و ضروری می باشد.

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل پایه دو دادگستری در چیست؟

پیشتر فرآیند رسیدن به درجه وکیل پایه یک دادگستری را توضیح دادیم. در میان دانشجویانی که نتوانستند در آزمون وکلا قبول شوند ؛قوه قضاییه هر سال از بین افراد متقاضی در حوزه حقوق اقدام به پذیرش می کند ،به این صورت که این افراد پس از پذیرش میتوانند به درجه وکیل پایه دو دادگستری دست پیدا کنند. اما باید در نظر داشت که پذیرش توسط قوه قضاییه نیز امری ساده نمی باشد .اما در مقابل آزمون وکلا که توسط کانون وکلای کشور برگزار می شود، آسان تر می باشد.

همچنین وکیل پایه یک دادگستری در مقابل وکیل پایه دو دادگستری از اختیارات و توانایی‌های بیشتری برخوردار می باشد.

اهمیت مشاوره با وکلای مجرب چیست؟

به طور کلی انتخاب یک وکیل مناسب موضوعی بسیار مهم می باشد و یک تصمیم اشتباه در این امر میتواند منجر به شکست بی دلیل در پرونده و حتی هزینه‌های جانی و مالی جبران ناپذیری برای موکل داشته باشد. گروه وکلای کرج وکیل با سالها تجربه در مسائل حقوقی توانسته است با همکاری  وکلای پایه یک دادگستری متخصص و همچنین همکاری با قضات بازنشسته و و ارائه مشاوره های مورد نیاز ،در زمان و هزینه ها صرفه جویی نماید. گروه وکلای کرج وکیل از صفر تا صد پرونده همراه شما موکلین عزیز خواهد بود.

نکاتی که در عقد قرارداد با وکیل لازم است بدانیم

بهتر است پیش از امضای قرارداد با یک وکیل پایه یک دادگستری به موارد زیر توجه داشته باشید :

در پرونده های مالی میزان حق الوکاله بین ۲ تا ۶ درصد می باشد، که این مقدار در صورت توافق طرفین ممکن است کمتر و یا بیشتر از حدود قانونی باشد. این موضوع در صورتی که در قراردادی جداگانه تنظیم شده باشد، از لحاظ قانونی مشکلی نخواهد داشت. از سوی دیگر باید میزان اختیارات وکیل برای هر پرونده مشخص شود. یکی دیگر از مسائل رایج در پرونده ها گرفتن بیش از یک وکیل توسط موکل می باشد ،که طبق قانون امکان استفاده ، بیش از دو وکیل برای یک پرونده ممکن نبوده و در صورت استفاده از دو وکیل باید برای هر کدام از وکلا حدود مشخصی در وکالتنامه ذکر شود.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، این است که برخی از وکلا ارائه ضمانت به موکل برای پیروزی در پرونده را میدهند ،این در حالی است که موفقیت در یک پرونده قابل پیش‌بینی نمی باشد و طبق قانون ارائه چنین ضمانتی وجود نخواهد داشت. اما طرفین می توانند شرایط پرداخت حق الوکاله را بعد از پیروزی و موفقیت در پرونده با یکدیگر توافق کنند.

کلام آخر

همانطور که میدانید وکلای پایه یک دادگستری مراحل طولانی و دشواری را برای رسیدن به این درجه طی کرده‌اند، اما انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری مناسب امری بسیار حساس است که می تواند حکم مرگ و زندگی را داشته باشد .یک انتخاب مناسب میتواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و همچنین شانس پیروزی شما را افزایش دهد. در همین راستا گروه وکلای کرج وکیل با هدف سهولت طی کردن این مسیر، از شروع مشاوره و انتخاب وکیل پایه یک دادگستری متخصص با ارائه مشاوره حقوقی حضوری در کرج در حوزه مورد نظر شما و پیگیری و پیشروی پرونده و به نتیجه رسیدن آن همراه شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول

  1. آیا وکیل پایه یک دادگستری می تواند هر پرونده را پذیرش نماید؟

بله طبق قانون ،وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند تمامی پرونده های حقوقی در هر حوزه ای را پذیرش نماید، اما بهتر است پرونده های مرتبط در هر زمینه توسط وکیل با تجربه در همان زمینه مورد بررسی قرار بگیرد.

  1. آیا پرداخت حق الوکاله خارج از میزان تعیین شده قانونی مشکلی دارد؟

تعرفه حق الوکاله توسط قانون مشخص شده است. اما دریافت هزینه کمتر و یا بیشتر از این مقدار قانونی منعی نخواهد داشت ؛لذا باید در یک وکالتنامه مجزا توسط طرفین توافق شود.

  1. آیا می توان به هر تعداد برای یک پرونده وکیل استخدام کرد؟

مطابق قانون برای هر پرونده حقوقی میتوان از دو وکیل پایه یک دادگستری استفاده کرد. در ضمن این موضوع زمانی امکان پذیر است که اختیارات هر یک در وکالتنامه ذکر شده باشد و آن وکالت نامه به دادگاه ارائه شود.

  1. چگونه می تواند میزان موفقیت یک وکیل پایه یک دادگستری اطمینان حاصل نمود؟

موفقیت در پرونده های حقوقی امری غیر قابل پیش بینی است .اما موکل می تواند قبل از انتخاب وکیل با بررسی های پرونده های وکیل مورد نظر خود و میزان موفقیت او، شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد.

4.5/5 - (15 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان مشاوره تلفنی رایگان - 09426001201 مشاوره تلفنی رایگان - 09376848721