بهترین وکیل کیفری در کرج ⚖️[۱۴۰۳] به همراه مشاوره رایگان


  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
  • بدون نظر
  • 19 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 2245

مشاوره رایگان با بهترین وکیل کیفری در کرج

  • طرح و پیگیری کلیه عناوین کیفری
  • آیا می دانید قبل از طرح شکایت باید عنوان مطلب و موضوع را بدانید؟
  • قبل از هر اقدامی به صورت رایگان با ما تماس بگیرید »»» ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱

در بین افرادی که به صورت تخصصی فعالیت وکالت انجام میدهند؛ وکیل کیفری در کرج شخصی است که تمایل دارد در خصوص جرم و جنایت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد؛ به قربانیان کمک کند. انسان تمایل به قانون شکنی و سرپیچی از قوانین و دستورالعمل ها را دارد. آن چیزی که اجباری باشد و محدودیت ایجاد نماید؛زمینه های قانون گریزی را نیز فراهم می‌کند. همین باعث می‌شود که نیاز به نمایندگان قانونی برای تنبیه و مجازات این اشخاص، افزایش پیدا کند. در این مقاله با خدمات و وظایف متفاوت وکیلی که در زمینه کیفری مشغول فعالیت است؛ آشنا خواهیم شد.

حقوق کیفری و علت نیاز به وکیل کیفری در کرج

گسترش زندگی اجتماعی و تنوع روابط اجتماعی بین مردم به طبع موجب تنوع قوانین و محدودیت‌ها می‌گردد. به همین جهت باعث تنوع جرائم و مجازات ها و روش‌های قانون گریزی شده است. لذا حقوق کیفری به عنوان یکی از شاخه‌های حقوق، مورد توجه قرار می‌گیرد. این علم به مطالعه جرایم و مجازاتها ،قانونگذاری کیفری و میزان تاثیرگذاری مجازاتهای پیش بینی شده، نحوه اجرای مجازات‌ها و مسائلی از این دست می پردازد. با گسترش جرایم، مجازات‌ها و روش‌های اعمال و اجرای مجازات علم حقوق کیفری هر روز پیچیده‌تر می‌شود و بنابراین نیاز به متخصصان در این حوزه بیشتر می‌شود.

در کنار اشخاصی که به بررسی و مطالعه این امورمیپردازند، اشخاصی هم در کسوت قاضی می‌بایست این قوانین را اعمال و اجرا نمایند. درامان ماندن از تعدیات قضات و جلوگیری از اعمال مجازات‌های غیر متناسب با جرم بر عهده وکلا است. وکالت در زمینه مسائل کیفری، یکی دیگر از تخصص‌هایی است که بدون آن نمی‌توان نظام حقوق کیفری را تصور کرد. به این خاطر که مردم عادی نسبت به تمامی قوانین و مقررات، خصوصا قوانین اجرایی و آیین دادرسی بی‌اطلاع هستند و برای اینکه بی‌جهت مجرم شناخته نشوند و به تحمل مجازاتی بیش از آنچه مستحق آن هستند؛ مجبور نشوند؛ نیاز است که وکیل کیفری متخصص درکرج در کنارشان حاضر و به کمک آن‌ها بیاید.

وکیل کیفری در کرج کیست؟

شخصی که عنوان وکیل متخصص کیفری را دارد؛ علاوه بر داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری، باید بر قوانین و مقررات حقوق کیفری مسلط باشد و در خصوص پرونده‌های کیفری دارای تخصص و تجربه کافی باشد.

در واقع کسانی که در دانشگاه وارد رشته حقوق می‌شوند؛ پس از دریافت مدرک لیسانس حقوق ،می توانند در آزمون بسیار سخت وکالت شرکت نمایند. بعد از قبول شدن در این آزمون می بایست حداقل به مدت ۱۸ ماه به نزد یک وکیل خبره رفته و در دادگاه ها و دعاوی مختلف به کسب تجربه بپردازد.وکیل پس از گذراندن دوره کارآموزی ،نهایتاً پروانه وکالت پایه یک دادگستری را کسب می نماید و می‌تواند وارد دعاوی و دادگاه‌ها شود.

علاوه بر این که وکیل باید وکیل پایه یک دادگستری باشد، باید بر قوانین و مقررات کیفری تسلط داشته باشد. از جمله قانون مجازات اسلامی ،قانون آیین دادرسی کیفری، قانون اجرای احکام کیفری ،قانون مبارزه با مواد مخدر ، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری وقوانین و مقررات متعدد دیگری که نام بردن آنها بسیار زیاد می‌باشد. علاوه بر دانش و تسلط به قوانین، وکیل کیفری حتما باید دارای تجربه و سابقه درخشانی در دادگاه ها داشته باشد.

بهترین وکیل کیفری در کرج

چرا به وکیل کیفری در کرج نیاز داریم؟

پرونده های کیفری با جرم مجازات ارتباط دارد، چه تحت عنوان شاکی یا در نقش متهم، با بی‌اطلاعی از قوانین کیفری امکان دارد متحمل خسارات جبران‌ناپذیری شد. به طور نمونه تصور نمایید به صورت اشتباهی به جرمی متحمل شوید، چنانچه به ارتکاب جرم و مجازات ناشی از آن محکوم شوید؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ تصور کنید بی گناه محکوم به چند سال حبس شده‌اید و این امر می‌تواند مسیر زندگی را به طورکلی تغییر دهد و ممکن است هر آنچه به دست آورده یا ساخته‌اید، از بین برود و پس از اتمام مدت محکومیت نیز به دلیل داشتن سوء سابقه موثر کیفری، امکان اشتغال و پیشرفت را نداشته باشید  .

وکیل کیفری متخصص، با تسلط بر قوانین و مقررات جزایی و سابقه و تجربه شرکت در پرونده‌های متعدد کیفری می‌تواند از همه این موارد پیشگیری و جلوگیری کند، یا باعث محکومیت متهمی‌ شود که ازاو شاکی بوده اید وازاین طریق، شما را به حقوقتان برساند.

کرج وکیل، یک گروه متخصص از وکلای برتر کرج و تهران را گرد هم آورده است تا بتواند پاسخگوی نیازهای مراجعین محترم باشد.با کرج وکیل تماس حاصل فرمایید و با وکیل کیفری صحبت نمایید، و مشاوره رایگان حقوقی دریافت کنید. کرج وکیل بهترین وکیل کیفری را به شما معرفی خواهد نمود.

وکیل کیفری در کرج چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های نظیر تسلط علمی ،تجربه ،دقت ، تعهد و وقت شناسی را باید داشته باشد. در کنار این ویژگی‌ها برای این که بتواند پرونده شما را به نتیجه مطلوب و دلخواهتان برساند، نیاز است که تخصص و مهارت کافی داشته باشد تا بتواند مطالب را به خوبی تحلیل کند و قدرت استدلال بالایی داشته باشد. با این حال در کنار این ویژگی‌ها باید از ویژگی‌های زیر را هم دارا باشد.

تسلط علمی

وکیل کیفری خوب باید برتمامی قوانین ومقرارت کیفری وجزایی کشورمسلط باشد.ضمناً به صورت مداوم در خصوص آخرین تغییرات قوانین و مقررات مطلع باشد و همچنین از آخرین تغییرات مقررات و رویه‌های قضایی خصوصا آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور در زمینه کیفری مطلع باشد و حقوق موکلش را با تکیه بر آنها پیگیری نماید.

تجربه‌

داشتن تجربه و سابقه کار در امور کیفری در بسیاری از موارد در کنار تسلط علمی برای این نوع وکیل بسیار مهم است. همین داشتن تجربه و تخصص وکیل کیفری در خیلی از موارد شرایط را به نفع موکل تغییر میدهد.این که در کدام مرحله چه اقدامی را باید انجام داد و با چه راهکاری باید پیش رفت تا در کمترین زمان  به بهترین نتیجه دست یافت، در تخصص یک وکیل با تجربه است.

دقت

دقت در پرونده‌ها و امور کیفری بیشتر از سایر پرونده‌ها و دعاوی دیگر مورد نیاز است، مطالعه دقیق مدارک یکی از مهم‌ترین وجوه دفاع در پرونده‌های کیفری است. به کرار پیش می‌آید که وجود یک نکته کوتاه یا یک مدرکی که از آن غفلت شده است؛ سرنوشت یک موکل را به طور کلی تغییر داده است، لذا وکیل باید در اینگونه موارد بسیار دقیق باشد و بر همه وجوه و جزئیات پرونده تسلط داشته باشد و با دقت فراوان تمام آنها را بررسی نماید. از همه مهترین این است که بر اساس همین اقدامات یک دفاعیه خوب تنظیم می‌شود بنابراین وکیل باید مطابق آنها دفاعیاتش را جمع آوری کرده و پرونده را با ابتکار خود به جلو ببرد.

تعهد

در پرونده‌های کیفری امر تعهد بیشتر خود را نشان میدهد. تبانی وکلا با طرف مقابل در پرونده‌های کیفری بیشتر از سایر پرونده‌ها اتفاق می‌افتد. باید دقت کرد وکیلی را انتخاب نمایید که متعهد باشد و برای موکل خود اطمینان ایجاد کند و امین او باشد.

وقت شناسی

وقت شناسی امری بسیار مهم در پرونده‌های کیفری است. وکیل می بایست به سرعت و در حداقل زمان ممکن اقدامات ضروری را سریعتر به انجام برساند تا متهم به زندان نرود. حتما وکیل باید در هر فرصتی کنار موکلش حضور داشته باشد، تا بتواند به بهترین وجه از موکل دفاع نماید و همچنین باید دقت کرد تا مواعد قانونی اعتراض نگذرد و حق دفاع و اعتراض موکل از بین نرود.

شماره وکیل کیفری در کرج

امروزه پیدا کردن وکیلی که بتواند تمامی این ویژگی‌ها را داشته باشد؛ دشوار است. نیاز است که برای پیدا کردن یک وکیل مناسب تحقیق لازم را انجام دهید یا این که از موکلین قبلی در خصوص مهارت و دانش وکیل راهنمایی دریافت کنید. راه دیگر این که از وکیل کیفری در کرج وکیل مشاوره حقوقی دریافت کنید.  کرج وکیل بهترین و مجرب ترین وکلای کیفری کرج را در جمع خود دارد، تا مراجعین محترم با خیالی آسوده و بدون نگرانی برای پرونده خود وکیل مجرب انتخاب نمایند.

شما میتوانید درساعات اداری با شماره ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱ تماس حاصل فرمایید و مشاوره حقوقی رایگان دریافت نمایید.

آیا در پرونده های کیفری میتوانیم چند وکیل داشته باشیم؟

بله در قانون این اجازه داده شده که افراد وکلای بیشتری انتخاب نمایند و معلوم کند که وکلا با یکدیگر یا به تنهایی برای دفاع از پرونده اقدام کنند، به طور مثال موکل میتواند، دو وکیل انتخاب کرده و مشخص نماید که باید هردو با هم اقدام کنند تاعمل آنها اعتبار حقوقی پیدا کند، یا این اجازه را به هر دوی آنها بدهد که به تنهایی اقدام کنند و عمل مستقل آنها اعتبار داشته باشد.

در پرونده‌های کیفری نیز این مجوز داده شده که متهم و شاکی چند وکیل برای دفاع یا طرح شکایت انتخاب کند. البته در موضوعات کیفری در برخی موارد محدودیت‌هایی در انتخاب وکیل وجود دارد.

طبق تبصره ماده۳۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری برای پرونده‌هایی که رسیدگی به آنان در صلاحیت دادگاه کیفری دو است، مانند سرقت، توهین،افترا و…‌ موکل می‌تواند، حداکثر دو وکیل معرفی نماید.

طبق ماده۳۸۵ قانون آیین دادرسی کیفری، در پرونده‌هایی که رسیدگی به آنها در صلاحیت دادگاه کیفری یک است موکل میتواند تا سه وکیل داشته باشد. اما در مرحله تحقیقات اولیه شخص تنها یک وکیل میتواند داشته باشد. در مرحله مقدماتی در خصوص بعضی جرایم نیز همان یک وکیل نیز می بایست از دادگاه اجازه اخذ کند، تا بتواند به مدارک پرونده دست یابد و در مراحل تحقیقات حضور داشته باشد.

 در چه جرایمی وکیل کیفری در کرج می‌تواند در تحقیقات اولیه حضور داشته باشد؟

با توجه به این که قاضی دادگاه اجازه داده است که در برخی از جرایم وکلای اشخاص در تحقیقات اولیه حضور داشته باشد، برای هر دو طرف پرونده این امکان به وجود می‌آید که از صحت و درستی مدارک به دست آمده در این تحقیقات اطمینان حاصل کنند. این جرایم در زیر بیان شده است.

  • امور خانوادگی و خصوصی به درخواست طرفین
  • اعمال و جرایم منافی عفت یاجرایمی که مخالف اخلاق حسنه باشد.
  • جرایم امنیتی و مخالف احساسات مذهبی

همچنین در جرایم سیاسی تنها وکلایی حق مداخله را دارند که لیست آنها، به تایید رئیس قوه قضاییه رسیده باشد.

مشاوره حقوقی با بهترین وکیل کیفری در کرج

وقتی با دفاتر حقوقی تماس می گیرید، معمولا با منشی یا کارشناسان حقوقی یا دانشجویان و کارآموزان وصل می‌شوید که در بیشتر موارد این افراد به شما مشاوره می‌دهند. اما گروه وکلای کرج وکیل یک گروه زبده و متخصص است که  از تعداد زیادی وکیل کیفری حرفه‌ای جهت راهنمایی شما به صورت تخصصی گرد یکدیگر جمع شده‌اند که همین امر باعث می‌شود شما بتوانید با آسودگی خیال به آن‌ها مشاوره داشته باشید. بنابراین توصیه ما این است که با کرج وکیل از طرق شماره تماس  ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱ تماس بگیرید تا از مشاوره حقوقی رایگان با بهترین وکلای کیفری کرج وتهران بهره مند شوید.

ابزار کاری وکیل کیفری خوب

در پرونده ها،خصوصاً پرونده‌های پیچیده مانند قتل برای رسیدن به نتیجه مطلوب، وکیل کیفری در کرج از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌نماید، بعضی از این ابزارها در دست خود وکیل است و جهت به دست آوردن برخی باید از دیگران کمک بگیرد. در ادامه به بعضی از مهمترین ابزارهایی که وکیل کیفری از آنان جهت پیروزی در پرونده استفاده می‌نماید اشاره می‌گردد.

قوانین و مقررات

مهمترین ابزار یک وکیل، علم و سوادش می باشد ،قوانین و مقررات کیفری خصوصا قوانین مرتبط با آیین دادرسی کیفری ،پر اهمیت ترین ابزاری است که همراه وکیل می باشد و می بایست با استناد به آنها، راه درست پرونده را مشخص کند تا نتیجه مطلوب به دست آید.

نظر کارشناسان رسمی دادگستری

با در نظر گرفتن این واقعیت که وکیل پایه یک دادگستری کیفری در تمام مسائل و علوم، علم و اطلاع ندارد، در بسیاری از اوقات از نظر کارشناس رسمی دادگستری یا هیئت کارشناسی بهره می‌گیرد. به عنوان نمونه وقتی در یک پرونده هک وسرقت اینترنتی، وکیل پرونده‌ای را قبول میکند، بهتر است برای تامین دلیل از نظر یک کارشناس رسمی دادگستری که در امور مربوط به جرایم اینترنتی با تجربه و متخصص میباشد، کمک بگیرد. با این کار زوایا و جزئیات موضوع براو روشن شود و کمک می‌کند تا بتواند بهترین دفاع را برای دادگاه مهیا نماید.

پزشکی قانونی

پرونده‌هایی نظیر پرونده قتل، پرونده‌های ضرب و جرح، قصور پزشکی و همچنین پرونده‌هایی مثل تجاوز به عنف و مواردی از این قبیل باید گزارش و نظر پزشکی قانونی را هم داشته باشند. به عبارتی دیگر گواهی پزشکی قانونی یکی از مهمترین اسناد مهم و قانونی در این دسته از پرونده‌ها خواهد بود. در چنین مواردی وکیل از پزشکی قانونی به عنوان ابزاری مهم بابت حل و فصل پرونده و تدارک یک دفاع مطلوب کمک می‌گیرد. چه بسا وکیل مجرب با بررسی دقیق گزارش پزشکی قانونی به نکات مهمی دست پیدا کند و متهم به قتل را به طور کلی تبرئه و رفع اتهام نماید.

اسلحه شناسی با وکیل کیفری در کرج

شناخت مهمات و مسائل مربوط به آن در پرونده های جنایی بسیار مهم می باشد.شناخت سلاح و گزارش‌های مربوط به اسلحه شناسی اهمیت فراوانی دارد که وکیل کیفری می باید مطلع باشد، تا برای دفاع از حقوق موکل خود استفاده نماید. یکی از ابزارهای اصلی برای وکیل کیفری متخصص در پرونده‌های جنایی، شناختن سلاح است، این که مقتول با چه اسلحه‌ایی کشته شده یا چه مهماتی در سلاح بوده است وازچه فاصله‌ایی به مقتول شلیک شده یا اینکه مقتول باقاتل درگیر شده است یا نه، از مواردی است که در گزارش‌های اسلحه شناسی منعکس می‌شود.

خط شناسی

گزارش‌های خط شناسی ابزار مهمی است که وکیل خوب کیفری بابت دفاع از موکل استفاده می‌کند. به عنوان مثال، وقتی موکل مدعی است سندی که در پرونده استفاده شده است، توسط او نوشته  یا امضا نشده است؛ وکیل می‌تواند از کارشناس خط شناسی کمک بگیرد. از این روش شخص وکیل می‌تواند بهترین دفاعیات را برای موکل خود آماده کند. کارشناس خط شناسی در رابطه با موضوعاتی که مطرح شده می‌تواند اظهار نظر کرده و دستاویزی برای وکیل بابت دفاع از حقوق موکل فراهم نماید.

پلیس علمی و گزارش صحنه جرم

وظیفه پلیس علمی بررسی صحنه جرم و دادن گزارشات متعدد در رابطه با مسائل و مدارک مربوط به صحنه جرم است، این گزارش‌ها به صورت کاملا فنی نگارش می‌شود. وکیل کیفری در پرونده‌های جنایی باید تخصص لازم  جهت مطالعه  این گونه گزارش‌ها را داشته باشد. انگشت نگاری وجمع آوری مدارکی مانند نمونه خون و مو… از وظایف پلیس علمی است.

مراحل طرح شکایت کیفری توسط وکیل کیفری در کرج

وکیل کیفری برای این که بتواند پرونده شما را در دادگاه مطرح کند، باید تمامی مراحل زیر را انجام دهد. دانستن این مراحل برای سایر اشخاص هم مفید خواهد؛ به این خاطر که ممکن است امکان داشتن وکیل برای همه‌ی اشخاص فراهم نشود. این مراحل به همراه جزئیات مربوط به هر کدام در زیر توضیح داده شده است و دانستن آن برای افراد غیرحقوقی می‌تواند مفید باشد.

وکیل کیفری در کرج و تفکیک مرجع حقوقی و کیفری

گام ابتدایی برای طرح یک شکایت مناسب  که به موفقیت در مورد دعوا کمک کند؛ مشخص نمودن مرجع صالح است. به عبارتی دیگر باید بدانیم که این دعوا حقوقی است و باید در مراجع حقوقی طرح شود یا یک دعوای کیفری است و باید در مراجع کیفری مطرح گردد. نه تنها تفکیک بین دعوای حقوقی و کیفری دقیق و تخصصی است؛ بلکه مشخص نمودن مرجع صالح بابت  طرح دعوای خود یک تخصص دیگر می‌طلبد.

برای نمونه در دعاوی کیفری، رسیدگی به برخی دعاوی در صلاحیت دادگاه کیفری سه، رسیدگی به بعضی دعاوی در صلاحیت دادگاه کیفری یک ،و برخی هم در صلاحیت دادگاه کیفری دو است. آغاز شکایت در بعضی دعاوی از دادسرا شروع می‌گردد و باید خطاب به دادستان تنظیم شود و برخی دعاوی هم باید اول در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرند.

ثبت نام در سامانه ثنا توسط وکیل کیفری در کرج

عمده خدمات قضایی از جمله ثبت شکایات، طرح دعاوی، ثبت و ارسال اظهارنامه و… از طریق سامانه الکترونیک خدمات قضایی که به سامانه ثنا معروف است، انجام می‌شود. برای اینکه هر شکایتی قابلیت ثبت در مراجع قانونی پیدا کند؛ نیاز است که شاکی در اولین قدم، اقدام به ثبت نام در سامانه ثنا نماید. باید فرد به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند. البته بعضی شهرهای کم جمعیت فاقد این دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی هستند که در اینصورت در این شهرها به دادگستری محل بابت پیگیری ثبت نام در سامانه مراجعه نمایید.

مراجعه وکیل کیفری در کرج به کلانتری یا دفتر خدمات الکترونیک قضایی

برای اینکه شکایتی ثبت گردد حتماً باید متن شکایت را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل دهید. مشخصات متشاکی یا متهم نیز به دفتر خدمات قضایی داده شود تا شکایت به درستی ثبت گردد. چنانچه شخصی مجهول‌الهویه باشد یا از او اطلاعاتی نداشته باشید باز هم می‌شود ثبت شکایت نمود. بنابراین هر وقت تصمیم به شکایت گرفته باشید باید مشخصات متهم را به همراه مدارک شناسایی خود و متن شکایت به دفتر خدمات قضایی تحویل بدهید.

البته شکایت کیفری را می توان از کلانتری هم شروع کرد. به این معنی که  شخص شاکی به کلانتری مراجعه نماید و با پر کردن فرم‌های لازم بابت طرح شکایت و با راهنمایی ماموران کلانتری اقدام به شکایت نماید. این روش خصوصاً در مواردی که اطلاعی از مشخصات متهم نداشته باشید؛ روش ساده‌تری است.

تنظیم شکایت با رعایت شرایط قانونی با وکیل کیفری در کرج

یکی از نکات مهمی که در خصوص شکایت کردن از شخص دیگری باید بدانید این حقیقت است که باید در مراجع قانونی و به درستی و با رعایتی شرایطی مطرح شود. اگر این موارد رعایت نشود امکان دارد حسب مورد اخطار رفع نقص یا قرارهایی مانند رد دعوی و‌‌‌…صادرگردد و پرونده به بایگانی ارسال شود. در اینصورت شاکی مجبور به طرح دوباره شکایت و طی مراحل مختلف آن می‌شود و حتی در رسیدن به حقوقش با مشکل روبه رو خواهد شد. شرایط قانونی مورد نیاز که شاکی باید آن‌ها را رعایت نماید؛ شامل هر کدام از موارد زیر است:

  • مشخصات شاکی از جمله نام و نام خانوادگی و نام پدر، کد ملی و نشانه دقیق شاکی
  • موضوع شکایت، ذکر محل، تاریخ و زمان دقیق وقوع جرم و تاریخ تقدیم شکایت به دادسرا
  • مشخصات متهم  از جمله نام و نام خانوادگی و نام پدر و نشانی دقیق متهم در صورتی که او برای شاکی مجهول الهویه نباشد.
  • مشخص کردن ضرر و زیان وارده به شاکی ومیزان آن
  • مدارک پیوست شده به شکایت
  • مشخصات شاهدان و مطلعین از وقوع جرم
  • امضاء شاکی

مراحل رسیدگی به شکایت کیفری توسط وکیل کیفری در کرج

در مراحل قبل در خصوص نحوه طرح دعوا صحبت کردیم و اینجا قصد داریم نحوه رسیدگی به پرونده را با تمامی جزئیات آن بیان کنیم تا شاکی و حتی اشخاصی که به عنوان متهم شناخته می‌شوند؛ با نحوه رسیدگی هم آشنایی کامل داشته باشند. تقریبا در تمامی پرونده‌های کیفری رسیدگی مطابق مراحلی است که در ادامه ذکر می‌شود. با این حال در برخی از جرایم نیازی نیست که همه‌ی مراحلی که گفته می‌شود؛ رعایت گردد.

شورای حل اختلاف

اولین مرحله رسیدگی به جرایم کیفری خصوصاً جرایم قابل گذشت، شورای حل اختلاف میباشد ،اگر جرم قابل گذشت باشد،شورا با هدف برقراری صلح وارد کار می‌شود و با رایزنی و صحبت کردن با طرفین پرونده سعی در ایجاد صلح و سازش می‌نماید.

 دادسرا

وقتی به یک شکایت رسیدگی می‌شود؛ ابتدا شکایت خطاب به دادسرا و دادستان تنظیم می‌گردد.  دادستان مسئول تحقیقات ابتدایی است و شکایت و مدارک و مستندات مربوطه را مطالعه و بررسی کرده و مشخص می نماید آیا شکایت وارد است یا خیر. اگر در تحقیقات به این نتیجه برسد که شکایت وارد است و فرد متهم به ارتکاب جرمی است که ممکن است به واسطه آن مجرم تلقی شده و محکوم به مجازات شود. که در این صورت با صدور کیفر خواست و قرار مقتضی پرونده  جهت رسیدگی به دادگاه ساده ارجاع می‌شود. به عبارتی بهترمی‌توان گفت که این کیفرخواست ادعای دادسرا مبنی بر مجرم بودن متهم است.

بازپرس

کار بازپرس با ارجاع پرونده از سوی دادستان شروع می گردد و اگر پرونده ای در دادسرا وارد شود،دادستان می تواند جهت تحقیقات اولیه، تعقیب متهم، یافتن و بازداشت متهم، بازجویی و حتی در مورد  صدور قرار نهایی باید از بازپرس راهنمایی بخواهد.

در واقع بازپرس در سلسله مراتب قضایی، بعد از دادسرا تعریف می‌شود و از نظر سازمانی، دادستان مافوق او محسوب می گردد، بازپرس با بررسی مدارک، دعوت از شهود ومعاینه محل و..‌‌‌. مدارک را بررسی کرده و با ارائه آنها به دادستان، پرونده را بابت صدور قرار نهایی دادسرا آماده می‌سازد.

مراجعه به دادگاه بدوی و پیگیری پرونده توسط وکیل کیفری در کرج

دادسرا بعد از بررسی مدارک، ضمن صدور کیفرخواست، پرونده را جهت رسیدگی به دادگاه بدوی ارسال می نماید. دادگاه بدوی یا دادگاه آغازین در مسائل کیفری سه مرجع متفاوت است. مرجع بدوی در بعضی موارد دادگاه کیفری دو و در برخی جرایم دیگر دادگاه کیفری یک است و همچنین برخی جرایم در دادگاه انقلاب مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. دادگاه بدوی پس از مطالعه کیفرخواست و بررسی مدارک و مستندات و شنیدن شهادت شهود و دریافت اطلاعات از مبادرت به صدور رای می‌نماید. این رای  حسب مورد می تواند رای برائت باشد و از شخص رفع اتهام شود، یا رای محکومیت کیفری باشد. در خصوص محکومیت کیفری قاضی با توجه به شدت جرم ارتکابی و شرایط متهم مجازاتی متناسب با اوضاع و احوال پرونده مشخص می‌نماید.

دادگاه تجدیدنظر با وکیل کیفری در کرج

اصل دو مرحله‌ای بودن رسیدگی در مرجع قضایی در اکثر کشورهای دنیا پذیرفته شده است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. یعنی وقتی به پرونده‌ای رسیدگی و رای توسط قاضی صادر می‌شود، هر یک از طرفین می‌توانند به رای صادره اعتراض کنند. شخص معترض باید اعتراض خود را در خصوص رای صادر شده از دادگاه بدوی، به مرجع تجدید نظر تحویل دهد، تا رای صادره بررسی مجدد شده و قضات تجدید نظر باید در خصوص رای صادر شده و تایید یا رد کردن این رای تصمیم نهایی را بگیرند.

مرجع تجدید نظر هر یک از مراجع سه گانه در نظام حقوقی ایران متفاوت است، مرجع تجدیدنظر از آرا دادگاه کیفری دو دادگاه تجدید نظر استان است و مرجع تجدیدنظر از آرا دادگاه کیفری یک دیوان عالی کشور است. همچنین آراء دادگاه انقلاب، حسب مورد قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه تجدید نظر استان یا دیوان عالی کشور خواهد بود.

طرح دعوا در دیوان عالی کشور و وکیل کیفری در کرج

طرح دعوا در دیوان عالی کشور و وکیل کیفری در کرج

دیوان عالی کشور مرجع فرجام‌خواهی از آراء کیفری است و در برخی موارد هم دیوان به عنوان مرجع تجدیدنظر پذیرفته شده است.

گر جرمی قابل فرجام خواهی باشد، فرد می‌تواند با فرجام خواهی در دیوان عالی کشور فرصتی دوباره جهت بررسی پرونده به خود بدهد، بدین معنی که پس از صدور رای در مرجع بدوی و تجدیدنظر در برخی موارد دیوان وارد رسیدگی فرجامی می‌شود. رسیدگی فرجامی در دیوان صرفاً از نظر شکلی است، یعنی فرآیند رسیدگی را به دقت بررسی می‌کند و اگر روند رسیدگی قانونی باشد، رای صادره را تایید می کند و اگر روند قانونی طی نشده باشد و ایرادی از این بابت داشته باشد، رای را نقض و به شعبه هم عرض جهت رسیدگی ارجاع می‌دهد.

جمع بندی

از آنجایی که با تمامی وظایف و ویژگی‌های یک وکیل مناسب کیفری در شهر کرج آشنا شدید؛ می‌توانید در انتخاب این وکیل دقت لازم را به خرج دهید. این وکلا علم و دانش کافی برای پیشبرد پرونده‌های کیفری دارند و از همه مهمتر برخی از ویژگی‌های ممتاز دیگر مانند دقت و صبر و حوصله باعث می‌شود که او حرفه‌ای تر به نظر برسد.

با اینحال در انتخاب وکیل  و دفتر وکالت در کرج خبره‌ای مانند گروه وکلای کرج وکیل وجود دارند که در دپارتمان امور کیفری شما با وکلای متخص و حرفه‌ای مشورت می‌کنید و می‌توانید برای پیش بردن امور کیفری از تخصص این وکلا بهره ببرید.

سوالات متداول

وکیل کیفری در کرج رایگان یا وکیل تسخیری چیست؟

در بعضی از پرونده‌های کیفری خصوصاً پرونده‌هایی که حبس‌های طولانی مدت یا جرایمی که مجازات‌های سلب حیات یا قطع عضو و…‌دارند، متهم باید در روند رسیدگی وکیل داشته باشد. در این گونه موارد یا خود فرد اقدام به تعیین وکیل می کند یا قوه قضاییه به شخص وکیل معرفی می نماید که به آن وکیل تسخیری گفته می شود. به خصوص در مواردی که متهم به لحاظ مالی توان گرفتن وکیل را ندارد از وکیل تسخیری می تواند استفاده نماید.

وکیل مناسب کیفری در چه زمینه‌هایی به موکل کمک می‌کند؟

این وکیل در انواع پرونده‌های کیفری مانند قتل، دزدی، خیانت در امانت و انواع کلاهبرداری تخصص دارد. همچنین دریافت مشاوره حقوقی رایگان قبل از مراجعه به دفتر وکیل می‌تواند از خدماتی باشد که یک وکیل برای موکلانش ارائه می‌کند.

4.7/5 - (14 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی(۲۰ خط ویژه) 09426001201 09108460692