مشاوره وکیل تلفنی رایگان با وکلای متخصص پایه یک دادگستری


  • 12 خرداد 1403
  • بدون نظر
  • 26 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 151

امور حقوقی بسیار پیچیده است و افراد به تنهایی نمی‌توانند دعاوی حقوقی خود را پیش ببرند. در بسیاری از موارد استفاده از مشاوره وکیل تلفنی رایگان بهترین راه برای افرادی است که امور حقوقی پیچیده‌ای دارند. امروزه مشاوره حقوقی به صورت تلفنی رواج زیادی پیدا کرده است به خصوص پس از بیماری همه گیری کرونا بسیاری از مردم مشاوره حقوقی به صورت تلفنی را ترجیح می‌دهند. در این مقاله تمامی مزایای مشاوره وکیل به صورت تلفنی و وظایف و مسئولیت‌های وکیل جهت ارائه مشاوره حقوقی بیان می‌شود.

مشاوره وکیل تلفنی رایگان به چه معناست؟

همانطور که بیان شد؛ امروزه مشاوره رایگان تلفنی توسط وکیل یکی از رایج‌ترین انواع روش‌های مشاوره رایگان است. منظور از این نوع مشاوره این است که افرادی که نیاز به مشاوره حقوقی دارند به صورت تلفنی با وکیل مورد نظر خود تماس می‌گیرند و سوالات حقوقی خود را می‌پرسند. در واقع مشاوره غیرحضوری می‌تواند به روش‌های متفاوتی انجام شود و یکی از این روش‌ها مشاوره به صورت تلفنی است. مشاوره به صورت تلفنی مزایای زیادی برای مراجعین و موکلین دارد و همین باعث شده است که این نوع مشاوره بسیار محبوب شود.

توجه داشته باشید که استفاده از مشاوره تلفنی به صورت رایگان قبل از طرح دعوای حقوقی بسیار مفید‌تر از زمانی است که شما دعوای حقوقی خود را در دادگاه مطرح نمایید. بنابراین بهتر است که در ابتدا با وکیل مشاوره رایگان حقوقی داشته باشید.

انواع روش‌های مشاوره حقوقی وکیل رایگان

با توجه به این مشاوره وکیل به صورت غیرحضوری اهمیت زیادی دارد؛ ابتدا انواع روش‌های مشاوره به صورت غیرحضوری را بیان می‌کنیم و سپس با مزایای مشاوره تلفنی آشنا خواهیم شد. افرادی که قصد دارند با وکیل مشاوره داشته باشند؛ می‌توانند ابتدا یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنند:

مشاوره آنلاین: منظور از مشاوره به صورت آنلاین این است که به صورت تماس اینترنتی از طریق واتساپ با موکلین تماس گرفته می‌شود. در روش آنلاین هر کدام از موکلین می‌توانند به صورت ویدیو چت یا به هر روش دیگری که تمایل داشته باشند؛ با وکیل در تماس باشند و سوالات حقوقی خود را از آن‌ها بپرسند.  معمولا مشاوره به صورت تلفنی هم به نوعی مشاوره آنلاین است انجام می‌شود. در این روش موکل و وکیل می‌توانند از طریق شماره تماس مشخصی با یکدیگر تماس داشته باشند.

مشاوره غیر آنلاین: در مشاوره غیر آنلاین امکان مشاوره به صورت پیامکی وجود دارد. به این معنا که موکل می‌تواند با وکیل متخصص در واتساپ یا هر پلتفرم دیگری که در آن راحت است؛ به صورت ارسال پیام مشاوره حقوقی دریافت کند. معمولا در این روش وکیل و موکل در هر زمانی که آنلاین شدند؛ پاسخ یکدیگر را می‌دهند.

مزایای مشاوره وکیل تلفنی رایگان

افرادی که به صورت تلفنی مشاوره حقوقی دریافت می‌کنند؛ از مزایای زیادی بهره‌مند خواهند شد. به طور کلی در زیر چند نمونه از مزایای این نوع از مشاوره بیان شده است:

  • صرفه جویی در وقت
  • صرفه جویی در هزینه
  • انجام خدمات مشاوره با کیفیت‌ بهتر
  • امکان پرسیدن سوالات حقوقی به صورت کامل
  • پرسیدن تمامی سوالات حقوقی از وکیل متخصص

مزایای مشاوره وکیل تلفنی رایگان

معایب استفاده از مشاوره وکیل تلفنی رایگان

برخی از مردم مشاوره به صورت رو در رو با وکیل را ترجیح می‌دهند. در مشاوره تلفنی امکان دیدار با وکیل وجود ندارد. البته موکیل می‌توانند جلسه اول را به صورت تلفنی با وکیل مشاوره داشته باشند و برای جلسات بعدی با توجه به این نوع پرونده دیدار حضوری با وکیل داشته باشند. به همین دلیل شاید بتوان گفت که تنها معایب این نوع مشاوره عدم مشاوره رو در رو با وکیل است.

در کدام زمینه‌ها می‌توان مشاوره وکیل تلفنی رایگان دریافت کرد؟

در بسیاری از پرونده‌های حقوقی و کیفری امکان دریافت مشاوره وجود دارد. بنابراین موکیل می‌تواند در زمینه‌های متفاوت از جمله خانواده، ارث و میراث، خرید و فروش ملک، قراردادها، خرید و فروش خودرو و …از وکیل درخواست مشاوره تلفنی داشته باشند. این نکته مهم را توجه داشته باشید که در ابتدا پرونده را به صورت کامل با جزئیات برای وکیل شرح دهید تا وکیل بتواند به درستی شما را راهنمایی نماید.

متاسفانه بسیاری از موکلین جزئیات پرونده را به درستی برای وکلا شرح نمی‌دهند و همین مورد باعث می‌شود که نوع دعوای حقوقی و روند رسیدگی به پرونده با مشکلاتی روبه رو شود. به همین منظور توصیه می‌شود که حتما به وکیل تلفنی اعتماد کامل داشته باشید و پرونده را با ذکر جزئیات برای وکیل شرح دهید.

چرا باید از مشاوره وکیل تلفنی رایگان استفاده کنیم؟

استفاده از راهنمایی‌های وکیل برای دریافت مشاوره حقوقی به صورت تلفنی مزایای زیادی به همراه دارد. درواقع موکلین می‌توانند در هر زمان و هر مکان با یک تماس تلفنی مشاوره حقوقی دریافت نمایند. حتی اگر شما در جلسه تنظیم یک قرارداد مهم هستید؛ می‌تواند با یک تماس و دریافت مشاوره از وکیل از او در خصوص ریسک‌های قرارداد سوال بپرسید و سپس قرارداد را امضا نمایید.

از طرفی با یک تماس تلفنی می‌توانید از دانش و تخصص وکلای حرفه‌ای استفاده نمایید. در واقع در مشاوره‌های سنتی امکان مشاوره با وکیل متخصص در همه‌ی تخصص‌ها وجود ندارد مگر این که وقت زیادی برای این کار صرف کنید. اما با یک تلفن ساده می‌توانید از همه وکلای متخصص مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. در واقع با ارتباط سریع و آسان امکان دریافت مشاوره از وکلای با تجربه وجود دارد.

مشاوره وکیل تلفنی رایگان در زمینه خانواده

مشاوره به صورت تلفنی در زمینه خانواده یکی از محبوب‌ترین روش‌های دریافت مشاوره حقوقی است. مشاوره در زمینه خانواده شامل، طلاق، مهریه، ازدواج و قوانین مربوط به آن، حضانت فرزندان و.. می‌شود. هنگامی که شما درخواست مشاوره حقوقی در زمینه خانواده را داشته باشید؛ با وکیل متخصص در یکی از زمینه‌های مربوطه صحبت خواهید کرد و راهنمایی‌های قانونی مورد نیاز را دریافت می‌کنید. این دسته از وکلا به خصوص وکیل با تجربه  در کرج وکیل درباره قانون نفقه و انواع طلاق به موکلین توضیح می‌دهد که باعث می‌شود موکل از قوانین پیچیده فهم بهتر و دقیق‌تری داشته باشد.

دعاوی ملک و مشاوره وکیل تلفنی رایگان

هنگامی که قصد خرید ملکی را دارید یا میخواهید ملک و زمین خود را به فروش برسانید؛ قبل از هرکاری حتما با وکیل متخصص ملک مشورت داشته باشید. بیشترین کلاهبرداری‌هایی که انجام می‌شود در مورد ملک است. به عبارتی دیگر برخی از افراد به صورت شتاب‌زده و بدون اطلاع از قوانین و مقررات سعی می‌کند ملکی را بفروشند یا این که ملکی را خریداری کنند. همین امر باعث می‌شود که در این راه ضررهای بسیار زیادی نمایند. مشاوره به صورت تلفنی با وکیل ملک مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان دارد. از طرفی نه  تنها در خصوص خرید و فروش ملک بلکه در زمینه متفاوتی می‌توانید از وکیل متخصص ملک مشاوره به صورت غیرحضوری دریافت کنید. این وکیل در زمینه‌های متفاوت زیر می‌تواند شما را راهنمایی کند.

  • دریافت احکام مربوط به تخلیه و همچنین دستور تخلیه
  • فروش و خرید ملک، زمین، آپارتمان
  • اجاره ملک
  • تنظیم سند و نحوه الزام به تنظیم سند رسمی
  • تهیه و تنظیم انواع قراردادهای مربوط به ملک مانند پیش فروش ساختمان، خرید و فروش ملک …
  • نحوه طرح دعاوی ملکی در مراجع رسمی

منظور از مشاوره وکیل تلفنی رایگان در زمینه کیفری چیست؟

رسیدگی به دعاوی کیفری بر اساس قانون مجازات انجام می‌شود و برای افراد عادی بسیار سخت است که به تنهایی و بدون راهنمایی یک وکیل این نوع از دعاوی را در دادگاه‌های کیفری در سطح کرج مطرح کنند. با این حال اگر قصد داشته باشید بدون وکیل برای طرح این نوع دعوا اقدام کنید؛ توصیه می‎شود حداقل یک بار با وکیل جزایی و کیفری در خصوص پرونده مشورت کنید. توجه داشته باشید وکیل بهترین روش حقوقی را به شما پیشنهاد می‌دهد. مشاوره به صورت تلفنی در زمینه کیفری می‌تواند در انواع زمینه‌های زیر انجام شود:

  • قتل و درخواست قصاص
  • جعل اسناد و کلاهبرداری
  • دزدی و سرقت
  • دعاوی مربوط به ضرب و جرح و پرداخت دیه
  • خیانت در امانت

مشاوره وکیل تلفنی رایگان در دعاوی ارث

بعد از این که متوفی فوت می‌کند برای این که اموال او بین ورثه به درستی تقسیم شود؛ باید گواهی انحصار وراثت دریافت کرد. درباره نحوه و مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت بهترین راه این است که حتما از مشاوره تلفنی استفاده کنید. وکیل ارث در هنگام مشاوره تلفنی می‌تواند شما را درباره موضوعات زیر راهنمایی کند:

  • نحوه عمل کردن به وصیت بعد از فوت متوفی
  • دریافت گواهی انحصار وراثت
  • تفاوت‌های حصر ورثه و انحصار وراثت در کرج
  • دعاوی تقسیم ارث

دریافت مشاوره وکیل تلفنی رایگان در امور مالی

در امور مالی مانند چک و سفته و همچنین قراردادهایی که مربوط به امور مالی می‌شود؛ مشاوره با وکیل بهترین گزینه برای تضمین دریافت وجه مورد نظر است. به عبارتی دیگر اگر مبلغ چک برگشت خورده است یا در خصوص قانون جدید چک و صدور چک‌های صیادی با مشکلاتی روبه رو هستید، ابتدا از طریق مشاوره باید قوانین و مقررات را بدانید. امور مالی اصلی‌ترین دغدغه افراد است بنابراین بهتر است که آگاهانه و با در نظر گرفتن قوانین و مقررات این دعاوی در مطرح کنیم. اگر اطلاع از مسائل قانونی چک برای شما مهم است؛ مشاوره تلفنی با وکیل متخصص را فراموش نکنید.

تنظیم قرارداد و دریافت مشاوره وکیل تلفنی رایگان

تنها افرادی که به صورت تخصصی قراداد تنظیم می‌کنند و تمامی اطلاعات حقوقی و قانونی را در نظر می‌گیرند؛ وکلا و مشاوران تنظیم قرارداد هستند. بسیاری از وکلای متخصص بارها بیان کرده‌اند که تنظیم قرارداد نیاز به تخصص حرفه‌ای دارد و تا زمانی که از بندهای قراردادی مطمئن نشدید نباید آن را امضا کنید. متاسفانه بسیاری از افراد بدون تخصص کافی قراردادهای مهم تجاری و کاری را تنظیم می‌کنند بدون این که نکات قانونی را در نظر بگیرند. اگر برای شما تنظیم قرارداد اهمیت زیادی دارد سعی کنید با مراجعه به متخصصین این حوزه مانند وکیل متخصص قرارداد نویسی در کرج وکیل و دریافت مشاوره حقوقی رایگان؛ استانداردهای قانونی را در قراردادتان ارتقا دهید. توجه به امور قراردادی بسیار مهم است بنابراین اگر سوالاتی در تنظیم قرارداد برای شما پیش آمده است؛ رجوع به مشاوره تلفنی را در اولویت قرار دهید.

مشاوره وکیل تلفنی رایگان برای چه افرادی مناسب است؟

دریافت مشاوره حقوقی برای تمامی افرادی که نمی‌خواهند بعدا دچار مشکلات حقوقی و قانونی شوند؛ توصیه می‌شود. اما برخی افراد بیشتر از سایرین نیاز به مشاوره تخصصی دارند به صورت تلفنی دارند:

  • در صورتی که سوالات متداول حقوقی و یک سوال ساده و معمولی دارید؛ با تلفن کردن ساده با وکیل، می‌توانید سوالات خود را بپرسید.
  • در صورتی که به وکیل متخصص دسترسی ندارید و یا مشکلاتی در رفت و آمد دارید؛ بهترین راه این است که از مشاوره تلفنی حقوقی استفاده کنید.
  • برخی از افراد مجبورند راه زیادی را برای رفتن به دفتر وکالت طی کنند. در واقع راه این افراد از وکیل مناسب در کرج بسیار دور است که توصیه می‌شود با وکیل به صورت تلفنی در تماس باشید.
  • اگر دوست ندارید وکیل داشته باشید و قصد دارید تمامی مراحل خودتان به تنهایی انجام دهید؛ می‌توانید برای اطلاع از مراحل قانونی با وکیل متخصص مشورت کنید.

دریافت مشاوره وکیل تلفنی رایگان یا غیر رایگان

برخی از افراد گمان می‌کنند وکلایی که مشاوره غیرحضوری به صورت رایگان ارائه می‌کنند؛ متخصص نیستند یا این که تجربه کافی ندارند. این تفکر غلطی است که در بین مردم رواج پیدا کرده است. بسیاری از وکلایی که مشاوره به صورت رایگان می‌دهند؛ وکلای حرفه‌ای هستند که تخصص و تجربه زیادی در حوزه تخصصی خودشان دارند. شما باید با توجه به شرایط خودتان روش و نحوه مشاوره را انتخاب کنید  تا دچار اشتباه و خطا در روند مسائل حقوقی نشوید.

آیا امور حقوقی ثبت احوال نیاز به مشاوره دارد؟

امور حقوقی مربوط به ثبت احوال شامل مواردی مانند تغییر نام و تاریخ تولد؛ حذف نام همسر اول و ازدواج موقت و .. است. انجام این امور کمی زمان‌بر و در برخی موارد دشوار است و نیاز است که صبور باشد. از آنجایی که خطا و اشتباه در امور حقوقی ثبت احوال باعث می‌شود که زمان زیادی را از دست بدهید؛ بنابراین بهترین کار این است که از همان ابتدا با روش و مراحل آشنایی کافی داشته باشید.

بنابراین حتی در مورد امور حقوقی ثبت احوال نیز امکان دریافت مشاوره وجود دارد. در این مورد شما می‌توانید با وکیل مورد نظرتان به صورت تلفنی تماس برقرار کنید و ابتدا با توضیح مشکلی که برایتان به وجود آمده است؛ نحوه و روند رسیدگی به پرونده را از او بپرسید.

نحوه دریافت مشاوره وکیل تلفنی رایگان برای امور مهاجرتی

برخی از افراد برای این که مهاجرت موفقی داشته باشند؛ با وکیل امور مهاجرت مشورت‌های قبل از مهاجرت را انجام می‌دهند که کار درستی است. برای انجام امور مشاوره رایگان در امور مهاجرت کافی است که نوع مهاجرت خود را انتخاب کنید. در صورتی که در خصوص انتخاب نوع مهاجرت هنوز تردید دارید؛ وکیل مهاجرت می‌تواند با توجه به شرایط شما؛ بهترین راه مهاجرت را نشان دهد.

انواع روش‌های مهاجرت که وکیل می‌تواند به موکلان به صورت مشاوره رایگان و تلفنی پیشنهاد دهد؛ شامل تحصیلی، سرمایه گذاری و کاری است. البته برخی از افراد می‌توانند از طریق جستوجوی کار به کشور دیگر هم مهاجرت کنند. بعد از این که با وکیل به صورت تلفنی در خصوص پرونده مهاجرتی خودتان صحبت کردید؛ دیگر نگرانی ندارید و می‌توانید مدارک مورد نیاز برای مهاجرت را تهیه کنید. البته ذکر این نکته هم لازم است که می‌توانید در جلسه مشاوره درباره مدارک مورد نیاز هم از وکیل مهاجرت در کرج مشاوره دریافت کنید.

مشاوره وکیل رایگان تلفنی و وکالت

گاهی اوقات واژه‌های وکالت و مشاوره به صورت تلفنی و رایگان با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود. به عبارتی دیگر برخی از افراد گمان می‌کنند با دریافت مشاوره تلفنی در واقع وکالت پرونده خود را به او سپرده است. روند انجام مشاوره و وکالت کاملا با یکدیگر متفاوت است. در روند مشاوره حقوقی صرفا راهنمایی دریافت می‌کنید و درباره قوانین و مقررات مربوطه اطلاعات مفیدی دریافت خواهید کرد. در صورتی که در روند وکالت، قراردادی بین شما و وکیل منعقد می‌شود و تمامی کارهای مربوط به پرونده تماما با وکیل خواهد بود و نیازی به حضور شما در روند پرونده نیست.

هر کدام از این روش‌ها مزایای خودش را دارد و در بسیاری از موارد با دریافت مشاوره حقوقی شما می‌توانید دعوای حقوقی را به وکیل بسپارید تا او تمامی مراحل را انجام دهد. البته این نکته مهم را توجه داشته باشید که با سپردن پرونده به وکیل همچنان شما می‌توانید در خصوص قوانین و مقررات مربوط به دعوای حقوقیتان، از وکیل مشاوره دریافت کنید.

ویزگی‌های حرفه‌ای یک مشاور حقوقی

هنگام تماس با وکیل برای دریافت خدمات مشاوره تلفنی باید نکات مهمی را توجه داشته باشید. اولا ذکر این نکته مهم است که بر اساس مشاوره حقوقی که دریافت می‌کنید باید پرونده را پیش ببرید و به همین دلیل از وکیلی مشاوره بخواهید که به درستی شما را راهنمایی نماید. برای مثال وکلای متخصص کرج وکیل بهترین گزینه برای دریافت مشاوره حقوقی هستند به این خاطر که تخصص و تجربه کافی دارند. با این حال به نکات زیر برای دریافت مشاوره حتما دقت کنید:

  • تحصیلات حقوقی مشاور بسیار مهم است. به عبارتی دیگر تنها حقوق خواندگان با قوانین و نحوه تفسیر این دسته از قوانین آشنایی دارند.
  • اگر به مشاوره تخصصی نیاز دارید حتما از وکلای پایه یک دادگستری و متخصص مشاوره دریافت کنید. برخی از وکلا در تمامی زمینه‌های حقوقی مشاوره می‌دهند که کار غیرحرفه‌ای است. اما بسیاری از وکلا با توجه به تخصصی که دارند، افراد را راهنمایی می‌کنند. برای مثال وکیل متخصص ملک فقط در زمینه ملک و املاک مشاوره می‌دهد که نشان از متخصص و حرفه‌ای بودن وکیل است.
  • هرگز از افرادی که به آن‌ها اعتماد کافی ندارید مشاوره تلفنی دریافت نکنید. مشاوره وکیل تلفنی رایگان با افراد قابل اعتماد باید انجام شود تا حریم خصوصی شما حفظ شود. بنابراین توصیه می‌‌شود در خصوص قابل اعتماد بودن مشاور حقوقی تحقیق کنید. برای این مورد می‌توانید از موکلان قبلی یا سابقه وکلا و دفاتر وکالت پرس و جو نمایید.

دانش تخصصی مشاوره وکیل تلفنی رایگان

یکی از مواردی که باعث می‌شود برخی از مشاوران و وکلا بسیار حرفه‌ای تر از سایر همکارانش دیده شود؛ وجود دانش و تخصص بسیار بالای این دسته از افراد در مسائل حقوقی است. علم و دانش حقوقی در روند مشاوره تلفنی اهمیت زیادی دارد و وکیلی که شما انتخاب می‌کنید باید حتما با تمام جزئیات و روند قانونی و حقوقی مربوطه آشنایی کامل داشته باشد. علت اهمیت این موضوع این است که گاهی اوقات با کوچکترین اشتباه ممکن است که سرنوشت پرونده حقوقی شما به طور کلی تغییر کند و دچار مشکلات بسیار زیاد حقوقی شوید.

در بسیاری از موارد شهرت وکلا نشان از دانش و تخصص وکیل است بنابراین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از این دسته از وکلا مشاوره تلفنی دریافت کنید. در کنار دانش و تخصص حقوقی، نظم مشاور حرف اول را می‌زند. توجه داشته باشید که یک مشاور یا وکیل بی‌نظم نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بهترین زمان دریافت مشاوره وکیل تلفنی رایگان

در روند تشکیل پرونده حقوقی توجه به این نکته بسیار مهم است که چه زمانی به وکیل برای دریافت مشاوره مراجعه شود. حتما قبل از این اقدام قانونی انجام دهید؛ مشاوره تلفنی از وکیل دریافت کنید. برخی از اوقات افراد به تنهایی روند پرونده را انجام می‌دهند و هنگامی که مشکلات قانونی برای آن‌ها به وجود آمد؛ به وکیل برای مشاوره دریافت می‌کنند. این دسته از افراد هم دچار اتلاف وقت و هم دچار اتلاف هزینه می‌شوند.

درحالی که می‌توانستند با یک مشاوره ساده از وکیل جلوی ضرر و زیان را بگیرند. بنابراین حتما توصیه می‌شود قبل از این که به تنهایی اقدام حقوقی انجام دهید؛ از وکیل مشاوره دریافت کنید. با این حال نمی‌توان یک زمان مشخص بیان کرد؛ حتی برخی از وکلا معتقدند که اگر وارد معامله‌ای می‌شوید که در خصوص مسائل حقوقی آن آگاه نیستید بهتر است از مشاوره تلفنی حقوقی بهره ببرید.

مهمترین خدماتی که می‌توانید از مشاوره وکیل تلفنی رایگان دریافت کنید

با این که وکلای متخصص در تمام زمینه‌های حقوقی با توجه به تخصصی که دارند؛ مشاوره می‌دهند؛ اما به طور خاص در هر کدام از زمینه‌های حقوقی با توضیح قوانین و مقررات، زمینه طرح دعوای حقوقی یا تنظیم اسناد مورد نیاز را برای شما شفاف تر می‌نمایند. تنظیم اسناد حقوقی جهت ارائه به دادگاه باید با دقت کافی انجام شود و برای این مورد بهتر است که به قوانین و مقررات استناد شود. اسناد حقوقی شامل دادخواست و شکوائیه برای آغاز روند دادرسی است. علاوه بر این در طی مراجعه به دادگاه لازم است که لایحه تنظیم کنید که باید به صورت تخصصی تنظیم شود. برای تنظیم این دسته از اسناد بهتر است که از وکیل متخصص مشاوره دریافت کنید.

قراردادهایی که با اشخاص و شرکت‌های بزرگ منعقد می‌کنید، نوعی سند حقوقی محسوب می‌شود که استناد به این دسته از قراردادها در اولویت قرار دارند. تنظیم این دسته از قراردادها همانطور که قبلا بیان شد؛ باید حتما با نظارت مشاور یا وکیل انجام شود.

منظور از مشاوره قضایی به صورت تلفنی چیست؟

برخی از افراد با واژه مشاوره قضایی هم در طول روند مشاوره برخورد کرده‌اند. مشاوره قضایی همان مشاوره حقوقی است و به موکلین نحوه و روند دنبال کردن پرونده حقوقی را نشان می‌دهند. معمولا در تمامی جلسات مشاوره حقوقی یا قضایی، نیاز است که موکل ابتدا اطلاعات دقیقی از نوع پرونده‌ای که در آن درگیر شده است؛ به وکیل بدهد. در روند رسیدگی قضایی به پرونده کشف قوانین مورد نیاز برای موکل مهمترین چیزی است که باید او به آن توجه داشته باشد. بنابراین با درخواست مشاوره حقوقی و قضایی می‌تواند این قوانین را کشف نماید.

مشاوره وکیل تلفنی رایگان در زمینه مهریه

دریافت مهریه گاهی اوقات بسیار دشوار است. از آنجایی که زن مالک مهریه است؛ می‌تواند در هر زمانی که بخواهد؛ مهریه را دریافت نماید. با این وجود گاهی اوقات شوهر از دادن مهریه به زن خودداری می‌کند یا این که مهریه را به صورت یکجا به زن پرداخت نمی‌کند. بارها پیش آمده است که مرد با وجود این که توانایی مالی داشته است؛ اما درخواست اعسار از پرداخت مهریه را داده است. در چنین مواقعی زن چاره‌ای ندارد جز این که از حکم دادگاه اطاعت نماید. با این حال راه حل ساده‌تر این است که با یک مشاوره ساده حقوقی هم درباره اثبات توانایی مالی مرد و هم در خصوص قوانین و مقررات مهریه آشنایی پیدا می‌کند.

بیشتر خانم‌هایی که بدون مشاوره حقوقی به دادگاه جهت دریافت مهریه مراجعه کردند؛ با شکست مواجه شدند یا این که پرونده آن‌ها بسیار طول کشیده است تا به نتیجه برسد. کم هزینه‌ترین و آسان‌ترین راه برای زنانی که قصد دارند مهریه خود را دریافت کنند؛ مشاوره حقوقی تلفنی رایگان در دفاتر وکلای معتبری مانند کرج وکیل است.

دریافت نفقه با کمک مشاوره وکیل تلفنی رایگان

یکی از حقوق قانونی زنان دریافت نفقه یا خرجی از شوهر است. گاهی اوقات در زندگی مشترک پیش می‌آید که مرد به دلایلی نفقه همسرش را پرداخت نمی‌کند یا این که زن را از خانه بیرون می‌کند. بسیاری از خانم‌ها با این اقدام آقایان سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند که چگونه باید از طریق قانون به همسرشان تذکر دهند. بهترین راه این است که زن با کمک مشاوره حقوقی اقدامات قانونی را انجام دهد. با کمک مشاوره تلفنی رایگان؛ زن می‌تواند در خصوص تنظیم شکوائیه یا تنظیم دادخواست درخواست نفقه آگاهی کسب کند و با آمادگی بیشتری در مراجع قانونی سطح کرج حضور پیدا کند.

مشاوره وکیل تلفنی رایگان پیش از اقامه دعوا در دادگاه

با توجه به پیچیده بودن امور حقوقی و تغییر قانون و مقررات و همچنین وجود بخشنامه‌های متفاوت، برخی از افراد قبل از این که دعوای حقوقی خود را به دادگاه ببرند؛ با وکیل مشورت می‌کنند. این افراد به دو دلیل مشاوره از وکیل را قبل از مراجعه به دادگاه ترجیح می‌دهند. دلیل اول این است که این دسته از اشخاص قصد دارند از حقوق قانونی خودشان آگاهی پیدا کنند. این افراد مدارک مورد نیاز را در دست دارند و به همین دلیل نیاز دارند که بدانند تا چه حد با کمک این مدارک؛ امکان رسیدن به حقوقشان وجود دارد.

دومین دلیلی که برخی از افراد پیش از مراجعه به دادگاه، به مشاوره تلفنی با وکیل مراجعه می‌کنند؛ این است که اشخاص با نحوه دادرسی و همچنین هزینه‌هایی که در این راه مصرف می‌کند؛ می‌خواهند آشنایی بیشتری پیدا کنند.

تنظیم قرارداد اجاره با وکیل تلفنی

اگر دقت کرده باشید؛ هنگامی که ملکی از شخص دیگری اجاره می‌کنید؛ معمولا اجاره نامه به صورت از پیش تهیه شده در بنگاه‌های املاک وجود دارد که شما باید فقط آن را امضا کنید. در این دسته از قراردادهای اجاره؛ بندهایی نوشته شده است که بعدا ممکن است بین مستاجر و موجر اختلاف به وجود آورد. به خصوص که اگر شما یک ملک تجاری را اجاره کرده باشید؛ ریسک امضای این دسته از قراردادها بسیار بیشتر می‌شود.

در بسیاری از موارد توصیه می‌شود که خودتان یک پیش نویس قرارداد اجاره تنظیم کنید و در پایان با کمک طرف دیگر بندهای مورد توافق خودتان را به آن اضافه کنید. فقط باید دقت کنید که اصلاحات حقوقی به کار رفته در قرارداد را حتما برای خودتان شفاف و روشن کنید. اگر با این واژه‌ها غریبه هستید؛ بهتر است که حتما با یک تماس ساده از وکیل سوال بپرسید. خوبی مشاوره با وکیل تلفنی این است که در هر شرایطی حتی در جلسه تنظیم قرارداد هم با یک تماس ساده امکان دریافت مشاوره حقوقی وجود دارد.

اخذ گواهی انحصار وراثت با مشاوره وکیل تلفنی رایگان

برای این بتوانید به صورت قانونی به اموال متوفی دسترسی داشته باشید؛ نیاز است که از شورای حل اختلاف یک گواهی به نام گواهی انحصار وراثت دریافت کنید. با داشتن این گواهی شما می‌توانید به بانک‌ها و سایر ارگان‌ها مراجعه کنید و در اموال متوفی دخل و تصرف کنید. در این گواهی اطلاعات مهمی همچون تعداد ورثه و مقدار سهم الارث هر کدام از آن‌ها نوشته شده است. دریافت این گواهی برای تقسیم ارث ضروری است.

در تمامی مراحل تقسیم ارث و دریافت این گواهی نیاز است که حتما با وکیل متخصص مشورت داشته باشید. به این خاطر که با مراجعه مستقیم به شورای حل اختلاف امکان اخذ این گواهی میسر نیست و باید حتما از قبل مدارکی را تهیه کنید. وکیل ارث در کرج  به صورت تلفنی در خصوص نحوه اخذ گواهی و مراحل قانونی کمک فراوانی به شما می‌کند.

نکات قابل توجه در مشاوره وکیل تلفنی رایگان

نکات قابل توجه در مشاوره وکیل تلفنی رایگان

از مهمترین نکاتی که باید در هنگام تماس با یک وکیل به آن توجه داشته باشید این است که سوابق وکیل را بررسی کنید. گاهی اوقات تبلیغات زیادی در خصوص یک وکیل می‌شود اما بهتر است که در کنار تبلیغات حتما سوابق و تجربیات وکیل را بررسی کنید.

نکته مهم دیگر این است که بسیاری از وکلا فارغ از جنسیت و سن؛ توانایی و تبحر بالایی در خصوص پرونده شما دارند. بنابراین وجود وکیل سن یا وکیلی که حتما مرد باشد نشان از تبحر یک وکیل نیست. در بسیاری از اوقات وکلای جوان پرونده‌های سخت حقوقی را با موفقیت به نتیجه رسانده‌اند. بنابراین مشاور و وکیل متخصص بودن به معنای سن بالا بودن یا مرد بودن نیست.

دریافت مشاوره تلفنی از وکلای متخصصی که پروانه وکالت دارند؛ برای شما باید اولویت داشته باشد. توجه داشته باشید که فردی که هنوز دانشجوی حقوق است یا پروانه وکالت ندارد؛ نمی‌تواند به صورت تخصص به مسائل شما بپردازد به این خاطر که این افراد اصولا تجربه کافی در روند مسائل حقوقی نداشته‌اند.

اگر پرسش شما کاملا تخصصی است، باید از مشاوره تلفنی تخصصی استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دارید یک قرارداد مهم تجاری تنظیم کنید، از وکیل متخصص قرارداد مشاوره دریافت کنید. تنها این وکیل است که در تنظیم قرارداد می‌تواند به شما مشاوره بدهد و سایر وکلا در حوزه‌های دیگری متخصص هستند. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط بهتر است که با به صورت تلفنی با وکیل متخصص با شماره تماس ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱ تماس بگیرید و با وکیل متخصص در ارتباط باشید تا زمانی که پرونده حقوقی شما به نتیجه برسد.

کاهش ریسک‌های حقوقی با مشاوره وکیل تلفنی رایگان

شاید برای شما این سوال مطرح شود که منظور از ریسک حقوقی چیست و چگونه با استفاده از مشاوره تلفنی با یک وکیل متخصص این ریسک‌ها کاهش پیدا می‌کند؟ فرض کنید که شما دلایل و مدارک کافی برای اثبات حق خود را دارید اما از نحوه نوشتن لایحه و استفاده از این مدارک اطلاع چندانی ندارید. در این جا مشاوره حقوقی برای شما تا حدود زیادی کمک کننده است.

همچنین حالت دیگری را فرض کنید که مدارک و دلایل شما ناکافی باشد. با این مدارک و دلایل ناکافی ممکن است که حکم دادگاه به ضرر شما باشد. در این صورت مشاوره حقوقی با وکیل به شما توصیه می‌کند که با طرف مقابل سازش کنید. قطعا سازش کردن در چنین مواردی ضرر و زیان را کاهش می‌دهد.

با توجه به مثال‌هایی که بیان شد؛ وکیل در همه حالات خیر و مصلحت شما را می‌خواهد و بهترین راه این است که حتما قبل از انجام هر کاری مشورت کوتاهی با او داشته باشید.

مشاوره وکیل تلفنی رایگان حضانت فرزند

دریافت مشاوره می‌تواند در طیف گسترده‌ای باشد. حتی در زمینه حضانت فرزند هم شما می‌توانید مشاوره رایگان حقوقی دریافت کنید. مباحث مربوط به حضانت فرزند قوانین و مقررات پیچیده‌ای دارد و در بیشتر مواقع حضانت با پدر است. در صورتی که مادری قصد داشته باشد سرپرستی فرزندانش را برعهده بگیرد باید حتما شرایط قانونی خاصی را داشته باشد. در بسیاری از موارد پرونده‌های حضانتی که در دادگاه توسط مادر مطرح می‌شود؛ توسط قاضی رد می‌شود و علت اصلی آن این است که مادران با قوانین و مقررات وشرایط آشنایی کافی نداشتند. بنابراین توصیه جدی می‌شود که حتما به مشاوره حقوقی  قبل از مراجعه به دادگاه؛ مراجعه کنید. به خصوص که در پرونده‌های حضانت که پای فرزندان در میان است، موضوع جنبه احساسی‌تری به خود می‌گیرد و نیاز است که حتما وکیل در کنار شما باشد و به شما مشاوره حقوقی دهد.

امکان مشاوره حقوقی در زمینه طلاق

طلاق انواع و اقسام متفاوتی دارد و طلاق‌هایی که به صورت توافقی است انجام می‌شود کاملا با طلاق از طرف مرد یا زن متفاوت است. در واقع برای هر کدام از این نوع طلاق‌ها قوانین و مقررات خاصی وجود دارد و هر کدام پیچیدگی خاصی دارد.

پیچیده‌ترین نوع طلاق، طلاق از جانب زن است که شرایط بسیار سختی برای آن در نظر گرفته شده است و قوانینی که درباره آن وجود دارد باید حتما توسط یک وکیل برای شما توضیح داده شود. زوج‌هایی که قصد دارند از یکدیگر جدا شوند؛ بهتر است که ابتدا برای حل مشکلات با مشاوره خانواده در تماس باشند و اگر تصمیم جدی برای جدایی گرفته باشند، ضروری است که مشاوره حقوقی دریافت کنند. اگر امکان مراجعه حضوری به وکیل برای آن‌ها وجود ندارد بهتر است که با وکیل به صورت تلفنی و با شماره ۰۹۳۷۶۸۴۸۷۲۱ تماس بگیرند تا مراحل و قوانین مربوط به آن‌ها توضیح داده شود.

مشاوره وکیل تلفنی رایگان با کرج وکیل

با توجه به این که مشاوره حقوقی برای تمامی افراد قبل و بعد از اقامه دعوا و دادرسی اهمیت دارد؛ توصیه ما این است که حتما این نوع از مشاوره جدی گرفته شود و هرگز به تنهایی و با اطلاعات فردی خودتان اقدام به طرح دعوای حقوقی نکنید. مشاوره تلفنی از اهمیت بسیار زیادی در روند دادرسی برخوردار است و توجه نکردن به آن باعث ضرر و زیان به خودتان می‌شود.

توصیه ما این است که با گروه وکلای کرج وکیل برای دریافت مشاوره حقوقی در تماس باشید. وکلای کرج وکیل در پنل‌های متفاوت حقوقی و کیفری فعالیت دارند و به صورت کاملا تخصصی در زمینه‌های متفاوت مشاوره حقوقی ارائه می‌کنند.

جمع بندی

مشاوره رایگان حقوقی به صورت تلفنی مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان و موکلین دارد. هر کدام از موکلین و متقاضیان می‌توانند در زمینه‌های متفاوت حقوقی و کیفری مشاوره دریافت نمایند و با قوانین و مقررات مربوطه آشنا شوند. برای دریافت مشاوره و انتخاب وکیل مناسب باید به ویژگی‌های حرفه‌ای بودن وکیل دقت داشته باشید و وکلایی را انتخاب کنید که پروانه وکالت داشته باشند.

مشاوره تلفنی بهتر است یا آنلاین؟

این که وکیل به شما به صورت تلفنی یا آنلاین مشاوره بدهد؛ کاملا به شما بستگی دارد. بسیاری ازموکلین می‌خواهند با وکیل به صورت تلفنی صحبت کنند به این خاطر که یک سوال ساده از وکیل دارند. این در حالی است که برخی از دیگر از موکلین سوالات بسیار زیادی دارند و همچنین می‌خواهند که پرونده آن‌ها توسط وکیل بررسی شود. قطعا مشاوره آنلاین برای گروه دوم بهتر است به این خاطر که باید حتما مدارک و اسناد را برای وکیل ارسال کنید و در خصوص نکات مبهم پرونده توضیحات بیشتری از وکیل بخواهید.

آیا در زمینه تغییر اسم هم امکان دریافت مشاوره از وکیل وجود دارد؟

امور مربوط به تغییر نام در شناسنامه از مواردی است که باید توسط وکیل ثبت اسناد انجام شود. در صورتی که آشنایی کافی با این امور ندارید می‌توانید از وکیل ثبت اسناد بخواهید که قوانین و مقررات را برای شما توضیح دهید و سپس اقدام به تغییر نام کنید.

4.4/5 - (53 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09426001202 09376848721 09108460692