هزینه وکیل طلاق در سال ۱۴۰۳ با وکیل به چه صورت می باشد


  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 6 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 573

در بیشتر مواقع برای انجام طلاق نیاز است از یک وکیل طلاق برای اطلاع از قوانین و مقررات مربوطه مشاوره گرفت. گاهی اوقات ممکن است زن و شوهر ترجیح دهند که تمامی مراحل طلاق را به یک وکیل بسپارند. برای انجام مراحل طلاق توسط وکیل بهتر است که هزینه وکیل طلاق را بدانید تا تصمیم بهتری بگیرید. در این مقاله درباره هزینه وکیل طلاق بیشتر صحبت می‌کنیم.

منظور از وکیل طلاق کیست؟

یکی از مهمترین افرادی که در روند طلاق و پیش برد پرونده‌های مربوط به طلاق می‌تواند به طرفین دعوا کمک نماید؛ وکیل طلاق است. معمولا به این خاطر که طلاق قوانین سختگیرانه و پیچیده‌ای دارد، وکیلی که به طور تخصصی در زمینه طلاق فعالیت دارد، قوانین و مقررات را به زن و شوهر توضیح می‌دهد. این دسته از وکلا فقط به صورت تخصصی در زمینه طلاق و امور مربوط به خانواده فعالیت می‌کنند و آزمون وکالت را با موفقیت گذارنده‌اند.

وکیل طلاق بودن به این معنا نیست که او سایر موارد حقوقی را نمی‌تواند انجام بدهد، بلکه به این معناست که وکیل خودش خواسته است که یکی از زمینه‌های حقوقی را انتخاب و به صورت تخصصی در آن فعالیت داشته باشد. یکی از نگرانی‌هایی که برای برخی از افراد وجود دارد، هزینه وکیل طلاق است که در ادامه درباره این نکته مهم نکاتی بیان می‌شود.

هزینه وکیل طلاق در کرج چقدر است؟

برای این که با خیال راحت بتوانید برای انجام پرونده طلاق از یک وکیل مشورت بگیرید؛ نیاز است که با هزینه‌های وکیل آشنایی داشته باشید. به عبارتی دیگر هزینه وکیل برای طلاق با توجه به نوع طلاق متفاوت است. اگر طلاق از جانب زن باشد به دلیل سختی و پیچیدگی پرونده هزینه طلاق هم بالاتر می‌رود. اما گاهی برخی از پرونده‌های طلاق پیچیدگی زیادی ندارد و نیازی نیست که هزینه زیادی برای وکیل پرداخت شود.

هزینه وکیل طلاق در کرج چقدر است؟

ممکن است هزینه‌ وکیل مناسب طلاق از ۸ میلیون تومان شروع شود و تا بیشتر ادامه داشته باشد. اما به هر حال نیاز است که در وکالتنامه این هزینه با توجه به توافق موکل و وکیل نوشته شود. این توافق می‌تواند کمتر از این مقداری که ذکر شد نیز باشد. نکته‌ای که باید توسط موکلین به آن توجه شود؛ بحث مربوط به مهارت وکیل هم است. به عبارتی دیگر اگر وکیل با مهارت باشد ممکن است که مبلغ بیشتری برای انجام پرونده‌های حقوقی طلاق پیشنهاد دهد. به طور کلی هزینه‌های طلاق به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه بیشتر بیان می‌شود.

عوامل موثر در تعیین هزینه وکیل طلاق

اگرچه که برخی از دلایل و عوامل برای هزینه وکیل بیان شد اما این هزینه‌ها شامل موارد زیر است که به صورت کامل بیان شده است:

نوع پرونده طلاق

بنابر آنچه که بیان شد؛ میزان حق‌الوکاله یک وکیل با انواع طلاق رابطه مستقیمی دارد. مسلما طلاقی که درخواست دهنده آن زن است، دارای سختی زیادی است. به ترتیب طلاق غیابی، طلاق از جانب مرد و دیگر انواع طلاق از عواملی هستند که باید به آن در تعیین هزینه وکیل توجه داشت.

مهارت و تجربه کافی

وکیلی که تجربه بیشتری دارد و البته مهارت زیادتری دارد، قطعا پرونده طلاق را با سرعت بیشتری پیش می‌برد و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود. به همین دلیل مهارت و تجربه از عوامل موثر در تعیین حق‌الوکاله است. بهتر است برای نتیجه بهتر از وکلای با سابقه در کرج مشورت دریافت کنید. استفاده از وکیل با سابقه به نفع موکل است.

مرحله رسیدگی به پرونده

اگر پرونده طلاق در مرحله بدوی است قطعا هزینه کمتری نسبت به پرونده‌هایی که در مرحله تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی مطرح می‌شود؛ دارد. به عبارت دیگر رسیدگی به پرونده‌های طلاق در مرحله تجدید نظر خواهی به این دلایل که باید در حکم قبلی تجدید نظر شود سخت تر است و به همین دلیل هزینه وکیل طلاق در این مرحله بیشتر است.

تمامی هزینه‌های مربوط به طلاق

در کنار هزینه‌های مربوط به وکیل، هزینه‌های دیگری هم وجود دارد که باید به آن توجه شود. برای مثال ثبت دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هزینه جداگانه‌ای دارد. برای انجام جلسات مشاوره باید هزینه‌ای پرداخت شود. در کنار این هزینه‌ها نیاز است که مبلغی برای دادرسی انجام شود. تمامی این مبالغ برای طی مراحل طلاق باید پرداخت شود. در مرحله آخر باید برای ثبت طلاق هزینه‌ای بابت ثبت پرداخت شود. این هزینه در دفاتر ثبت طلاق اخذ می‌شود.

علت متفاوت بودن هزینه انواع طلاق

انجام طلاق وهزینه آن با توجه به نوع جدایی متفاوت است. برای مثال طلاقی که به صورت توافقی انجام می‌شود قطعا با طلاقی که زن خواهان آن است متفاوت است. به این خاطر که نوع این دو طلاق متفاوت هستند. در طلاقی که زن خواهان آن است؛ نیاز است که شرایط و مدارکی توسط وکیل زن و یا خود زن جمع آوری گردد که درستی و صحت ادعای زن را ثابت کند. به این دلیل این نوع از طلاق سخت‌تر است. به این نوع از طلاق به عبارتی عسروحرجی گفته می‌شود.

طلاقی که به صورت عسر و حرج باشد قطعا سختترین طلاق است و طبیعتا وکیلی که وکالت زن را قبول می‌کند باید ابتدا شواهد و مدارک مورد نیاز را برای اثبات عسر و حرج زن جمع آوری کند. بنابراین حق الوکاله وکیل مقدار بیشتری است.

هزینه وکیل طلاق در کرج وکیل

هزینه وکیل طلاق در کرج وکیل

توصیه می‌شود برای انجام امور طلاق ابتدا با مشاوران و وکلای طلاق در کرج وکیل مشورت کنید. هزینه وکیل برای طلاق در کرج وکیل متناسب با نوع پرونده و به صورت کاملا منصفانه محاسبه می‌شود و البته این هزینه با توافق هردو طرف در وکالتنامه نوشته می‌شود. بنابراین با توجه به تمام این موارد کرج وکیل بهترین گزینه برای موکلان است. همچنین توصیه می‌شود از مشاوره حقوقی رایگان کرج وکیل برای انجام امور و مراحل طلاق بهره ببرید. ‌

جمع بندی

تمامی هزینه‌های مربوط به حق‌الوکاله یک وکیل با توجه به فاکتورهای مهمی مانند نوع پرونده، مهارت و مراحل رسیدگی به پرونده محاسبه می‌شود. هزینه‌ها وکیل و تعیین حق‌الوکاله برای وکلا هر ساله با توجه به همین فاکتورها توسط سازمان مربوط مشخص می‌شود و وکلا هزینه طلاق را با توجه به همین معیارها و استانداردها مشخص می‌کند و به موکل اعلام می‌نماید.

سوالات متداول  

علت اصلی وجود مشاوره برای طلاق چیست؟

از مهمترین دلایل این امر این است که زن و مرد به خاطر عدم کنترل درست احساساتشان تصمیم نادرستی نگیرند.

چرا باید در انجام مراحل طلاق از وکیل استفاده کنیم؟

از مهمترین دلایلی که در این باره می‌توان نام برد این است که وکیل با قوانین و مقررات طلاق آشنایی دارد و با حضور یک وکیل پرونده طلاق شما سریع‌تر و بهتر به نتیجه می‌رسد.

امتیاز به این مطلب
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692