وکیل دستور تخلیه در کرج متخصص همراه با هزینه و شرایط آن


  • ۲ دی ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 1492

درگیری برخی از مالکان و مستاجران به دلایل گوناگونی بستگی دارد از جمله:نداشتن تعهد اخلاقی، گرانی مسکن و اجاره بها و غیره .در صورت حل نشدن نزاع طرفین ، صاحبخانه مبادرت به شکایت وگرفتن حکم تخلیه ملکش را مینماید دراین شرایط مالک میتواند برای پیشبرد سریعتراز وکیل دستور تخلیه کمک بگیرد.

وظایف وکیل دستور تخلیه چیست؟

مستاجری که مطابق قرارداد منعقد شده آن را نقص کرده و نسبت به تخلیه ملک اجاره ای اقدامی نمی کند و به عبارتی قانون شکنی کرده، وکیل دستور تخلیه با توجه به حرفه اش وآگاهی و تسلط به قوانین مدنی مربوط به مالک ومستاجر میتواند برابر قانون اقدامات لازم را بابت گرفتن حکم تخلیه انجام دهد تاموجر به حقوق خود برسد.

شرایط دستور تخلیه چیست و برای انجام آن چه مدارکی مورد نیاز است؟

مرجع رسیدگی به اختلافات مالک و مستاجر، شورای حل اختلاف همان منطقه میباشد در این خصوص وکیل دستور تخلیه با ارائه مدارکی همچون سند مالکیت ملک و قراردادی که بین موجر و مستاجر و شاهدان به امضا رسیده است از شورای حل اختلاف تقاضا رسیدگی می نماید.

در چه مواردی امکان دستور تخلیه ملک مسکونی وجود ندارد.

قراردادی که به صورت اصولی بین مالک و مستاجر تدوین گردیده وباحضور شاهدان به امضاء رسیده است نمیتواند مشکل خاصی برای مالک به وجود بیاورد، اما مواردی پیش میآیدکه امکان دریافت حکم تخلیه ملک مقدورنمیباشد مانند: نبود شهود و یا فقط وجود یک شاهدویا قراردادی که به روش صحیح و قانونی مکتوب نشده است، دراین شرایط وکیل نمیتوانددرخواست حکم تخلیه ملک را نموده و امکان پیگیری وجود ندارد.
اما مواردی مانند: مستاجری که ملکی را به اجاره گرفته است بی اذن صاحب ملک به فرد دیگری بدهد ویا به موقع اجاره بها را به مدت سه ماه پرداخت نکرده وازملک جهت امور غیرشرعی و غیرقانونی استفاده نموده دراین گونه موارد میتوان نسبت به دریافت حکم تخلیه ملک اقدام قانونی را انجام داد وقتی که حکم تخلیه ملک صادر شد مستاجر موظف به اجرای آن میباشد.
جهت اطلاعات بیشتر در خصوص مسائل حقوقی آپارتمان نشینی و همینطور مشاوره حقوقی رایگان در کرج میتوانید با کرج وکیل ارتباط برقرار فرمایید.

زمانی که امکان اخذ دستور تخلیه وجود ندارد چاره چیست؟

در این شرایط، قانون امکان دریافت حکم تخلیه را پیش بینی نموده است ولی بایدطبق نظرقاضی دادگاه تشخیص داده شود وازشورای حل اختلاف اقدام نمیگردد.وقتی زمان قرارداد موجرومستاجر هنوز به اتمام نرسیده باشد چنانچه صاحب ملک نسبت به تخلیه ملک اصرار دارد حکم قاضی لازم است واگرقرارداد رسمی بین طرفین منعقد نگردیده وشهود که باید حداقل دو نفرباشند امضا نکرده باشند و یا شروطی قید شده است که مالک خواهان تخلیه ملک خود را دارد این موضوع از طرف دادگاه ذیصلاح و توسط وکیل ملکی در کرج پیگیری میگردد،دراین مرحله ازسوی شورای حل اختلاف ووکیل دستورتخلیه اقدامی نمیگردد.

هزینه وکیل دستور تخلیه چقدر است؟

وکیل دستور تخلیه با توجه به نوع قرارداد موجر و مستاجر و سند ملک مبادرت به درخواست تخلیه ملک مسکونی یا تجاری ازطریق شورای حل اختلاف می کند که زمان زیادی نمیبرد و خیلی هزینه در بر نمی گیرد البته گاهی مشکلاتی پیش می آید که دستور تخلیه داده نمی شود و مالک برای حل این مورد مجبور است به دادگاه مراجعه نماید در این حالت هزینه حق الوکاله به صورت توافقی می باشد .

یکی از مهمترین وظایف وکیل دستور تخلیه این است که درحداقل زمان بهترین نتیجه را بدست آورد لذابه مالکین پیشنهادمیشود ازوکیلی که با تجربه ومتخصص در قانون و مواد مربوط به مالک و مستاجراست بهره گیرند تا به حق وحقوق خود برسند.

برای انتخاب وکیل دستورتخلیه به کجا مراجعه کنیم؟

قبل از انتخاب وکیل دستور تخلیه پیشنهاد می شود با کرج وکیل که دارای وکلای پایه یک دادگستری وآگاه به قوانین مربوطه می باشد تماس حاصل فرمایید و از مشاوران این حوزه بهره مند شوید لذا درخصوص گرفتن حکم تخلیه ملک خود ازیک وکیل ملکی آگاه در کرج به عنوان نماینده حقوقی بهره گیرید، کرج وکیل می تواند برای شما انتخاب خوب و مطمئنی باشد.

سوالات متداول

آیا مستاجر میتواند به حکم تخلیه اعتراض کند؟
همانطور که قبلا اشاره شد پس از دستور تخلیه نمی تواند اعتراضی کند و اگر مستاجر به موقع ملک را خالی نکند نمایندگان قانون با جدیت در این خصوص اقدام میکنند ولی مستاجر میتواند نسبت به حکم تخلیه معترض باشد و درخواست دادرسی فوری نماید و چنانچه مدعی باشد اسنادی که مالک داده جعلی است یا عنوان کند که اجاره نامه تمدید شده است می تواند از تخلیه ملک جلوگیری نماید.

صدور دستور تخلیه ملک مسکونی چه مدت طول می کشد؟
طبق توضیحاتی که قبلآبه آن اشاره شد شورای حل اختلاف مرجع رسیدگی به تخلیه ملک می باشدودر قانون هم ذکرگردیده
که شورا باید طبق درخواست وکیل دستورتخلیه رسیدگی کند و بررسی آن زمانی نخواهد برد ،چون اعضای شورا فقط با بررسی اصالت سند مالکیت و مطالعه قرارداد بین موجر و مستاجر به نتیجه نهایی می رسند.

اجرای دستور تخلیه به چه صورتی است؟
وقتی که شورای حل اختلاف در خصوص تخلیه ملک نظرش را ارائه می دهد وکیل دستور تخلیه درخواست را به اجرا میگذارد و مبلغی را تحت عنوان قرض الحسنه قرارداد مربوطه را به حساب دادگستری واریزمینمایدسپس برای مستاجر دستور تخلیه ملک داده میشود اگر در این مرحله مستاجرمبادرت به تخلیه ننماید نماینده قانونی اجرای حکم تخلیه به همراه مامور کلانتری جهت تخلیه ملک وارد عمل خواهندشد.

تخلیه ملک مسکونی از چند طریق امکان پذیر است؟
جهت قانونمند شدن روابط مالک و مستاجر قوانینی در سال ۱۳۷۶ مدون گردیده که طبق همین قوانین چنانچه مستاجربرابرسند قرارداد متعهد نباشداین حق به صاحب ملک داده میشود که نسبت به تخلیه ملک اقدام قانونی را انجام دهد و وکیل دستور تخلیه می تواند مطابق دستورحکم تخلیه به موکل خویش کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در خصوص وکیل دستور تخلیه بابت تسریع در روند پرونده با کرج تماس حاصل فرمایید.

امتیاز به این مطلب
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692