طلاق توافقی در کرج⚖️[۱۴۰۳] ✓ ۰ تا ۱۰۰ بدون مشاوره


  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بدون نظر
  • 16 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 4378

طلاق توافقی در کرج به صورت خلاصه با داشتن وکیل

  • بدون نیاز به حضور زوجین در دادگاه.
  • اختصاص ۲ وکیل در پرونده برای هر یک از زوجین.
  • هزینه طلاق توافقی برای هر نفر ۲ میلیون تومان می باشد.
  • ثبت قطعی طلاق بین ۴ تا ۳۰ روز بسته به مورد پرونده
  • با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با وکلای طلاق توافقی درمیان بگذارید. »»» ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱

شاید بتوان گفت که جدایی و طلاق آخرین راهی است که زن و مرد به زندگی مشترک خود پایان می‌دهند. همان طور که می‌دانید طلاق انواعی دارد و جدایی به صورت توافقی یکی از انواع طلاق است. طلاق توافقی در کرج امتیازاتی برای طرفین دارد و همین باعث می‌شود که زوجین این نوع از طلاق را بیشتر از سایر انواع طلاق‌ها انتخاب کنند. در ادامه بیشتر با این نوع طلاق آشنا خواهیم شد.

طلاق توافقی در کرج بهترین راه برای جدایی

روش و شرایطی متفاوتی هست که زوجین می‌توانند بر اساس این شرایط درخواست طلاق از دادگاه داشته باشند. در برخی مواقع طلاق به درخواست مرد صورت میگیرد و از آنجایی که در قانون ایران حق طلاق با مرد می‌باشد؛ نیاز خاصی به ارائه دلیل طلاق از سوی مرد وجود ندارد. در برخی مواقع نیز طلاق به درخواست زن صورت می‌گیرد مانند طلاق خلع، طلاق مبارات، طلاق به استناد عسر و حرج و…

در هر یک از روش‌های فوق یعنی طلاق چه به درخواست زن  یا چه به درخواست مرد باشد؛ مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت که کمترین آن طولانی شدن زمان طلاق یا ایجاد بار حقوقی و تکالیف مالی برای مرد است.

مراجعه مکرر به دادگاه و گاهی اوقات تهیه برخی از مدارک پزشکی، گاهی اوقات مراجعه بسیار زیاد به کلانتری محل برای تهیه مدارک و ارائه این مدارک به دادگاه به حصوص هنگامی که زن خواهان طلاق باشد، موجب می‌شود که در هنگام جدایی زوجین به طلاق توافقی فکر کنند.

مزایای طلاق توافقی در کرج نسبت به دیگر انواع طلاق

براساس آنچه که بیان شد؛ یکی از علل و دلایلی که باعث می‌شود زوجین این نوع طلاق را انتخاب کنند امتیازات آن است که در ادامه بیان می‌شود:

  • صرفه جویی در زمان و سرعت در صدور رای
  • زوجین می‌توانند درباره حقوق مالی و غیر مالی یکدیگر توافق داشته باشند بدون این که نیازی به دخالت قاضی دادگاه در این امر دخیل باشد.
  • حذف نام همسر از شناسنامه در صورت عدم وقوع نزدیکی

مراحل طلاق توافقی در کرج

طلاق توافقی نیز مانند سایر امور حقوقی  مراحل مختلفی به همراه دارد. بهتر است برای انجام این مراحل از یک وکیل متخصص طلاق توافقی و دعاوی خانواده مشورت بگیرید که بتوانید با سرعت بیشتر و زمان کمتر و هزینه کمتر مراحل پیچیده طلاق توافقی را به شکل صحیح پیش ببرید. به عبارتی دیگر انجام درست مراحل طلاق توافقی برای به سرانجام رسیدن پرونده طلاق اهمیت زیادی دارد.  این مراحل عبارتند از:

درخواست طلاق توافقی

زوجین  باید به دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در روز خاصی مراجعه کنندد و سعی کنند دادخواست خود را بنویسند و به کارشناسان باجه تحویل دهند. به این منظور زوجین باید اقدام به طرح دادخواست طلاق به صورت توافقی در دادگاه خانواده محل سکونت خود نمایند. در شهرستان‌هایی که فاقد دادگاه خانواده هستند این دادخواست در دادگاه عمومی به عنوان دادگاه صالح انجام می‌پذیرد.

ارجاع به مراکز مشاوره خانه بهزیستی

در سال‌های اخیر به این دلیل طلاق به طرز عجیبی افزایش پیدا کرد، قوه قضاییه برای کاهش این امر سعی کرد ، ابتدا زوج‌ها را به مرکز مشاوره ارجاع دهد. به این صورت که زوج‌ها باید برای ۵ جلسه مشاوره خانواده به این مراکز مراجعه کنند و مشاوره بگیرند اما ممکن است جریان مشاوره بیش از چند ماه زمان ببرد. وکلای متخصص کرج وکیل با ارائه راهکارهای مناسب می‌توانند این جریان را به حداقل برسانند و کمتر از چند روز جریان مشاوره را خاتمه دهند.

تنظیم توافقنامه طلاق

توافقنامه جزو اسناد مهمی است که باید در زمان رسیدگی به قاضی مربوطه در دادگاه خانواده ارائه شود. توافق نامه طلاق، سندی می باشد که در آن نسبت به تمام حقوق مالی و غیر مالی مانند حضانت فرزند، نفقه، اجرت‌المثل ایام زوجیت و مهریه و … تصمیم مطمئنی گرفته شده و زوجین باید براساس توافقی که با یکدیگر انجام داده اند عمل کنند. تنظیم و نوشتن توافقنامه برای هر دو طرف اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌شود حتماً از یک وکیل پایه یک که متخصص در امور خانواده است؛ کمک بگیرید. همچنین می‌توانید سوالات و مسائل خود را از وکلای گروه کرج وکیل به صورت رایگان بپرسید.

ارجاع به پزشکی قانونی

از دیگر مدارکی که باید به دادگاه ارائه شود، گواهی عدم بارداری زوجه است. به این صورت که دادگاه نامه‌ای برای انجام آزمایش و صدور گواهی عدم بارداری صادر می‌کند که براساس این نامه باید  زوجه آزمایش عدم بارداری بدهد.

یکی از موارد ارجاع زوجه به پزشکی قانونی زمانی است که زوجین مدعی عدم دخول هستند و زوجه باکره است. در این گونه موارد علاوه بر گواهی عدم بارداری، گواهی بکارت برای زوجه صادر می‌شود. اگر زوجین دارای گواهی بکارت باشند، می‌توانند از دادگاه درخواست حذف نام همسر از شناسنامه و صدور شناسنامه جدید کنند.

ارجاع پرونده به دادگاه

اگر زوجین بعد از مراحل مشاوره باز هم اصرار به طلاق داشته باشند، مرکز مشاوره گواهی عدم امکان سازش برایشان صادر می‌کند و پرونده را به دادگاه ارجاع می‌دهد، سپس دادگاه پس از بررسی مدارک، اقدام به تعیین جلسه رسیدگی جهت صدور رای طلاق می‌نماید. وکلای طلاق در گروه وکلای کرج وکیل می‌توانند تمامی مراحلی را که ذکر شد،  بدون نیاز به حضور شما عزیزان به انجام برسانند.

صدور رای توسط دادگاه

پس از این که دلایل و مدارک کافی بودن قاضی موظف است که بر اساس توافق طرفین عمل کند. که چنانچه زوجین در دادگاه مرتکب اشتباهی ‌شوند که نشانگر عدم توافق آنها برای هر یک از حقوق قانونی آنها باشد؛ طلاق از حالت توافقی خارج شده و دادگاه رای طلاق را صادر نمی‌کند. بهتر است جهت جلوگیری از وقوع چنین مسائلی از وکیل پایه یک دادگستری متخصص امور طلاق استفاده نمایید به این خاطر که در این صورت نیازی به حضور زوجین در دادگاه نیست.

اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی

به هنگام صدور رای جدایی به صورت توافقی این نکته مهم را باید توجه کرد که جهت تسریع امور و صدور و اجرای هر چه سریع‌تر رای طلاق به صورت توافقی، حق تجدیدنظرخواهی  یا فرجام خواهی از زوجین سلب می‌شود و این مورد هم رای دادگاه نوشته خواهد شد. اگر این حقوق ساقط نشود، جهت اجرای رای طلاق و ثبت رسمی طلاق باید تا انقضای مهلت‌های قانونی جهت تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی صبر کرد به این خاطر که باعث به تاخیر افتادن طلاق خواهد شد.

اسقاط حق رجوع به ما بذل هنگام طلاق توافقی در کرج

معمولاً طلاق توافقی به این صورت است که زن بخشی از مهریه یا تمام آن را به همراه دیگر حقوق مالی خود را  می‌بخشد و در ازای آن شوهر به طلاق رضایت می‌دهد. اما اگر بخشیدن مهریه  یا حقوق مالی دیگر به طور دقیق و قانونی انجام نشود، زن می‌تواند تا مدت معینی بعد از صدور حکم طلاق  از بخشش خود رجوع کرده و مهریه را از شوهر سابق خود طلب کند که به این موضوع رجوع به مابذل می‌گویند. بنابراین نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که چنانچه در صدور رای طلاق توافقی توسط دادگاه دقت نشود، ممکن است زن بعد از طلاق بتواند مهریه را دوباره از همسرش بخواهد.

برای آنکه امکان رجوع به مابذل از زوجه سلب شود، به طوری که دیگر نتوانند مهریه بخشیده شده خود را مطالبه کند، باید ضمن توافقنامه طلاق و به خصوص در رای دادگاه درج شود که حق رجوع به مابذل از زن سلب می‌شود و این حق از زن ساقط خواهد شد. برای آنکه بعد از طلاق متضرر نشوید توصیه می شود حتماً از وکیل خانواده در کرج کمک بگیرید.

مراجعه به دفاتر طلاق توافقی در کرج  و جاری شدن صیغه طلاق

پس از صدور گواهی عدم امکان سازش و صدور رای طلاق توسط دادگاه، زوجین باید در مهلت قانونی به دفاتر طلاق برای ثبت نوع جدایی مراجعه نمایند. در این دفاتر صیغه طلاق جاری می‌شود و ضمن ثبت رسمی طلاق در دفاتر قانونی، سندی به نام طلاق نامه نیز صادر خواهد شد. توصیه می‌شود قبل از این که مراحل طلاق توافقی بدون وکیل انجام دهید حتما با مراجعه به یک دفتر وکالت در کرج از مسائل قانونی این نوع از طلاق اطلاع پیدا کنید.

چه مدارکی برای طلاق توافقی کرج لازم است؟

هنگامی که زوجین قصد طلاق دارند باید تمامی مدارک مورد نیاز را هم تهیه کنند به این خاطر که اگر مدارک نباشد به درخواست هیچ از طرفین رسیدگی نخواهد شد.

  • اصل عقدنامه. اگر اصل عقد نامه را ندارید می‌توانید رونوشت آن را از دفتر ازدواجی که قبلا عقد خود را در آن به ثبت رسانیده‌اید؛ دریافت کنید.
  • کارت ملی هرکدام از زن و شوهر به صورت جدا به همراه کپی آن‌ها
  • شناسنامه هر کدام از زن و شوهر برای انجام امور طلاق نیاز است.

در کنار این مدارک باید مدارک دیگری هم توسط زوجین تهیه و به دادگاه تحویل داده شود، در غیر این صورت رای صادر نخواهد شد که این مدارک عبارتند از:

  • گواهی عدم بارداری
  • ارائه گواهی عدم امکان سازش که از مراکز مشاوره بهزیستی این گواهی را صادر می‌‌شود. به عبارتی دیگر زوجین باید قبل از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مراکز مشاوره مراجعه کنند و این گواهی را دریافت نمایند.
  • اگر طلاق در دوران عقد انجام می‌شود و نزدیکی هم اتفاق نیافتاده باشد باید گواهی بکارت به عنوان یکی از مدارک ضروری ارائه شود. بسیاری از دفاتر طلاق و سردفتران بدون وجود این گواهی طلاق را ثبت نمی‌کنند.
  • توافقنامه طلاق و جدایی به صورت توافقی که به امضای زن و شوهر رسیده باشد.

طلاق توافقی در کرج چقدر زمان می‌برد

طلاق توافقی در کرج چقدر زمان می‌برد؟

همانطور که میدانید طلاق توافقی نسبت به سایر روش‌ها به زمان کمتری نیاز دارد اما اگر با روند کار در دادگاه خانواده آشنایی نداشته باشید و از راهکارهای قانونی آن باخبر نباشید؛ امکان دارد بیش از سه ماه درگیر این فرایند شوید. به همین دلیل بسیاری از افراد با تجربه و حتی برخی از قضات در دادگاه داشتن وکیل خبره و با تجربه را توصیه می‌کنند. وکلای خانواده در گروه وکلای کرج وکیل با تخصص و تجربه خود می‌توانند امور طلاق را در کمتر از یک ماه برای شما به سرانجام برسانند. وکلای ما می‌توانند طلاق توافقی را بین چهار تا ۳۰روز به نتیجه برسانند.

هزینه وکیل یا حق الوکاله چقدر است؟

هزینه پرونده طلاق توافقی به نسبت پرونده‌های حقوقی دیگر بسیار اندک است. گروه وکلای کرج وکیل جهت رفاه حال موکلین پرونده‌های طلاق که به صورت توافقی است، با کمترین هزینه ممکن به انجام می رساند. در طلاق توافقی توصیه می‌شود که هر یک از طرفین یک وکیل داشته باشند تا بدون فوت وقت درخواست آن‌ها انجام شود.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی در کرج

طبق قانون؛  حضانت فرزندان تا هفت سالگی اصولاً بر عهده مادر است مگر آنکه عدم صلاحیت مادر برای نگهداری از فرزندان برای دادگاه احراز شود. بعد از ۷ سالگی تا زمان بلوغ، حضانت فرزند با پدر خواهد بود. در نتیجه دختران از ۹ سالگی و پسران از ۱۵ سالگی می‌توانند انتخاب کنند که می‌خواهند با مادر زندگی کنند یا با پدر.

حضانت فرزندان طبق توافق زوجین انجام می‌شود و دادگاه به این توافق احترام می گذارد. اما ملاک تشخیص این موضوع صلاح فرزندان است. اگر این توافق به صلاح فرزندان نباشد دادگاه آن را معتبر نمی‌شمارد. به عبارتی دیگر این که در طلاق توافقی چه چیزهایی به زن تعلق می‌گیرد و آیا حضانت فرزند هم جزو موارد تعلقات زن است یا خیر به توافق زن و مرد بستگی دارد.

درخواست طلاق توافقی در کرج

برای درخواست طلاق لازم است دادخواست حقوقی در دادگاه صالح با رعایت شرایط قانونی طرح شود. برای این کار لازم است حداقل یکی از زوجین یا وکیل قانونی آنها که حتماً باید وکیل پایه یک دادگستری باشد، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواست لازم را به این دفاتر تحویل دهد.

همچنین مدارک مورد نیاز باید ضمیمه این دادخواست باشد، علاوه بر مدارک  و ضمائم لازم دادخواست؛ متن دادخواست نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، که توصیه می‌شود توسط وکیل خبره دادگستری نوشته شود. توجه کنید هر دادخواستی بنا به شرایط آن پرونده نوشته می‌شود بنابراین توجه داشته باشید که از نمونه دادخواست‌های حاضری که در اینترنت موجود است استفاده نکنید.

توافقنامه طلاق توافقی در کرج

مهمترین مدرکی که جهت صدور رای طلاق توافقی باید حتماً به دادگاه خانواده ارائه شود توافق نامه طلاق توافقی است. در واقع این توافقنامه همان چیزی است که طلاق را به حالت توافقی تبدیل کرده است. تنظیم صحیح این توافقنامه بسیار حائز اهمیت است به طوری که می‌تواند از بسیاری از خسارات و مشکلات در روند طلاق جلوگیری کند.

لزوم ثبت نام در سامانه ثنا

تقریبا برای تمامی خدمات حقوقی نیاز است که متقاضی در سامانه‌ای به نام سامانه ثنا ثبت نام کند. لزوم ثبت نام در این سامانه به این خاطر است که برخی از اطلاع رسانی‌های مربوط به روند پرونده برای متقاضی ارسال شود. هنگامی که زن و شوهر قصد داشته باشند به روش توافقی از یکدیگر جدا شوند باید ابتدا در سامانه ثنا حساب کاربری تشکیل دهند به همین منظور باید با استفاده از شماره تلفنی که متعلق به خود آن‌هاست ثبت نام انجام شود. بعد از این که ثبت نام در این سامانه انجام شد؛ زمانی که باید آن‌ها جهت دادرسی و پیگیری روند پرونده به دادگاه مراجعه کنند، برایشان ارسال خواهند شد.

امکان پاک کردن نام همسر در طلاق توافقی در کرج

هنگامی که طلاق جاری می‌شود برای دختر امکان پاک کردن نام همسر قبلی او وجود دارد اما با رعایت شرایطی که این شرایط شامل موارد زیر است:

  • طلاق به روش توافقی اگر در دوران عقد اتفاق افتاده باشد می‌توان تقاضای پاک کردن نام همسر را از شناسنامه داشت. در این صورت باید دادگاه بیان کند که رابطه زناشویی رخ نداده است.
  • اگر دختر هنوز باکره باشد می‌تواند با ارائه گواهی بکارت از ثبت احوال درخواست حذف نام همسر سابقش را داشته باشد.
  • هر کدام از مرد و زن در صورتی می‌توانند نام همسرش قبلی خود را از شناسنامه پاک کنند که دوباره ازدواج کرده باشند. به این معنا که ازدواج مجدد کرده باشند و بعد از ازدواج مجدد با در دست مدارک مورد نیاز می‌توانند اقدام به حذف نام همسر سابق از شناسنامه کنند.

توافقی بودن طلاق و نوع آن بر اساس قانون و شرع 

قبل از این که درباره نوع طلاق توافقی بدانیم بهتر است که آشنایی اجمالی با انواع جدایی و طلاق در قانون آشنایی داشته باشیم. بر اساس قانون، طلاق می‌تواند بر اساس نوع تفاضای کننده آن که مرد باشد یا زن، متفاوت است. همچنین در تقسیم بندی دیگر جدایی و طلاق به انواع متفاوت زیر تقسیم می‌شود:

طلاق رجعی: این نوع از طلاق به این معناست که مرد در مدت زمانی که زن در عده قرار دارد می‌تواند به او همسرش مراجعه کند و نیازی به ازدواج یا خواندن خطبه عقد نیست. مرد بدون این که نیازی به اجازه زن داشته باشد می‌تواند دوباره زندگی مشترک با او را از سر بگیرد و البته باید بیان کنیم که زن نمی‌تواند مانع مرد از انجام این کار شود. بنابراین منظور از رجعی بودن طلاق به معنای بازگشت مرد به همسرش در دوران عده است.

بائن: نوع دیگری از جدایی با عنوان طلاق بائن شناخته می‌شود. در این نوع از طلاق مرد نمی‌تواند در دوران عده به همسر سابقش مراجعه کند و با جاری شدن خطبه عقد زن و مرد برای یکدیگر حرام می‌شوند. به همین دلیل اگر مرد قصد داشته باشد دوباره با همسرش باشد؛ نیاز دارد که قبل از انجام هر کاری خطبه عقد را دوباره بخواند.

طلاق توافقی در کرج چه نوع طلاقی است؟

طلاق بائن خودش به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود برای مثال اگر قبل از نزدیکی طلاق انجام شود این نوع طلاق را بائن می‌گویند. همچنین اگر فردی در دوران یائسگی از همسرش جدا شود یا سومین طلاق بعد از سه بار ازدواج متوالی انجام شود، طلاق از نوع بائن است.

در صورتی که زن در ازای طلاق به همسرش مبلغی را داده باشد یا این که مقداری از مهریه یا همه مهریه را بخشیده باشد، طلاق از نوع بائن خلع و مباراتی است. در طلاق به روش توافقی هم گاهی اوقات برخی از افراد معتقدند از آنجایی که زن باید بخشی از مهریه را ببخشد تا زن و شوهر برای طلاق به توافق برسند؛ پس این نوع از طلاق از نوع بائن خلع است.

طلاق توافقی در کرج با گروه وکلای کرج وکیل

طلاق توافقی در کرج با گروه وکلای کرج وکیل

با توجه به مواردی که بیان شد؛ انجام امور جدایی و طلاق به صورت توافقی شاید برای زن و شوهر کمی سخت باشد به خصوص که این افراد از روند و نحوه انجام مراحل آشنایی ندارند. قوانین و مقررات این نوع از طلاق به اندازه کافی پیچیده است به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما از وکیل متخصص و خبر مشورت دریافت کنید.

گروه وکلای کرج وکیل با سالها تجربه در زمینه امور حقوقی و کیفری می‌تواند به شما در زمینه طلاق به صورت توافقی مشاوره مناسب حقوقی بدهد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از اقدام به تنظیم توافقنامه حتما از وکیل خانواده مشاره رایگان حقوقی در کرج دریافت کنید.

جمع بندی

هنگامی که صحبت از طلاق می‌شود زوجین سعی می‌کنند به صورت کاملا توافقی مراحل طلاق را انجام دهند. این نوع از طلاق در کمترین زمان انجام می‌شود و نیازی به تهیه مدارک سختی نیست و زن و شوهر صرفا باید برخی از آزمایشات را انجام دهند. مهمترین شرط این نوع طلاق وجود توافق در خصوص برخی از حقوق مالی بین زن و شوهر است و در صورتی که این توافق حاصل نشود، طلاق امکان پذیر نیست.

سوالات متداول

حق الوکاله طلاق توافقی در گروه وکلای کرج وکیل به چه صورت است؟

طلاق توافقی در کرج وکیل با هزینه تقریباً ۶ الی ۱۲ میلیون تومان با وکیل متخصص انجام می شود.

طلاق توافقی توسط وکلای کرج وکیل چقدر زمان میبرد؟

وکلای کرج وکیل ،طلاق توافقی را بین ۴ تا ۳۰ روز به نتیجه قطعی می رسانند، که این امر بستگی به سختی و پیچیدگی پرونده دارد.

آیا کرج وکیل از وکیل پایه یک دادگستری استفاده می کند؟

کرج وکیل در تمامی پرونده های خود از وکلای خبره و قضات بازنشسته استفاده می‌کند. اما بهتر است بدانیم که طلاق باید توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام شود و کارآموزان وکالت حق ورود به این پرونده ها را ندارند.

آیا با داشتن وکالت در طلاق از شوهر یا همان حق طلا باز هم نیاز به وکیل داریم؟

بله ،برای اینگونه موارد حداقل باید یک نفر وکیل از سمت شوهر اقدام به طلاق نماید .وگرنه طلاق از حالت توافقی خارج می شود ،توصیه می‌شود در این نوع پرونده ها حتماً از دو وکیل استفاده شود.

3.8/5 - (74 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان مشاوره تلفنی رایگان - 09426001201 مشاوره تلفنی رایگان - 09376848721