وکیل خانواده در کرج با زبده ترین و با سابقه ترین وکلا با مشاوره رایگان


  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳
  • يك نظر
  • 15 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 1655

مسائل و مباحث خانوادگی گاهی اوقات جنجال زیادی ایجاد می‌کند به طوری که باید یک قاضی به اختلافات به وجود آمده رسیدگی کند. اما پیشبرد این مباحث به تنهایی کار ساده‌ای نیست و می‌طلبد که حتما یک وکیل خانواده در کرج در کنار شما باشد تا بتوانید از این چالش‌ها گذر کنید. این وکیل به لحاظ علمی وعملی وآشنایی کامل به قوانین موجود میتواند ازعهده پرونده موکل خود به شکل مطلوبی برآید. از آنجایی که پرونده‌های خانواده متاسفانه در حال افزایش هستند؛ بهترین راهکار این است که با مشورت با این وکیل از چالش‌ها و جنجال‌های بیشتر جلوگیری کنید. به همین دلیل این مقاله را به معرفی یک وکیل متخصص در امور خانواده اختصاص دادیم.

منظور از وکیل خانواده در کرج کیست؟

منظور آن دسته از افرادی هستند که با مسائل فقهی و شرعی و قانونی دعاوی خانواده آشنایی دارند و به دلیل این که توانایی بالایی در مدیریت مسائل خانوادگی دارند؛ در شرایط مختلف می‌توانند به درستی عمل کنند. متاسفانه در اختلافات خانوادگی در برخی موارد که منجر به درگیری های شدید هم می‌شود وبطور قطع آثار نامطلوبی برای افراد دربرخواهد داشت و دربرخی موارد غیر قابل جبران می‌باشد. بنابراین این وکیل ضمن آرامش دادن به موکلش مسیر و روند پرونده را به خوبی هدایت می‌کند.

این وکیل با مشاوره دادن مسیر درست را به موکل خود نشان می‌دهد واز چالشها و تنش‌های بیجا جلوگیری می‌نماید و کار را به روش اصولی به پیش می‌ببرد. البته وکیل متخصص و متعهد در وهله اول سعی می‌کند اختلاف طرفین را به شکل مسالمت آمیزی حل و فصل نماید . در صورت عدم نتیجه مناسب اقدام بعدی را انجام خواهد داد .

گروه وکلای کرج وکیل دارای بهترین وکلای متخصص در امورخانواده است که می‌تواند جوابگوی درخواست‌های شما باشد.

آیا دراختلافات خانوادگی وجود یک وکیل خانواده در کرج الزامی است؟

همانطورکه قبلا اشاره شد امورخانواده ازامورات مهم درمسائل حقوقی است؛ لذا بیشترین مراجعه همچون ازدواج ، طلاق توافقی در کرج، مهریه و نفقه، حضانت و اجرت المثل ایام زوجیت، عسر و حرج زن و سرپرستی فرزندان و غیره را در دادگاه‌ها شاهد هستیم. برخی افراد تصور می‌کنند که مسائلی مانند درخواست طلاق در دادگاه طرح کنند که این تصور اشتباهی است چرا که مسائل حقوقی خانواده بسیار پیچیده است.

در واقع برای طرح مسائل حقوقی و کیفری در دادگاه علاوه بر تجربه و تخصص، باید به علم و قوانین روز اشراف کامل داشت تا در جهت پیشبرد روند پرونده بتوان موفق شد. افرادی که بدون کمک گرفتن از وکیل با تجربه اقدام به پیگیری پرونده های خود می‌کنند معمولاً دچار سردرگمی شده و به آنچه که مد نظرشان است؛ نمی رسند. برای مثال گرفتن حضانت کودک و دریافت مهریه و مسائلی از این دست که درنهایت پشیمانی به همراه خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود در خصوص پرونده‌های خانواده و دیگر موارد حقوقی و کیفری حتما از یک وکیل متخصص بهره بگیرید تا دچار خسارت‌های جبران ناپذیری نشوید.

چطور میتوان یک وکیل خانواده در کرج با تخصص بالا را پیدا کنیم؟

با توجه به اینکه اکثر مراجعین به دفتر وکالت در عظیمیه  آگاهی و علم کافی بابت شناخت و محک زدن وکیل را ندارند و نمی توانند سوابق آن را مورد بررسی قراردهند، لذا راهی جز مراجعه به موسسات حقوقی نیست.

گروه وکلای کرج وکیل این اطمینان را به شما خواهد داد که با مراجعه به این گروه توانا و مجرب به هدف مورد نظرتان برابر قانون خواهید رسید و از طرفی وکیل متخصص در امور خانواده بطور ۲۴ ساعته در دسترس شما خواهند بود.

ویژگی‌های وکیل خانواده در کرج

به دلیل پیچیدگی‌‌ها و گستردگی‌های مسائل خانواده، این دسته از وکلا با وکلای دیگر تفاوتهایی دارند از جمله آگاهی و تجربه وآشنایی به قوانین روز و مدیریت صحیح، نمونه‌هایی است که وکیل این حوزه از آن بهره‌مند است. این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

توانایی تحلیل قوانین توسط وکیل خانواده در کرج

وکیل مربوطه باید در امور خانواده به خوبی از قوانین و مقررات موجود خانواده آگاهی داشته باشد بعنوان مثال: خواستگاری، دوران نامزدی، عقدموقت و دائم، ثبت نکاح، انواع مهریه، نفقه واجرت المثل، انواع طلاق، حضانت فرزندان، نفقه فرزندان پس ازطلاق و شرایط صحت ازدواج و…‌ موارد بسیار مهمی است که این وکیل موظف است به قوانین آنها مسلط باشد و توانایی استدلال و تحلیل داشته باشد.

 داشتن تجربه در دعاوی خانواده

اساس موفقیت درهر زمینه کاری داشتن تجربه است. این وکیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. رسیدن به این مرحله محصول چندین سال تحقیق و زحمت و تلاش است. از طرفی برای این که یک وکیل به این سطح از تجربه برسد باید به صورت تخصصی فقط پرونده‌های خانواده را قبول نماید.

متعهد بودن  وکیل خانواده در کرج

مسئله تعهد را نمی توان نادیده گرفت؛ لذا این وکیل باید فردی متعهد و دلسوز باشد تا بتواند ازحق وحقوق موکلش به شکل قانونی دفاع کند و از روشهای غیر قانونی پرهیز نماید. از طرفی تعهد به این معناست که وکیل با تمام دانش و تجربیاتش از وکیل دفاع می‌کند و از هیچ گاه اطلاعات موکل را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد.

وقت شناسی واهمیت آن

هر کار و عملی در زمان خودش ارزشمند است و تاخیر بدون دلیل به هیچ وجه مفید و به مصلحت نیست. بخصوص در امور و اقدامات حقوقی و مسائل قضایی؛ وکیل خوب لحظه‌ها را هدر نمی‌دهد و در انجام پرونده‌های محوله به جد پیگیر و دقیق است. زیرا در صورت تعلل امکان دارد در روند پرونده با شکست روبرو گردد. بنابراین وکیل با تجربه سعی می‌کند در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را به نحو احسن انجام دهد.

ویژگی‌های وکیل خانواده در کرج

پیگیری

پیگیری در تمام امور امری ضروری و قابل توجه است. وکیل مجرب با پیگیری‌های مداوم خود نسبت به جمع آوری مدارک و مستندات لازم جهت ارائه به دادگاه اقدام عاجل را بعمل می‌آورد تا برای گرفتن حق موکل خود موفق گردد. بنابراین در انتخاب وکیل به این وکیل تا چه حد پیگیر امور شماست توجه داشته باشید. بهترین راه این است که از وکلای خانواده در کرج وکیل مشاوره دریافت کنید تا بهترین وکیل در امور خانواده را بهتر بشناسید.

در دسترس بودن وکیل خانواده در کرج

دسترسی به وکیل حق مسلم موکل است تا از روند پرونده‌اش مطلع گردد. بنابراین در دسترس بودن وکیل  قوت قلبی برای موکل است و احساس می کند که تنها نیست و به وکیل و عملکرد آن دلگرم می‌شود. بنابراین از انتخاب وکلایی که هیچوقت پاسخگو نیستند یا این که مشغله زیادی دارند پرهیز کنید. به این خاطر که این وکلا زمان کافی ندارند تا روند پرونده را به شما توضیح دهند و از طرفی هیچوقت در دسترس نیستند.

 اهمیت دادن به مصالح خانواده

یک وکیل متعهد و دلسوز فقط به نفع خود توجه نمی‌کند بلکه به منافع موکل خود هم اهمیت می‌دهد. وکیل باید سعی کند در ابتدا با مشاوره‌های موثر به دعواهای خانوادگی پایان دهد و از نفع شخصی خود بگذرد و آنها را دعوت به صلح نماید. به عبارتی دیگر مصالحه و آشتی بین اعضای خانواده در وهله اول مهم است و حتی مراجع قضایی هم آن را توصیه می‌کنند. بنابراین اگر وکیل شما به مصالح خانواده اهمیت می‌دهد باید حتما این موارد را رعایت کند.

 وکیل صبور

در برخی از دعاوی خانوادگی درگیری‌های زوجین و خانواده‌ها بسیار بالاست لذا وکیل باید از صبروتحمل زیادی برخوردارباشد تا بتواند طرفین دعوی را به آرامش دعوت کند. در چنین مواردی این وظیفه وکیل است که  ازهرگونه تنش بیشتر در بین آنها جلوگیری نماید. در واقع صبور بودن وکیل می تواند برای منافع موکل مفید باشد. از طرفی صبر وکیل باعث می‌شود که اسناد و مدارک حقوقی را با دقت بیشتری جمع آوری کند که همین امر باعث موفقیت او خواهد شد.

 پرهیزازحواشی

وکیل با تجربه به خوبی می‌داند در پرونده‌های خانوادگی که دارای حواشی زیادی است؛ ورود نکند چرا که وارد شدن به حاشیه‌ها میتواند مشکلات موکل را بیشتر کند و باعث می‌شود تا  مدت زمان بیشتری برای رسیدگی به پرونده طولانی نیاز باشد.

 پرهیز از قضاوت شخصی

وکیل آگاه و متخصص بدون جانبداری از کسی ابتدا به بررسی پرونده خواهد پرداخت و هرگزاز قبل قضاوت نمی‌کند و نباید تنها بر اساس اظهارات موکل خود پیش داوری نماید.

وکیل خانواده خانم در کرج

برخی از موکلین ترجیح می‌دهند از یک وکیل خانم در کرج جهت پیشبرد پرونده خود بهره ببرند چراکه احساس راحتی بیشتری می‌کنند. به خصوص در امور مربوط به مهریه و طلاق از طرف زن، مشورت  با وکلای خانم باعث می‌شود که احساس و درک بهتری از یکدیگر داشته باشند.

گروه کرج وکیل می تواند با معرفی وکیل خانم  متخصص و با تجربه در امر مشاوره و پیگیری پرونده کمک نماید. بنابراین توصیه می‌شود حتما با کرج وکیل در تماس باشید تا وکیل موردنظر خودتان را پیدا کنید.

آیا لازم است در دعاوی خانوادگی از وکیل خانواده در کرج و با تجربه کمک گرفت؟

در دعاوی خانوادگی از قبیل: ازدواج، طلاق، مهریه و مواردی ازاین دست باید با یک وکیل متخصص در اینگونه امور که به شرح زیربیان می‌گردد مشورت نمود.

  • طلاق: متاسفانه مسئله طلاق یکی از شایعترین دعواهای خانوادگی است. با تشدید اختلاف بین طرفین و نبود انگیزه برای ادامه زندگی مشترک، زوجین تصمیم به جدایی می‌‌گیرند. ممکن است این درخواست از طرف مرد باشد یا از طرف زن یا هر دو خواهان طلاق باشند به هرشکلی که باشد لازم است جهت طرح دعوا در دادگاه خانواده به وکیل متخصص درامور خانواده و وکیل طلاق در کرج مراجعه نمایند.
  • گرفتن مهریه: از آنجایی که مهریه حق مسلم یک زن و مرد موکلف به پرداخت آن است درصورت عدم پرداخت حق مهریه، زوجه می تواند با کمک وکیل مهریه در کرج برای تسریع درگرفتن مهریه، از طریق دادخواست به دادگاه خانواده تقاضای مطالبه مهریه را بنماید.

نحوه پرداخت تقسیطی مهریه با وکیل خانواده در کرج چگونه است؟

با توجه به اینکه قیمت سکه ها افزایشی بوده و گاهاً توانایی پرداخت آن برای مرد میسر نیست لذا می‌تواند با ارائه درخواست و طرح دادخواست اعسار به دادگاه، تقاضای قسطی شدن مهریه را داشته باشد.

بهتر است برای تسریع وتسهیل در اینگونه پرونده ها به یک وکیل متخصص خانواده مراجعه نمود تا به نتیجه مطلوب رسید. به این خاطر که گاهی اوقات دادخواست اعسار از طرف دادگاه رد می‌شود و علت آن می‌تواند این باشد که مرد دلایل کافی ارائه نکرده است.

ثبت ازدواج با وکیل خانواده درکرج

افرادی هستند که ازدواج خود را به ثبت رسمی نمی‌رسانند اگرچه برابر قانون باید این عمل به شکل قانونی انجام پذیرد. البته عدم ثبت رسمی بیشتردر ازدواج و نکاح موقت است.چنانچه ازدواج رسمی به ثبت نرسیده باشد باید دادخواست اثبات نکاح در مراجع ذیصلاح مطرح گردد. این قبیل دعاوی بسیار زمان بر است به همین دلیل برخی از افراد ترجیح می‌دهند از افراد کارشناس استفاده کنند.

فسخ نکاح به کمک وکیل خانواده در کرج

داشتن عیوب مرد و زن درقانون وعرف پیش بینی شده است. لذا اگر درهنگام ازدواج و نکاح این عیوب وجود داشته باشد فرد قادر است از طریق دادگاه خانواده نسبت به فسخ نکاح اقدام لازم رابعمل آورد. برابر ماده ۱۱۲۲ قانون مدنی عیوب مرد شامل عنن، مقطوع بودن آلت تناسلی و خصاء است.  با داشتن این عیوب، زوجه می‌تواند ازطریق دادگاه درخواست فسخ طلاق نماید.

طبق ماده ۱۱۲۳ قانون مدنی عیوب زن عبارتند از: جذام، قرن، برص، افضاء و نابینایی هر دو چشم و زمین گیر بودن در زمان ازدواج که  با داشتن این عیوب، مرد می‌تواند نسبت به فسخ نکاح از طریق دادگاه اقدام کند.

آیا گرفتن اجازه ازدواج از پدر الزامیست؟

برابر ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی دختری که ازدواج ننموده باید برای عقد و ازدواج ازپدر کسب اجازه نماید ولی مواردی هم پیش می‌آید که پدربدون هیچ دلیل موجهی مانع امرازدواج می‌شود. دراین شرایط دختراز طریق دادگاه خانواده می‌تواند اقدام به اخذ اجازه ازدواج نماید. در چنین مواردی نیاز به ثبت دادخواست است و تنظیم این دسته از دادخواست‌ها به تنهایی و بدون هیچ گونه تخصصی امکان پذیر نیست. به همین دلیل توصیه جدی ما این است که از کارشناسان و وکلای متخصص مشاوره تنظیم دادخواست دریافت کنید. راه دیگر این است که با کمک وکیل مراحل اخذ ازدواج را از دادگاه بگیرید.

بر هم زدن نامزدی

دوران نامزدی زن و مرد برای رسیدن به درک مشترک و شناخت یکدیگر و آشنایی بیشتر لازم است. گذراندن دوران نامزدی با اطلاع خانواده‌ها انجام می‌شود. این نکته راهم باید مد نظر داشت که دردوران نامزدی چون عقدی درکار نبوده بنابراین تکلیفی برای طرفین از بابت ازدواج ایجاد نمی‌کند و طرفین در هر زمانی می‌توانند نامزدی خود را برهم زنند. درصورت دادن هدایایی مانند حلقه نامزدی و انگشتر و آنچه که ارزشمند بوده باید به صاحبش برگرداننده شود چنانچه این امر صورت نپذیرد طرفین می‌توانند از طریق دادگاه اقدام به شکایت کرده تا آنچه را که به عنوان هدیه به طرف مقابل داده شده است استرداد نمایند.

عودت دادن جهیزیه با کمک وکیل خانواده در کرج

جهیزیه ازطرف خانواده دختر برای کمک داده می‌شود اما  خانواده او تکلیفی بابت تهیه جهیزیه ندارند واگر داده شود، درصورت جدایی باید مرد استرداد جهیزیه دختر را انجام دهد. چنانچه در پس دادن وسایل زوجه تعللی صورت پذیرد، زن می‌تواند اقدام قانونی را بعمل آورد. در مورد استرداد هدیه های دوران نامزدی  هم قانون و مقررات حکم می‌کند که باید این هدیه‌ها به دختر صاحبانشان بازگردانده شود. به هر حال واضح است که طی تمامی این مسیر به تنهایی توسط زوجه نمی‌تواند انجام شود و هر کدام نیاز آشنایی با قوانین و رویه‌های موجود دارد.

ازدواج مجدد مرد

برابر قانون مردی که دارای همسر است نمی‌تواند بدون اجازه زن اول اقدام به ازدواج دائم مجدد نماید.اگر بیماری زن  یا عدم برقراری رابطه جنسی و مواردی از این دست در زوجه باشد مرد می‌تواند تقاضای صدور اجازه ازدواج مجدد را از دادگاه بنماید.

اما در صورتی که ازدواج مجدد مرد بدون اجازه زن باشد؛ در این صورت زوجه می‌تواند با رعایت شرایطی به دادگاه مراجعه و درخواست طلاق بدهد. البته درخواست طلاق از طرف زن در موارد نادری پذیرفته می‌شود و زن برای ازدواج مجدد مرد باید ادله و اسناد داشته باشد تا بتواند حکم طلاق را از دادگاه دریافت کند.

موضوع انفاق و ترک آن به زبان وکیل خانواده در کرج

مرد می‌بایست برای تامین زندگی و نیازهای همسر خود تمام تلاشش را در جهت بهبود زندگی مشترکشان انجام دهد واگر به عمد در تامین هزینه زندگی تعلل کند برابر قانون به مجازات خواهد رسید. دراین شرایط زن میتواند با مراجعه به دادگاه اقدام به طرح شکایت نماید.

تمکین و الزام به آن توسط وکیل خانواده در کرج

تمکین زن از مرد به لحاظ قانونی و شرعی مشخص و معلوم شده است. تمکین به دو شکل عام و خاص تقسیم شده است. در تمکین عام زن موظف است در خانه ای که مرد جهت سکونت تهیه نموده زندگی نماید. تمکین خاص به معنی داشتن ارتباط جنسی بنا به درخواست مرد است.

در واقع اطاعت از شوهر منجمله عدم خروج یا مسافرت بدون اجازه مرد و مسائلی که به جهت شرعی و قانونی به زوجه تکلیف شده است باید مورد توجه قرارگیرد. در صورت عدم تمکین، مرد می‌تواند ازطریق قانونی اقدام لازم را بعمل آورد.

اخذ سرپرستی ودرخواست ملاقات با فرزند با کمک وکیل خانواده در کرج

معمولاً سرپرستی فرزندان تا سن ۷ سالگی به عهده مادر است و از هفت سالگی تا سن بلوغ با پدر خواهد بود. طبیعتا پس از سن بلوغ  فرزند مختار است که با پدرزندگی کند یا با مادر. اما مواردی پیش می‌آید که پدر و مادر به دلیل اعتیاد و محکومیت های کیفری و غیره صلاحیت نگهداری فرزند را ندارن که در این صورت حضانت فرزند به طرف مقابلی که صلاحیت دارد سپرده می‌شود.
در خصوص ملاقات فرزند طبق قانون پدر یا مادر پس از دریافت حضانت فرزند و سرپرستی آن نمی‌توانند مانع دیدار و ملاقات طرف مقابل شوند بنابراین درصورت ممانعت، طرف دیگرمی‌تواند طبق قانون اقدام به شکایت کند.

آیا پدر میتواند مانع خروج فرزند از کشور شود؟

فرزند برای مسافرت‌های خارجی چنانچه به سن بلوغ نرسیده باشد نیاز به اجازه پدر را دارد اگر سفر برای فرزند بسیار ضروریست و پدر مانع می‌شود، فرزند می‌تواند جهت کسب مجوز سفر خارج ازکشوربه دادگاه مراجعه و اقدام قانونی را بعمل بیآورد. اما بعد از هیجده سالگی نیازی به اجازه از پدر نیست و بنابراین بدون اجازه پدر امکان مسافرت به کشور دیگر وجود دارد.

اثبات نسب با کمک وکیل خانواده در کرج

در بعضی موارد والدین از انتصاب فرزند به خود خودداری می‌نمایند یا اگرفرزند متوجه شود که پدر و مادر واقعی او اشخاص دیگری هستند در این شرایط برابر قانون نسب واقعی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا موضوع معلوم شود. برای انجام این امر نیاز است که مراحل اثبات نسب به کمک فردی که قوانین و مقررات را می‌داند؛ انجام شود. به این خاطر که این موضوع بسیار پیچیده است.

بهترین وکیل خانواده در کرج

وکیل خانواده در کرج و دعاوی محجورین

کسانی که دارای ضعف جسمانی و عقلی و موارد این چنینی هستند و در انجام امور جزئی و کلی ومسائل حقوقی درمانده‌اند، دعاوی آن‌ها تحت تکفل ولی و قیم او سپرده خواهند شد. در صورتی که ولی و قیم افراد محجور نتوانند به تنهایی این مسائل حقوقی را انجام دهند؛ این امور را به وکیل با تجربه می‌سپارند تا او بتواند امور مربوطه را پیگیری کند.

جمع بندی

از آنجایی که امور خانواده گاها پیچیده می‌شود و ممکن است انواع دعاوی متفاوت از دل اختلافات خانوادگی بیرون آید؛ حضور فردی متخصص که در زمینه خانواده وکالت می‌کند برای انجام این دسته از دعاوی بسیار مهم است. حضور این وکلا در دادگاه می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در روند حل مسائل حقوقی داشته باشد.

سوالات متداول

چطور می توان وکیل خانواده خوب را پیدا نمود؟

از طریق جستجو و پیگیری ازمراکز مشاوره و اینترنت.

آیا برای طلاق توافقی باید در جلسات حضور داشت؟

خیر، با کمک وکیل خانواده دیگر نیازی به حضورموکل نخواهد بود.

چقدرزمان میبرد تا طلاق توافقی انجام پذیرد؟

با کمک وکیل زبده و متخصص میتوان طی ۱۵ تا ۴۵ روز به نتیجه مطلوب رسید.

4/5 - (4 امتیاز)
سوالات شما
۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مرتضی عباسی

    خوب بود مرسی از توضیحات کامل و جامعتون

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692