شک به همسر و چگونگی گرفتن پرینت مکالمات همسر به صورت قانونی


  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • بدون نظر
  • 5 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 1807

ازدواج از رسومی است که انسانها جهت رسیدن به آرامش اقدام می کنند اما گاهی مواردی در زندگی مشترک زوجین پدید میآید که ناخوشایند و غیرقابل تحمل می شود از جمله وسواس های فکری ، بیماری های روحی و روانی ، نبودن صداقت ، تجربیات منفی گذشته خود و دیگران و غیره از مواردی است که امکان شک و تردید نزد زوجین بوجود میآورد ؛که این موضوع باعث فروپاشی زندگی مشترک میشود وحتی دربرخی موارد مشاوره خانواده هم گره گشا نبوده و به قانونی رجوع می گردد در چنین وضعیتی باید برای آگاهی درخصوص حقوق قانونی خود ازمشاوران حقوقی خانواده کمک گرفت. در این مطلب سعی داریم به موضوع شک به همسر و چگونگی گرفتن پرینت مکالمات همسر به صورت قانونی بپردازیم. با ما همراه باشید.

آیا شوهر میتواند پرینت خط زنش را بگیرد؟

صاحب و مالک سیم کارت می تواند به راحتی از تماسهای خود که با دیگران داشته است پرینت بگیرد البته این گزارشها مربوط به جزئیاتی از جمله :تماس ها ، پیام ها ، زمان وشماره مخاطب می باشد و متن پیامها در اختیارش قرار داده نمیشود. با عنایت به ماده ۱۰۴ قانون گرفتن گزارش خط تلفن اشخاص فقط به دستور قاضی پرونده مقدور می باشد واین در شرایطی
است که قاضی مربوطه با مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه مکاتبه و موضوع پرونده را برای مرکز بازگو می نماید . با صدور مجوز میتوان به پرینت پیام ها و تماسهای ورودی و خروجی خط تلفن دیگری دست یافت در غیر این صورت گرفتن پرینت مکالمات همسر و امثال آن غیرقانونی و جرم به حساب می آید.

دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مکالمات چه مجازاتی دارد؟

طبق ماده ۵۸۲ کلیه اشخاصی که به اطلاعات مردم دسترسی دارند مانند کسانی که در شرکتهای مخابراتی شاغلند چنانچه از موقعیت شغلی خود سوء استفاده کنند و نسبت به دادن اطلاعات مکالمات ، پیامها و شنود های صاحب خط تلفن دیگری بدون اجازه اقدام نمایند به یک تا سه سال حبس و به جزای نقدی از۶ تا ۱۸ میلیون ریال محکوم می گردند ، لازم به ذکر است شنود مکالمات تلفنی و گرفتن پیامک بدون کسب اجازه از مالک خط و مراجع ذیصلاح ممنوع می باشد بنابراین همسر نمیتواند به طور غیر قانونی اقدام نماید درغیر این صورت می توان علیه اوشکایت و اعلام جرم کرد.

قاضی در چه صورت دستور پرینت میدهد؟

اجازه دسترسی به تماس ها و پیام ها فقط از طریق دادگاه و قاضی میسر می باشد درخواست کننده می تواند مدت زمان اخذ ریز مکالمات را به دادگاه اعلام نماید و قاضی تاییدیه را بدهد و روند کار به اینگونه میباشد که ابتدا به یکی از دفاتر مجاز اپراتوری که به آن خط سرویس می دهد مراجعه و تقاضا ودلایل موجه خود را اعلام و ثبت میکند؛ متعاقبا این درخواست به قاضی مربوطه داده میشود پس از این مرحله متقاضی به دادگاه مراجعه می نماید.

آیا امکان دریافت پرینت مکالمات همسر وجود دارد؟

شک به همسر و گرفتن پرینت مکالمات او بدون کسب اجازه از سوی دادگاه امکانپذیر نیست و غیر قانونی می باشد ،جهت گرفتن مجوز باید از طریق دادگاه وبا ارائه دلایلی که قاضی بپذیرد (مانند رابطه نامشروع)اقدام کرد.

شخصی که متاهل هست چنانچه رابطه پیامکی با فرد دیگری داشته باشد اگر شوهر به دادگاه شکایت نماید و ادعای رابطه نامشروع همسرش را عنوان نماید قاضی مجوز دریافت پرینت پیامک های او را طی مراحل قانونی صادر می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با وکیل خانواده در کرج وکیل تماس حاصل فرمایید.

لازم به توضیح است می توان مدت زمان پرینت را تعیین نمود به عنوان نمونه مکالمات و پیام های ۳ یا ۶ ماه گذشته شخص را درخواست کرد همسر میتواند در محضر دادگاه رابطه نامشروع غیر از زنا را عنوان نماید که دلیل جرم ، پیامکهاست واز قاضی درخواست رسیدگی به محتویات پیام ها را می دهد. چنانچه اطلاعات در سیستم های الکترونیکی مانند گوشی همراه یا
رایانه شخصی باشد قاضی دستور ضبط و توقیف آنها را صادر کرده ، سپس باحضور متهم به بررسی محتوای مورد نظر اقدام میکند این نکته ضروری است که باید توجه داشت مکالمه تلفنی و یا در خیابان ودر پارک قدم زدن و صحبت کردن و …. همسر شک نموده و ادعای غیر واقعی در خصوص رابطه جنسی و تهدید به آبروریزی نماید از مصادیق افترا میباشد و میتوان قانونآ ادعای حیثیت نمود بنابراین در صورت شک در چنین مواردی قبل از هرگونه اقدامی همه جوانب راباید در نظر گرفت. برای آشنایی با مجازات زنا می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

گروه متخصص کرج وکیل آماده خدمت رسانی در تمام زمینه های حقوقی به خصوص طلاق توافقی در کرج می باشند. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. اگر ساکن فردیس هستید و نیاز به مشاوره حقوقی در فردیس دارید می توانید به سایت ذکر شده مراجعه فرمایید. برای مشاوره با وکیلان متخصص در تهران در مورد طلاق توافقی می توانید با گروه وکلای خانواده در تهران تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا دسترسی به اطلاعات تماسها و پیام های افراد برای دیگران امکان پذیر است؟

فقط با مجوز و نظارت دادگاه ذیصلاح امکان پذیر می باشد.

آیا امکان دریافت پرینت مکالمات و پیامهای افراد از اپراتورهای مخابرات وجود دارد؟

بله ،مالک خط می تواند درخواست کارکرد خط تلفن همراهش را از اپراتور مخابرات دریافت نماید.

آیا شوهر میتواند پرینت خط زنش را بگیرد؟

درصورت شک به همسر ؛شوهر با دریافت مجوز از دادگاه و ارائه دلایل قابل قبول قاضی،میتواند اقدام کند.

در صورت اشتغال آشنایان در شرکت های مخابراتی آیا امکان دریافت پرینت تماس ها وجود دارد؟

خیر، شاغلین شرکتهای مخابراتی مجاز نیستند در صورت انجام این امر،مجرم محسوب شده وبه مجازات میرسند.

4/5 - (32 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692