بهترین وکیل ملکی در کرج [۱۴۰۳] با مشاوره به صورت تلفنی و رایگان


  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
  • بدون نظر
  • 14 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 2406

مشاوره با وکیل ملکی در کرج به صورت تلفنی و کاملاً رایگان

  • تنظیم انواع قراردادهای ملکی و قرارداد مشارکت با گارانتی ورود وکیل در دعاوی مربوط به قرارداد
  • سابقه موفق در قبول پیگیری پرونده های ملکی
  • پرونده‌های مربوط به تنظیم سند،روابط مستاجر و موجر و،خلع ید و…
  • مشاوره با وکلای ما رایگان است.
  • شماره تلفن »»» ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱

اگر در خصوص قوانین ملکی سردرگم هستید یا این که با یک دعوای ملکی روبه رو شده‌اید؛ یکی از بهترین راه‌ها این است که جهت آشنایی بیشتر با قوانین ملک، با وکیل ملکی در کرج مشورت داشته باشید. در انتخاب یک وکیل ملکی خوب باید به نکات مهمی دقت داشته باشید از جمله این که یک وکیل قابل اعتماد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. اهمیتی که انتخاب وکیل مناسب در زمینه ملک و املاک دارد، باعث شده است که در این مقاله به بررسی ویژگی‌ و وظایف این دسته از وکلا بپردازیم.

وکیل ملکی در کرج چه کسی است؟

قبل از این که به بررسی وظایف یک وکیل ملک و املاک بپردازیم نیاز است بیان کنیم چه افرادی وکیل ملک هستند. دسته‌ای از وکلا که به صورت کاملا حرفه‌ای در زمینه ملک و املاک فعالیت دارند به عنوان وکیل متخصص ملک شناخته می‌شوند. به عبارتی دیگر وکیل املاک در دیگر زمینه‌های حقوقی فعالیت ندارد و تخصص او فقط در مورد دعاوی ملک و زمین و منازل مسکونی و آپارتمان‌هاست.

هنگامی که درباره طلاق از یک وکیل ملک سوالی پرسیده می‌شود؛ او جواب را نمی‌داند اما در عوض با قوانین املاک و ملک و عرصه و اعیان نه تنها آشنایی دارد بلکه متخصص در تفسیر مواد قانونی است. پرونده‌های ملکی که در کرج وجود دارد؛ باید توسط یک وکیل مناسب در زمینه ملک و املاک انجام شود به این خاطر که دیگر وکلا تخصصی در این زمینه ندارد.

ویژگی‌هایی یک وکیل ملکی

چه ویژگی‌هایی یک وکیل ملکی در کرج را متخصص می‌کند؟

هنگام مراجعه به دفتر وکالت در کرج جهت مشاوره با وکلای ملکی ابتدا باید به ویژگی‌هایی که یک وکیل در زمینه ملک، آن‌ها را دارد؛ توجه کنید. هر کدام از این ویژگی‌ها معیار مهمی است که موکلین باید قبل از مشاوره حقوقی و مراجعه به وکیل، این معیارها را بررسی کنند.

حقوق خوانده

منظور از حقوق خوانده این است که شخصی که ادعا دارد؛ وکیل است، باید تحصیلات حقوقی داشته باشد. البته صرف تحصیلات حقوقی کفایت نمی‌کند بلکه نیاز است که آزمون‌های ورودی رشته وکالت را هم به خوبی پشت سر بگذارد. در واقع وکیلی که به عنوان یک وکیل ملکی شناخته می‌شود باید قبلا پرونده‌های حقوقی و کیفری ملک را انجام داده باشد. این دسته از وکلا در زمینه ثبت ملک مهارت کامل دارند.

تجربه و مهارت

گاهی اوقات نیاز است که یک وکیل در کرج تجربه برای حل پرونده‌های ملک داشته باشد. اما تجربه همیشه حرف اول را نمی‌زند. در واقع مهارت درکنار تجربه از اهمیت دو چندان برخوردار است. به عبارتی دیگر برخی از وکلا تجربه کافی دارند اما مهارت پایین‌تری در مورد طرح دعوای ملک دارند.

توانایی سخن ورزی

هنگامی که صحبت از سحن ورزی می‌شود منظور وجود قدرت فن بیان عالی است. به عبارتی دیگر وکلای زمینه ملک و املاک باید این توانایی را داشته باشند تا در هنگام دفاع در دادگاه بتوانند به عنوان یک فرد مسلط و با مهارت به سوالات قاضی پاسخ دهند. برای این که وکیل را از لحاظ توانایی سخن و بیان بسنجید می‌توانید به اعتماد به نفس و همچنین کلمات او در هنگام سخن گفتن توجه کنید.

توانایی تحلیل قوانین ملکی توسط وکیل ملک و املاک

گاهی اوقات برخی از قوانین که در زمینه ملک و املاک توسط ارگان‌های مرتبط تصویب شده‌اند؛ دارای پیچیدگی زیادی است. گاهی اوقات این پیچیدگی به قدری زیاد است که بدون تخصص کافی امکان تفسیر آن و یا حتی متوجه شدن آن وجود ندارد. اگر وکیل حوزه ملکی در زمینه حل پرونده‌هایی ادعا داشته باشد؛ باید با توجه به پرونده‌هایی که قبلا در دادگاه‌ها مختلف در حال رسیدگی بوده است و مطالعه کتب حقوقی این قوانین را تحلیل کند و در هنگام دفاع در دادگاه از آن‌ها استفاده کند.

توجه داشته باشید که تحلیل یک ماده قانونی به شدت کار سخت و پیچیده‌ای است و به همین دلیل باید ابتدا وکیل توانایی و دانش کافی در این زمینه داشته باشد تا استدلال‌های او درست و صحیح باشد.

وکیل ملکی در کرج و انواع دعاوی مربوط به ملک

تصوری که امروزه در خصوص وکیل ملک در ذهن برخی از مردم است؛ این است که این وکیل فقط ملک را به ثبت می‌رساند یا این که ملکی را از توقیف و رهن بانک خارج می‌کند. اما واقعیت این است که اگر شخص وکیل تخصص و مهارت کافی داشته باشد می‌تواند در سه دسته از دعاوی ملکی، پرونده‌های پیچیده حقوقی را حل و فصل کند. این دعاوی در ادامه بیان شده است.

حوزه ثبت املاک

منظور از امور ثبتی این است اموری است که در هنگام ثبت یک ملک برای مالک ممکن است؛ به وجود آید که این امور می‌تواند یکی از دعاوی زیر باشد.

  • لغو و باطل کردن سند یک ملک
  • باطل کردن سند ملک مشارکتی و مشاع
  • دعاوی مربوط به افراز
  • اخذ سند مربوط به ثبت ملک
  • حل و فصل دعاوی مربوط به اخذ مجوز برای بازسازی ملک

دعاوی حقوقی ملک  

دعاوی ملکی فقط شامل دعاوی ثبت ملک و موارد ثبتی نیست. بلکه گاهی اوقات مشکلات حقوقی هم برای مالک به وجود می‌آید. در این صورت مالک می‌تواند با توجه به صلاحدیدش به یک وکیل متخصص در زمینه ملک مراجعه کند.

موارد کیفری

این دعاوی برای مواردی است که جرمی وجود دارد و مالک زمین دچار ضرر و زیان شده است  یا این که شاکی افرادی به غیر از مالک است:

  • کلاهبرداری در زمینه ملک و املاک به همراه مراجعه به وکیل کلاهبرداری
  • خیانت در امانت ملک
  • استفاده از اسناد جعلی در فروش ملک
  • ورود غیرقانونی به ملک شخص دیگر
  •  تخریب غیرمجاز ملک
  • جعل سند در زمینه ملک و زمین

وکیل ملکی در کرج از کدام قوانین می‌تواند استفاده کند؟

در واقع برای حل پرونده‌های ملکی می‌توان از همه‌ی قوانین و مقرراتی که مربوط به املاک باشد؛ استفاده کرد. یکی از مهمترین مواردی که باید توجه داشته باشید این است که وکیل باید نحوه استفاده از قوانین مرتبط را بداند و به همه‌ی آن‌ها استناد کند. مهم‌ترین نکته این است که گاهی اوقات قوانینی وجود دارد که شاید مربوط به ملک نباشد، اما باید به استناد شود. مهمترین قوانینی که باید به آن استناد شود شامل موارد زیر است:

  • قوانین مربوط به املاک و حفظ اراضی و باغ‌ها
  • چگونگی استناد به قوانین مدنی
  • استفاده از قوانین آیین دادرسی مدنی
  • قوانین آیین دادرسی کیفری
  • نحوه مراجعه به قانون مجازات اسلامی

وکیل ملکی در کرج در انواع شاخه‌های ملکی

معمولا ملک و املاک بسیار مباحث گسترده‌ای در حقوق دارد. هر کدام از بخش‌های حقوقی ممکن است یک وکیل متخصص داشته باشد.  برای مثال برخی از وکلا به صورت کاملا تخصصی فقط در زمینه اجاره ملک فعالیت دارد. این دسته از وکلا وکالت افرادی را که در زمینه اجاره زمین، آپارتمان و دعاوی مربوط آن‌ها را دارد؛ قبول می‌کند. در زیر سه نمونه‌ از فعالیت حرفه‌ای یک وکیل آورده شده است.

  • وکیل ملکی می‌تواند در زمینه خرید و فروش ملک باشد و دعاوی مربوط به آن فعالیت داشته باشد.
  • گاهی اوقات برخی از وکلای ملکی مباحث مربوط به سرقفلی و کسب و کار را به صورت تخصصی قبول می‌کنند.
  • اگر فردی قصد داشته باشد در زمینه ساخت و ساز و مشارکت در ساخت از یک وکیل استفاده کند؛ می‌تواند از وکیل مشارکت در ساخت بخواهد وکالت او را قبول کند.

چه زمانی می‌توان از وکیل ملکی در کرج استفاده کرد؟

هر زمانی که سوال قانونی داشته باشید یا در خصوص ارجاع به دادگاه با مشکلاتی روبه رو شده‌اید، می‌توانید به وکیل مراجعه کنید. برخی از افراد بدئن مشورت با یک وکیل، ابتدا وارد یک معامله ملکی می‌شوند و بعد از این که مشکلات قانونی ملکی برای آن‌ها به وجود آمد به سراغ وکیل می‌روند. مراجعه به وکیل باید حتی قبل از ورود به معاملات ملکی باشد تا بعدا مشکلات حقوقی برای شما به وجود نیاید. این که افراد پیشگیری کنند؛ بسیار بهتر از درمان است.

با این حال شما تصمیم گیرنده اصلی در رابطه با زمان مراجعه به وکیل شما هستید. برخی از افراد قبل از این که دعوای حقوقی برای آن‌ها به وجود آید؛ به وکیل مراجعه می‌کنند و برخی از افراد بعد از دعاوی ملکی. با این حال همانطور که توصیه شد؛ بهتر است که قبل از ورود به معاملات مربوط به ملک حتما از مشاوره رایگان حقوقی ملکی  استفاده نمایید.

وظایف وکیل ملکی در کرج

وکلایی که در زمینه ملک فعالیت دارند؛ وظایف متفاوتی دارند. موکلین باید قبل از مراجعه با وظایف این دسته از وکلا آشنایی پیدا کنند تا اگر وکیل در انجام وظایفش کوتاهی کرد؛ با او برخورد کنند.

  • ارائه مشاوره مورد نیاز و لازم به موکل: فردی که به عنوان وکیل در زمینه ملک و املاک فعالیت دارد باید تمامی مشورت‌های لازم را به موکلش بدهد. ارائه مشورت قبل از دعاوی اصلی‌ترین وظیفه وکلاست.
  • گاهی اوقات موکل تصمیم می‌گیرد که علیه فرد دیگر دعاوی ملکی طرح کند. در چنین شرایطی باید ابتدا از وکیل درباره طرح دعوا و سود و زیان آن بپرسد.
  • تنظیم دادخواست یا شکوائیه از جانب موکل وظیفه دیگری است که باید توسط نماینده قانونی یا وکیل انجام شود. برخی بیان می‌کنند که تنظیم دادخواست و شکوائیه کار راحتی است و بدون حضور وکیل هم می‌توان این کار را انجام دهید. این حرف اشتباه است به این خاطر که وکیل ملکی با توجه به قوانین و اسناد مورد نیاز دادخواست را تنظیم می‌کند و نحوه تنظیم دادخواست یا شکوائیه بسیار مهم است.
  • دفاع از موکل در دادگاه مورد دیگری است که باید توسط وکیل انجام شود. برای این منظور باید ابتدا یک قرارداد وکالت بین موکل و وکیل تنظیم شود.

وظایف وکیل ملکی در کرج

چگونه می‌توانیم از وکیل ملکی در کرج راهنمایی بخواهیم؟

گاهی اوقات برخی از وکلا مشاوره رایگان حقوقی در کرج ارائه می‌دهند که شما می‌توانید قبل از هر اقدامی ابتدا با یک تماس تلفنی با وکیل ملکی یا مشاوران مربوطه صحبتی داشته باشید. اگر جواب سوالتان در جلسات مشاوره برطرف شد که دیگر نیازی به حضور و دیدار حضوری با وکیل ملکی نیست اما اگر نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید بهتر است که در یک جلسه حضوری با او مشورت کنید.

مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید دفاع در دادگاه است. برخی از افراد به تنهایی قادر به دفاع از حق و حقوق خودشان نیستند. بنابراین تصمیم می‌گیرند که از وکیل متخصص در زمینه ملک و املاک کمک بخواهند. برای این که وکالت و دفاع از دعاوی ملکی توسط وکیل انجام شود باید حتما قرارداد وکالت تنظیم شود.

بهترین راه برای پیدا کردن یک وکیل ملکی در کرج چیست؟

معمولا راه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به آن وکیل مناسب با پرونده خودتان پیدا کنید. امروزه جستوجوهای آنلاین برای پیدا کردن وکیل بسیار محبوب و مشهور شده است. برخی از سامانه‌های حرفه‌ای هم برای پیدا کردن وکیل راه اندازی شده است که می‌توان به سامانه جستوجوی وکیل اشاره کرد.

بهترین راه برای پیدا کردن یک وکیل مناسب کسب اطلاعات از افرادی است که با او آشنایی دارند. گاهی اوقات نیاز است که شما با موکلین قبلی وکیل تماس داشته باشید و از آن‌ها درباره مهارت یک وکیل متخصص سوال بپرسید.

اگر دسترسی به موکلین قبلی دشوار است؛ می‌توانید ابتدا از طریق اینترنتی سایت‌ها و فضای مجازی وکیل ملکی را زیرنظر داشته باشید و بعد از این که آشنایی کامل پیدا کردید به او مراجعه کنید.

تعهدات یک وکیل ملکی در کرج در مقابل موکل

هنگامی که برای پرونده مربوط به زمین و املاک خود از وکیل مربوط به ملک استفاده می‌کنید باید در نظر داشته باشید که او تعهداتی دارد که موظف به رعایت آن‌هاست:

  • ابتدا باید قرارداد مناسب تنظیم کند و یک نسخه از قرارداد را به شما تحویل بدهد.
  • اسناد مهمی را که به او تحویل دادید حفظ نماید و بعد از پایان دعوا به شما برگرداند.
  • هزینه و حق‌الوکاله را به صورت صریح و شفاف بیان کند.
  • با موکل صادق باشد و امید واهی به او ندهد.
  • راز دار باشد.

انجام دعاوی قراردادهای ملکی توسط وکیل

یکی از اشتباهات رایجی که توسط بسیاری از صاحبان ملک و املاک انجام می‌شود؛ تنظیم قراردادهای ملکی توسط خودشان است. در این صورت هر گونه اشتباه در نوشتن این قراردادها گاها فاجعه به بار می‌آورد. مثال‌های زیادی وجود دارد که صاحب ملک درباره نحوه دریافت مبلغ در قرارداد هیچ توافقی ننوشته است که نه تنها برای صاحب ملک بلکه برای خریدار هم مشکلاتی ایجاد کرده است. قراردادهای خرید و فروش تنها یک نمونه از انواع قراردادهای پیچیده ملکی است.

در قراردادهای ساخت و ساز ملک؛ که تحویل به موقع آن برای مالکین تا حد زیادی اهمیت دارد؛ باید در خصوص موعد تحویل توافق شود و حتما این توافق در قرارداد نوشته شود. عدم بی‌توجهی به همین موضوعات کوچک باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگ حقوقی برای هر دو طرف قرارداد می‌شود. با این حال افرادی یک وکیل ملکی می‌تواند با توجه به تجربیاتی که داشته است؛ قراردادهای شما را اصلاح و تنظیم کند.

نحوه تنظیم یک دادخواست حقوقی با وکیل ملکی در کرج

با توجه به این که گاها مشکلات حقوقی در زمینه ملک ممکن است به وجود آید؛ بهتر است که صاحبان ملک و املاک در هنگام نوشتن دادخواست به نکات مهمی توجه داشته باشند. البته دقت داشته باشید که دادخواست نویسی باید به صورت حرفه‌ای توسط وکیل انجام شود؛ اما اگر قصد دارید که به تنهایی دادخواست را بنویسید توصیه می‌شود که از قبل با وکیلی که در زمینه ملک فعالیت دارد، مانند وکیل ملکی در کرج وکیل، مشورت داشته باشید.

دادخواست باید در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسد؛ البته وکیل ملکی خودش دادخواست را می‌نویسد و سپس به ثبت می‌رساند. مشخصات هر کدام از طرفین به همراه آدرس کامل نوشته شود. و خواسته شما باید به صورت واضح در دادخواست بیان شود. بیان شفاف خواسته به زبان ساده از ضروریات تنظیم یک دادخواست مناسب است.

نوشتن شکوائیه در دعاوی ملکی

با توجه به این که دعاوی کیفری هم ممکن است برای صاحبین ملک و املاک به وجود آید؛ بنابراین این افراد باید یک شکوائیه مناسب تهیه و تنظیم کنند. شکوائیه با دادخواست متفاوت است و برای مثال در دعاوی کلاهبرداری ملک نیاز به نوشتن یک شکوائیه مناسب است. شکوائیه باید به صورت حرفه‌ای و حتما توسط یک وکیل تنظیم شود و نیاز است که دلایل و مستندات قانونی و سایر مستندات ضمیمه شود. در این دسته از پرونده‌ها مدارک شما به دقت توسط قاضی بررسی خواهد شد و در صورتی که مدارک کافی نباشند؛ امکان رد پرونده وجود دارد و حتی طرف مقابل می‌تواند درخواست اعاده حیثیت بدهد. بنابراین در پرونده‌های کیفری از مرحله نوشتن شکوائیه تا دفاع در دادگاه و گرفتن رای به وکیل تکیه کنید.

جمع بندی

در هنگامی که دعاوی ملکی به وجود می‌آید بهترین راه استفاده از یک وکیل متخصص ملکی است. معمولا این وکلا به صورت تخصصی فعالیت دارند و از فعالیت دیگر شاخه‌های حقوقی دوری می‌کنند. متخصص بودن در زمینه قوانین ملکی یکی از شروط مهم وکیل ملک شدن است. بنابراین باید او به تمامی قوانین ملک اشراف داشته باشد.

گروه وکلای کرج وکیل از وکیل متخصص ملک تشکیل شده است که شما می‌توانید دعاوی خود را به آنان ارجاع بدهید یا از مشورت رایگان این گروه برای راهنمایی بیشتر کمک بخواهید. توجه داشته باشید که تخصص وکیل ملکی در کرج وکیل حرف اول را می‌زند. شما می توانید برای ارتباط با وکیل ملکی در تهران به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سوالات متداول

آیا دعاوی مربوط به زمین به ارث رسیده جزو تخصص وکیل ملکی است؟

خیر، این دسته از دعاوی در حیطه تخصصی وکیل ارث است. به همین دلیل شما می‌توانید از وکلای ارث در کرج وکیل راهنمایی بخواهید.

آیا وکیل ملکی می‌تواند در زمینه تغییر کاربری ملک مشورت بدهد؟

بله، تغییر کاربری از دعاوی است که به صورت تخصصی توسط یک وکیل مناسب ملکی انجام می‌شود.

4.4/5 - (23 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09426001202 09376848721 09108460692