وکیل اداره کار در کرج متخصص در امور کارگر و کارفرما همراه با مشاوره


  • ۴ مهر ۱۴۰۳
  • بدون نظر
  • 11 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 2871

مشاوره رایگان با وکیل متخصص اداره کار در کرج

  • تنظیم قراردادهای کارگر و کارفرما و مشاوره رایگان و تخصصی با وکیل اداره کار کرج
  • مشاوره رایگان با وکیل اداره کار
  • با ما تماس بگیرید و سوالات خود را با بهترین وکلای طلاق توافقی رایگان درمیان بگذارید. »»» ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۱

شخصی که عنوان نماینده کارگر یا کارفرما در دادگاه حضور پیدا می‌کند ؛ وکیل اداره کار در کرج نامیده می‌شود. این شخص متخصص در قوانین کار است و دانش زیادی در زمینه قراردادهای کاری مانند قراردادهای استخدامی و بیمه کار و.. دارد. آن دسته از کارگرانی که حق آن‌ها ضایع شده است می‌توانند با مراجعه به این وکیل احقاق حق کنند. در ادامه بیشتر در خصوص وکیل کار و وظایف او آشنا خواهید شد و اطلاعاتی هم در خصوص قوانین کار از زبان وکیل متخصص کار بیان می‌شود.

بهترین وکیل اداره کار در کرج

با توجه به شروع سال کاری جدید اکثر کارفرمایان دنبال انعقاد یک قرارداد معین و قانونی و همچنین عدالت بین کارگر و کارفرما هستند. در این خصوص لازم است چند نکته را خدمت کارفرمایان عزیز یادآور شویم. در صورتی که کارفرمایان تمایل به قراردادهایی دارند که تابع قانون کار نباشد باید چند نکته را در قراردادهای پیمانی با کارگران و یا پیمانکاران خود منعقد میکنند، رعایت کنند.

  • ضمانت انجام کار
  • میزان حقوق پرداختی
  • ثابت بودن مزایا و حقوق پرداختی
  • تامین ابزار کار

امیدواریم با انعقاد قراردادهای صحیح و قانونی و احترام اداره کار به قراردادهای میان کارگر و کارفرما شاهد برقراری عدالت کاری در جامعه باشیم.

وکیل قانون کار

هنگامی که صحبت از قانون کار می‌شود؛ همه افراد مقدار حقوقی که اداره کار برای کارگران را تنظیم کرده، به یاد می‌آوردند. با این حال قانون کار فقط در خصوص حقوق دریافتی کارگران صحبت نمی‌کند؛ بلکه مواردی مانند سنوات، عیدی، بیمه و …هم در قانون کار آورده شده است. متاسفانه بسیاری از کارگران به دلیل ناآشنا بودن با حقوقشان، آن طور که باید حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند و از طرفی هم گاهی اوقات حق و حقوقشان ضایع می‌شود. البته گاهی اوقات هم کارفرمایان به خوبی حقوق کارگران را پرداخت می‌کنند ولی کارگر آن طوری که با کارفرما توافق کرده؛ کار را به خوبی انجام نمی‌دهد. خوب سوال این است که در چنین مواقعی باید چکار کرد که نه حقوق کارگر و نه حقوق کارفرما ضایع نشود؟

با توجه به تسلط کامل وکیل اداره کار مجموعه کرج وکیل به قانون کار و حقوق مربوط به روابط کار، آماده ارائه مشاوره حقوقی رایگان به شما عزیزان می باشد. کافیست کارفرمایان و کارگران عزیز با ما تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بگیرند.

وکیل اداره کار در کرج و متخصص

همانطور که میدانید امروزه قشر کارگر مبنای پیشرفت اقتصادی یک کشور می باشد. به همین خاطر رعایت حقوق کارگر و کارمند در تمامی نظام‌های حقوقی جهان حائز اهمیت میباشد. از این رو در سال ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی قانون کار را جهت تنظیم روابط کارگران و کارفرمایان تصویب کرد. با وجود اهمیت حقوق کارگر، باید توجه داشت که بدون کارفرمایان، کارگران کار و امرار و معاشی نخواهند داشت.بنابراین رسیدگی باید به گونه‌ای باشد که حق کارفرما هم تضییع نشود.

حضور وکیل اداره کار جهت جلوگیری از صدور رای های غیر منطبق با قانون و واقعیت امری ضروری است. وکلای موسسه حقوقی کرج وکیل با دانش و تخصص خود در زمینه روابط کار و استفاده از بهترین شیوه های دفاع شکلی و ماهوی از کارفرمایان و کارگران در خدمت شما عزیزان می باشند.

حقوق کارگران بر اساس نظر وکیل اداره کار در کرج

با توجه به این که قانون کار در خصوص حقوق کارگران و کارفرمایان؛ بسیار وسیع قانون گذاری شده است؛ در این قسمت قصد داریم درباره حقوق کارگران بیشتر صحبت کنیم. بر اساس اداره کار، کارفرمایان موظف هستند که تمامی حقوق کارگران را رعایت نمایند و در صورت کوتاهی در رعایت این حقوق مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند. برخی از این حقوق در ادامه بیان شده است.

سنوات کارگر

ماده ۲۴ قانون کار بیان می کند:

“در صورت خاتمه قرارداد کار،کار معین یا مدت موقت،کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد،یک سال یا بیشتر،به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه،اعم از متوالی یا متناوب بر اساس آخرین حقوق مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت نماید.“

و همچنین ماده ۲۷ حق سنوات بیان می کند.

“هرگاه کارگر در انجام وظایف محوله قصور ورزد و یا آیین نامه های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی،نقض نماید کارفرما حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هر سال سابقه کار معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر را به عنوان«حق سنوات»وی پرداخته و قرارداد کار را فسخ نماید.“

حق و حقوق نامبرده،حق غیر قابل انکار کارگر می باشد و با توجه به ماده ۳۲ قانون کار “اگر خاتمه قرارداد کار در نتیجه کاهش توانایی‌های جسمی و فکری ناشی از کار کارگر باشد و قادر به دریافت سنوات بر مبنای دو ماه آخرین حقوق می باشد.“

پرداخت بیمه به کارگر با کمک وکیل اداره کار در کرج

از مهمترین حقوق کارگر بیمه و سابقه کاری او می‌باشد. ماده ۱۴۸ قانون کار اعلام می دارد “کارفرمایان کارگاههای مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی،نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند.“

همچنین ماده ۱۸۳ اعلام می دارد“ کارفرمایانی که بر خلاف مفاد ماده (۱۴۸) این قانون از بیمه نمودن کارگران خود خودداری نمایند ،علاوه بر تادیه کلیه حقوق متعلق به کارگر (سهم کارفرما)با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب تجربه جریمه نقدی معادل دو تا ده برابر حق بیمه مربوطه محکوم خواهند شد.“ در خصوص بیمه بهتر است که با وکیل پایه یک دادگستری مشورت بیشتری داشته باشید.

بیمه بیکاری

همانطور که میدانید به علت شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اوضاع اقتصادی،اکثر کارفرمایان مجبور به تعدیل نیرو و یا اخراج کارگران شده‌اند. از همین رو مراجعه کارگران برای گرفتن بیمه بیکاری افزایش یافته است.

در نتیجه توجه به نکات زیر ضروری می باشد:

مطابق ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، بیکار شخصی است که خارج از میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار می باشد، اتمام قرارداد کار یا نامه عدم نیاز کارفرما و یا آراء مراجع حل اختلاف ادله اثبات بیکاری خارج از میل و اراده شخص توصیف می گردد.

همچنین باید توجه داشت که درصورت عدم وجود قرارداد کار و یا عدم تحویل نامه عدم نیاز و یا اخراج شدن غیر قانونی ،حتماً باید به مراجع حل اختلاف مراجعه کرد. اگر اخراج بدون قرارداد کار و یا قبل از اتمام موعد قرارداد باشد، لازم است دادخواست با محور بازگشت به کار تنظیم شود.

بنابراین کارگری که قصد دارد از بیمه بیکاری استفاده کند؛ باید از کارفرما نامه‌ای دریافت نماید و این نامه را به بخش بیمه بیکاری اداره تعاون و کار بدهد. البته همان طور که بیان شد؛ نیاز است که بیکاری خارج از اراده کارگر باشد. خارج از موارد ذکر شده سه گروه از گرفتن بیمه بیکاری مستثنی هستند:

  • بازنشستگان و از کار افتادگان کلی
  • صاحبان حرفه، مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری
  • اتباع خارجی

مزد کارگر بر اساس قانون و وکیل اداره کار در کرج

بر اساس قانون مزد وجه نقدی یا غیر نقدی است که به کارگر در قبال انجام کاری پرداخت می‌شود. یکی دیگر از موارد مهمی که از حقوق غیرقابل انکار کارگر می باشد ،مزد است. حداقل حقوق هر ساله  توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می گردد که البته این حق منطبق با ساعات کاری کارگر خواهد بود.

از دیگر مواردی که که جزء حقوق کارگر می باشد عبارت است از: مزایای خدمت،عیدی و پاداش،حق مسکن،حق اولاد و بن های کارگری. با کمک وکیل آنلاین تهران و کرج از نحوه برخورداری از این حقوق اطلاعات بیشتری کسب کنید.

گروه وکلای کرج وکیل امیدوار است که با احقاق حق میان کارگران و کارفرمایان، قدم کوچکی در اقتصاد کشورعزیزمان برداشته باشد.برای آشنایی با شکایت به اداره کار می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

تعلیق قرارداد کار

بر اساس قانون در صورتی که به هر دلیلی مانند بروزی حوادثی مثل سیل و زلزله و یا سایر دلایل؛ کارگاه تعطیل شود و کارگر و کارفرما نتوانند تعهدات خود را به خوبی انجام دهند؛ قرارداد کار یا خاتمه پیدا می‌کند یا تعلیق می‌شود. البته در این خصوص باید توجه داشته باشید که وزارت کار باید بررسی کند و تعلیق و خاتمه قرارداد را تشخیص دهد.

در دوران شیوع کرونا که بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل شدند؛ وزارت بهداشت عدم حضور در کارگاه را بیان کرد که بر اساس قانون قرارداد بسیاری از کارگران تعلیق شد؛ اما با این حال مدت تعلیق جزو سوابق کاری کارگران حساب می‌شد. با این وجود تعطیلی کارگاه ها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، دلیل موجهی برای اتمام کار و اخراج کارگر نبود.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره حقوقی کامل رایگان با وکیل اداره کار با مجموعه کرج وکیل تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید.

مشاوره حقوقی اداره کار رایگان در کرج

یکی از مهمترین و دشوارترین مباحث  که شاید نسبت به مباحث دیگر،متخصصین کمتری در آن فعالیت می کنند، حوزه اداره کار و دعاوی کارگر و کارفرماست که موسسه حقوقی کرج وکیل در این باره به صورت تخصصی فعالیت می کند و به شما عزیزان مشاوره ارائه می دهد. برای این منظور کافی است که با شماره تماسی که در سایت قرارداده شده است تماس بگیرید و مشاوره دقیقی دریافت نمایید.

اگر کارفرما هستید می‌توانید با بهترین قرار داد از دعاوی بعدی پیشگیری کنید و دعاوی مطروحه خود را به گروه وکلای ما سپرده و با خیالی آسوده به کارهای خود برسید و اگر کارگر هستند ما به شما این اطمینان را می دهیم که با اعطای وکالت به وکلای موسسه حقوقی کرج وکیل حق شما را تمام و کمال بگیریم. پس برای مشاوره رایگان با ما کافیست تماس بگیرید.

 پس برای مشاوره رایگان با ما کافیست تماس بگیرید.

عیدی کارگر بر طبق گفته‌های وکیل اداره کار در کرج

یکی از مزایای قانونی آخر سال کارگران و کارمندان مبحث عیدی می باشد. قانون زمان مشخصی را برای پرداخت عیدی تعیین نکرده است اما در بازه زمانی مشخصی و بر مبنای عرف که شورای عالی کار اعلام می نماید از از اوایل بهمن  تا پایان اسفند می باشد.

برخی از کارگران که  کارکرد آن ها به صورت یک سال کامل نمی باشد و یا تا آخر سال مشغول به کار نیستند بر این باور می باشند عیدی به آنها تعلق نمیگیرد. اما با توجه به قوانین کار عیدی برحسب میزان کارکرد کارگر محاسبه شده و حتی اگر آن شخص سه ماه از سال را مشغول به کار بوده، باید به وی عیدی تعلق بگیرد. به عبارت دیگر کارفرما موظف است که از روز اولی که کارگر در کارگاه او فعالیت داشته تا عید اول همان سال؛ عیدی کارگر را محاسبه کند و به همراه حقوق او؛ به او پرداخت نماید. محاسبه عیدی به این صورت است که باید حداقل ۲ برابر حقوقی که به کارگران داده می‌شود؛ به آن‌ها عیدی پرداخت شود.

جمع بندی

بر اساس قانون کار؛ هم کارگران و هم کارفرمایان از حق و حقوقی برخوردار هستند و در صورتی که به هر دلیلی حق آن‌ها از بین برود؛ امکان شکایت و پیگیری با کمک یک وکیل اداره کار در کرج وکیل وجود دارد. در این مقاله سعی شد تمامی قوانین مهم مربوط به کارگر و کارفرما بیان شود. در صورتی که سوال تخصصی دارید می‌توانید با شماره تماس وکیل متخصص کار که در سایت درج شده است؛ تماس بگیرید.

سوالات متداول

وکیل  اداره کار در کرج در چه مواردی مشاوره می‌دهد؟

وکیل متخصص اداره کار در امور تخصصی کارگر و کارفرما و روابط میان این دو،خدمت شما عزیزان مشاور ارائه می دهد.

آیا به غیر از مشاوره، اقدامی حقوقی در اداره کار و یا پیگیری هم انجام می دهید؟

بله، موسسه حقوقی کرج وکیل با همکاری بهترین وکلای متخصص امور کارگر و کارفرما،روند پرونده شما را بهترین نحو انجام می دهد. رزومه موفق ما در این زمینه  بیش از ۹۰درصد موفقیت در پرونده‌های اداره کار بوده است.

آیا مشاوره ما با وکیل کار به صورت رایگان می باشد؟

بله،مشاوره حقوقی اداره کار با بهترین و مجرب ترین وکلای مدنی این عرصه صورت می پذیرد و شما برای مشاوره باما نیازی نیست مبلغی را پرداخت نمایید و همچنین می توانید با تعیین وقت جلسه حضوری با وکلای اداره کار موسسه حقوقی  کرج وکیل به صورت جامع و دقیق  موضوع مورد نظر خود را بررسی نمایید.

3.6/5 - (9 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی(۲۰ خط ویژه) 09426001201 09108460692