بهترین وکیل مهریه در کرج و آشنایی با هزینه های صفر تا صد آن


  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
  • بدون نظر
  • 8 دقیقه
  • تعداد بازدید:‌ 2102

دعاوی مهریه به خصوص در سال‌های اخیر باعث شده است که زنان برای مطالبه مهریه به وکیل مهریه در کرج مراجعه کنند و در خصوص دریافت مهریه از او مشاوره حقوقی دریافت نمایند. به خصوص با تغییر قانون و تصویب قانون جدید، بسیاری از افرادی که خواهان دریافت مهریه هستند، با سردرگمی بسیاری مواجه شدند. بنابراین با توجه با در نظر گرفتن این امر مهم، در این جا ویژگی‌های یک وکیل مناسب را توصیف خواهیم کرد تا بتوانید برای دریافت مهریه به او اعتماد کافی را داشته باشد.

تعریف مهریه و وکیل مهریه در کرج

مهریه که به آن صداق گفته می‌شود، برگرفته از سنت و مذهب در حقوق ایران است. در وضعیت کنونی مهریه برای زن به عنوان یک پشتوانه مالی محسوب می‌شود و زن قادر است در هر زمان مهریه اش را طلب نماید. بنابراین مهریه نشانه مهر و صداقت زوج است که اندازه و مقدار آن معلوم و قابل تملک است و در سند ازدواج و عقد نامه ثبت می گردد. طرفین باید از میزان تعیین شده راضی باشند و طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی پس از جاری شدن صیغه عقد قابل دریافت است.

ولی بسیاری از مواقع مطالبه مهریه در هنگام اختلافات شدید زوجین و طلاق اتفاق می‌افتد و و به همین دلیل طلب مهریه به دلیل نا آشنایی با قوانین و مقررات و طولانی بودن روند دریافت آن به درستی انجام نمی‌گیرد و شخص نمی‌تواند حق خود را مطالبه نماید. بنابراین با داشتن یک وکیل توانا و مجرب، می‌شود علاوه بر کسب اطلاعات در خصوص حقوق قانونی خود، این فرآیند را با آرامش کامل و در حداقل زمان به پیش برد.

وکیل-مهریه کرج

وظایف و ویژگی‌های وکیل مهریه در کرج

هنگامی که صحبت از داشتن وکیل در روند دریافت مهریه می‌شود؛ بسیاری از خانم‌ها گمان می‌کنند که یک وکیل کار خاصی انجام نمی‌دهد و بنابراین تصمیم می‌گیرند این روند طولانی و پیچیده را به تنهایی انجام دهند. واقعیت این است که قوانین و مقررات مهریه و حتی مراحل آن دائما در حال تغییر است و بدون داشتن وکیل، طی کردن این مراحل برای شما بسیار سخت است. وظایف یک وکیل به شرح زیر است:

  • بررسی پرونده و ارائه مشاوره حقوقی
  • ثبت و نوشتن یک دادخواست مطالبه مهریه
  • پیگیری تمامی امور مطالبه مهریه در دایره ثبت یا دادگاه

انواع مهریه طبق گفته وکیل مهریه در کرج

مهریه در قانون به انواع متفاوتی تقسیم می‌شود که وکیل مهریه در این قسمت تمامی آن‌ها را توضیح داده است. به نظر بهترین وکیل مهریه شخصی دانستن تمامی نکاتی که در ادامه بیان شده است؛ بسیار مهم و ضروری است.

مهرالحسنه

مهریه حضرت فاطمه(س) است که بسیاری از مسلمانان بر این اساس میزان مهریه را مشخص می نمایند و مقدارش ۵۰۰ درهم یا ۱۲۵۰ گرم نقره است.

مهرالمسمی

همان مهریه مرسوم و شناخته شده است که نوع و اندازه آن را زوجین درحین عقد یا پس از آن تعیین و به توافق می‌رسند .برای مثال اگر زن و شوهر بر ۱۴ سکه توافق کنند؛ میزان مهرالمسمی همان ۱۴ سکه است.

مهرالمثل

زن می‌تواند مهرالمثل از همسرش دریافت کند. این مهر برای زمانی است که مهریه هنوز تعیین نشده است و نزدیکی بین زن و شوهر اتفاق افتاده باشد. در این صورت اگر زوجه بخواهد که مهریه را دریافت کند؛ ابتدا باید به دادگاه مراجعه کند و دادگاه با کمک یک کارشناس مقدار مهریه‌ای که به زن باید پرداخت شود را به او اعلام می‌کند. البته باید دقت داشته باشید که کارشناس دادگاه به مواردی مانند وضعیت زوجه را با وضعیت زنانی که همانند او هستند، مقایسه و سپس یک مقدار مشخصی را مشخص می‌کند.

مهرالمتعه

برای این که زن مهرالمتعه را بتواند دریافت کند، قبل از رابطه جنسی باید از همسرش طلاق بگیرد. در مهرالمتعه زمان عقد مهریه‌ایی تعیین نگردیده است و بر اساس وضعیت مالی مرد از طرف دادگاه تعیین می‌شود.
توجه داشته باشید که انواع مهریه که در بالا ذکر گردید برای عقد دائم است و چنانچه تعیین نگردد هم عقد قانونی وهم شرعی خواهد بود ولی برای عقد موقت شرایط به گونه دیگری است و می‌بایست حتما مهریه تعیین گردد.

انواع مهریه از نظر نحوه دریافت

دسته بندی دیگری هم برای مهریه وجود دارد که بسیاری از زوجین باید قبل از ازدواج از وکیل مهریه درباره تفاوت‌های آن سوال بپرسند. دانستن این تفاوت‌ها باعث می‌شود در خصوص نوع پرداخت بهتر تصمیم گیری انجام شود.

مهریه عندالمطالبه

وقتی صحبت از عندالمطالبه بودن مهریه می‌شود به این معناست که زن هر زمانی که خواست می‌تواند از شوهرش بخواهد که مهریه را پرداخت کند یا این که در زمان طلاق مهریه اش را طلب کند. زن می‌تواند با ارائه درخواست مطالبه مهریه به دادگاه، کل مهریه یا بخشی از آن را طلب نماید. چنانچه مرد تمکن مالی نداشته باشد دادگاه حکم به پرداخت اقساطی مهریه را می‌دهد و حتی ممکن است حکم به حبس مرد دهد.

انواع مهریه از نظر نحوه دریافت

مهریه عندالاستطاعه

در اینگونه مهریه چنانچه مرد از استطاعت مالی برخوردار باشد ملزم به پرداخت مهریه است. معمولاً ثابت کردن استطاعت مالی مرد کار آسانی نیست و در این شرایط گرفتن حکم حبس برای مرد وجود ندارد. در این وضعیت وکیل مهریه قادر است گره‌گشای پرونده باشد به دلیل اینکه از قوانین جدید مطلع ومسلط است.

قانون مهریه ۱۱۰ سکه با وکیل مهریه در کرج

قانون جدید در خصوص پرداخت مهریه این طور می‌گوید که زن می‌تواند تا ۱۱۰ سکه یا کمتر از آن را از شوهر بگیرد اما برای بقیه آن دادگاه بر اساس وضعیت مالی مرد تصمیم گیری می‌نماید. این قانون جدیدترین قانونی است که در خصوص مهریه وجود دارد و قبلا چنین چیزی وجود نداشت. به همین دلیل از این قانون به عنوان قانون ۱۱۰ سکه یاد می‌شود.

مراحل قانونی دریافت مهریه با داشتن وکیل مهریه در کرج

برای دریافت مهریه باید از دو روش اقدام کرد که هر کدام از این دو روش با کمک یک وکیل متخصص سریع‌تر انجام می‌شود. با این حال اگر قصد دارید بدون وکیل این مراحل را انجام دهید باید زمان زیادی را صرف کنید که باعث ضررهای زیادی به شما می‌شود.

از طریق اجرای ثبت

برای درخواست مهریه از طریق اجرای ثبت به دفتر ثبت ازدواج مراجعه و مدارک مورد نظر را برای اداره ثبت ارسال کنید. سپس به اداره اجرائیات ثبت اسناد رفته وتشکیل پرونده می‌دهید و در آنجا ازاموال مرد استعلام گرفته می‌شود. سپس دو حالت پیش می آید اگر مرد از خود اموالی داشته باشد اموالش توقیف و ارزشیابی خواهد شد و مهریه زن از اموال توقیفی پرداخت می‌گردد. هنگامی که نیاز به توقیف یا مزایده اموال مرد باشد با داشتن وکیل مهریه این موضوع خیلی سریع تر به انجام می‌رسد و چنانچه مرد اموالی ندارد ادامه روند مطالبه از طریق مراجع ذیصلاح انجام می پذیرد.

در اداره ثبت، گواهی برای مطالبه مهریه به دادگاه خانواده صادر می‌گردد و در این دادگاه مرد می‌تواند درخواست اعسار از پرداخت مهریه بدهد که معمولا پذیرفته می‌شود و مهریه قسط بندی خواهد شد. بعد از درخواست صدور اجراییه چنانچه مرد اقساط را پرداخت نکند؛ دادگاه می‌تواند با دستور جلب، از نیروی انتظامی درخواست بازداشت مرد را صادر کند .

دریافت مهریه از طریق دادگاه با وکیل مهریه در کرج

برای گرفتن مهریه در کرج زن بدون رجوع به اداره ثبت می‌تواند مستقیماً از طریق مراجع قضایی اقدام نماید. در این شرایط زن با مراجعه به دفتر خدمات قضایی دادخواست آماده می‌کند. اگر زوجه مهریه خود را زیر ۲۰ میلیون تومان  قرارداده باشد باید به شورای حل اختلاف برود ولی برای بیش‌تر از این مقدار نیاز است که به دادگاه خانواده مراجعه شود.

از مزایای داشتن وکیل مهریه این است که درطی فرآیند کاری نیازی به حضور موکل نیست؛ چون در بیشتر موارد، مطالبه مهریه با اختلافات شدید طرفین و طلاق همراه است و با عنایت به مشکلات عاطفی و روحی و روانی به وجود آمده؛ در این حالت با گرفتن وکیل دیگر نیازی به رو در رو شدن زوجین نیست. در ادامه دادگاه خانواده برای درخواست زن تشکیل پرونده می‌شود و در جلسه رسیدگی بعد از صدور رای دادگاه، مرد محکوم به پرداخت مهریه خواهد شد. زن می‌تواند به کمک وکیل طلاق فوری در کرج  هم دادخواست طلاق و هم مطالبه مهریه را داشته باشد که در اینصورت نیازی به حضور موکل در مراجع قضایی نخواهد بود.

جمع بندی

به لحاظ پیچیدگی‌های احتمالی که در روند دادخواست مهریه وجود دارد؛ گرفتن وکیل مهریه متخصص به جهت سر و کار داشتن با پرونده‌های طلاق توافقی در کرج  و مهریه و آشنایی کامل به امور حقوقی بسیارمفید خواهد بود وهمچنین در وقت نیز صرفه جویی می‌شود.

جهت دریافت مشاوره حقوقی با کرج وکیل تماس بگیرید و از بهترین وکیل مهریه بهره مند شوید و از اینجا به بعد روند قانونی کار و حضور در دادگاه و پیگیری آن بر عهده وکیل در کرج خواهد بود. وکلای با تجربه کرج وکیل با حمایت از موکل خود تا انتهای پرونده کنارتان خواهند بود.

سوالات متداول

آیا زن بعد از فوت همسر می‌تواند مهریه را به اجرا بگذارد؟

بله، مهریه از اولین بدهی‌های شوهر است و نسبت به سایر بدهی‌ها هم ارجحیت دارد و زن می‌تواند آن را طلب کند.

حق‌الوکاله وکیل مهریه چقدر است؟

بر اساس میزان مهریه، بین وکیل و موکل توافق می‌گردد و نرخ مشخصی ندارد.

در چه شرایطی مهریه به زن تعلق نمی گیرد؟

وکیل مهریه می‌گوید زن مالک مهریه است و هیچ چیز نمی‌تواند او را از این حقش محروم کند بنابراین در هر صورتی امکان دریافت مهریه وجود دارد..

در چه صورتی زن در مطالبه مهریه عندالاستطاعه موفق می‌شود؟

در صورتی که قادر باشد اموالی از مرد را معرفی و توقیف نماید.

4.5/5 - (13 امتیاز)
سوالات شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001201 09376848721 09426001202 09108460692